Üvegballon



Sajnos az utóbbi két hétben nem sikerült Könyv extrákkal bejegyzést közzétennem, de szerdán hivatalosan is véget ért a vizsgaidőszak (legalábbis nekem), így újult erővel vethettem magam a kreatívkodásba!

Az az igazság, hogy hiába erőlködik az időjárás melegebb és tavasziasabb napokkal, azért mégiscsak tél van, és valahogy engem is jobban megihletnek a fagyosabb témák. Még a tavalyi év végén volt szerencsém elolvasni Christelle Dabos A tél jegyesei című regényét, ami egy különleges hangulatú fantasy-sorozat kezdő kötete (értékelésem ITT). A világ, melyet az írónő felépített, valamikor kisebb-nagyobb szilánkokra szakadt, és a különböző világ-töredékek között léghajóval közlekednek hőseink. A könyvből nem derült ki számomra pontosan, hogyan is néznek ki ezek a léghajók, ennek ellenére-vagy pont ezért- nagyon beindították  a fantáziámat. Az interneten többször láttam már azzal kapcsolatos ötleteket, hogyan lehet villanykörtéből léghajót készíteni, úgyhogy végre elérkezett az idő, hogy én is kipróbáljam. 



Nagy költségekbe nem kellett vernem magamat, hiszen üvegfestékem volt itthon, használt villanykörte pedig minden háztartásban akad (de ha mégsem, akkor viszonylag olcsón beszerezhető). Szóval első körben fogtam a fekete üveg-kontúrfestéket, és óvatosan felrajzoltam a mintát a körtére. Mivel a felület nem egyenes, lassan és óvatosan kell haladni, érdemes apró pontokkal előre felosztani a szakaszokat, hogy ne csússzunk el a mintával. Ha ezzel készen vagyunk, hagyjuk száradni a festéket (és igen, mivel nem áll meg a lábán, addig fogjuk szépen a mancsunkban), majd jöhet a színezés. Én kék és ezüst üvegfestéket használtam, mert ez passzol leginkább a könyvhöz, de természetesen bármilyen színkombinációval jól fog mutatni.



Amikor ezzel is készen voltam, ezüst kontúrfestékkel még kicsit pöttyözgettem-díszítgettem a ballonomat, majd vártam egy újabb kört a száradással. Ahhoz, hogy a kész léghajó fellógatható legyen, érdemes egy zsineggel előre átfűzött gombot ragasztani a körte tetejére. Erre alkalmas a ragasztópisztoly, nyomni kell belőle egy jó izmos pacnit, amibe belebiggyesztjük a gombunkat.



Biztos vagyok benne, hogy ezt a technikát még sokféleképpen lehetne variálni, például gyöngyök vagy strasszok felragasztásával, én első nekifutásra nem akartam túlságosan bonyolult megoldást választani. Igyekeztem a ballon stílusában is visszaadni azt a letisztultságot és eleganciát, ami a könyv sajátja. Azt még nem tudom pontosan, hol lesz a végleges helye, de az biztos, hogy érdemes valahová fellógatni, mert olyan szép, ahogy pörög-forog.:)


Ha Nektek is tetszik, ne habozzatok, próbáljátok ki, a könyvvel együtt! ;)

Megjegyzések