Party Alias


Ezúttal a Tactic játékáról, a Party Alias-ról hoztam nektek értékelést. Ez már egy meglévő játék továbbfejlesztett változata, csak hát úgy voltam vele, hogy ha már lúd, legyen kövér, és egyből ezt a szórakoztatóbb verziót szereztem be. De lássuk, mit is tud ez a játék!

Nekem elsősorban azért volt szimpatikus, mert jó sokan lehet játszani, hiszen csapatokat kell alkotni, akik egymással versengenek a játéktáblán. A csapatok egyik tagja magához vesz egy kisebb csomag kártyát, és megpróbál minél több, azonos sorszámú fogalmat elmagyarázni társainak (mindig azt a sorszámút, ahol éppen állnak a táblán), anélkül, hogy konkrétan kimondaná azokat. A homokóra közben pereg, tehát ahány fogalmat sikerült egységnyi idő alatt kitalálni, annyit léphet a csapat előre.



Igen ám, de ebben a változatban ráléphetünk különleges mezőkre is, ahol egy ráadás feladatot kell teljesíteni a körülírás közben. Ez a kis csavar, amellett, hogy nagyon vicces helyzeteket szül, állatira meg is dolgoztat minket, hiszen szembesülünk azzal, mennyire nem egyszerű dolog egyszerre több dologra figyelni. 

Én középiskolás srácokkal próbáltam ki első körben, akik nagyon élvezték a játékot. Külön pozitívum, hogy a puszta szórakoztatás mellett nagyon sok területet fejleszt, a szókincstől a kommunikációs készségeken át a koncentrációig bezáróan. Ha nincs időnk vagy kellő létszámunk egy rendes játék lejátszásához, akkor használhatjuk simán csak a kártyákat is, akár egy fejlesztő foglalkozáson vagy egy osztályfőnöki órán. A társasjáték egyébként kapható Original és Junior változatban is, ha kisebbekkel szeretnénk kipróbálni. 



Szerintem érdemes beszerezni otthonra is, főleg, ha az ember szereti a társasjátékkal tarkított házibulikat, mert ahogyan a neve is sugallja, ez tényleg egy igazi party-játék.:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések