Mert a Könyvhéten nem csak könyvek vannak ám


Úgy gondoltam, ezúttal egy kicsit rendhagyó bejegyzést készítek, ugyanis olyan játékokat szeretnék megmutatni, amiket az idei Könyvhéten szereztem be a hétvégén. Számomra is okozott némi kellemes meglepetést a dolog, ugyanis erre az eseményre alapvetően mindenki azért szokott kilátogatni, hogy új kötetekkel gyarapodjon a könyvespolca. Éppen ezért amikor megláttam, hogy több kiadónál is kaphatók szuper fejlesztő játékok, nem tudtam megállni, hogy ezt a gyűjteményemet is bővítsem kicsit. 

Az egyik stand, amit minden évben meglátogatok, ha esik, ha fúj, az a Gutenberg Kiadóé, ahol csodaszép könyvjelzőket, noteszokat és füzeteket szoktam beszerezni. A termékeik nem csupán gyönyörűek (hála Rofusz Kinga, Kürti Andrea vagy Bajkó Attila mesés illusztrációinak), hanem jó minőségűek is, szóval tökéletes választás, ha valami különleges ajándékkal szeretnénk meglepni saját magunkat vagy szeretteinket. 


Szinte felvisítottam az örömtől, amikor megláttam, hogy már különböző témájú memóriakártyákat is lehet náluk kapni. Nehéz volt megállnom, hogy ne vegyem meg mindjárt az összeset, de végül megállapodtam az állatos, illetve a rovaros verziónál. Érdemes ezekről a kártyákról néhány szót ejteni. Először is, rendkívül esztétikus és praktikus dobozkában vannak, ami segít a tárolásban és a lapok megóvásában. 


Másodszor, maguk a kártyák kicsit vastagabb, strapabíró anyagból vannak, így nem kell félni attól, hogy hamar elhasználódnak. Azt csak itthon vettem észre, hogy a rovaros verziónál még az állatok latin neve is szerepel, ami jól jöhet, ha valaki komolyabb ismeretekre kíván szert tenni.


Mindkét paklit Kürti Andrea illusztrálta, akinek nem tudok betelni a munkáival, a figurái egyszerre ötletesek, mókásak és tele vannak érzelmekkel, szinte leugranak a lapokról. Számolatlanul sok memóriakártya van már a gyűjteményemben, de biztos vagyok benne, hogy ezek előkelő helyen fognak szerepelni közöttük, és sokszor fogom őket használni a fejlesztő foglalkozásokon.



A másik hely, ahol kellemes, játékos meglepetésre leltem, a Geopen standja volt. Itt beszereztem Anne Laval alkotását, az Én mesélek-Lehet más a mese vége című játékot. A szintén nagyon igényesen kivitelezett dobozban 20, mindkét oldalán illusztrált, puzzle-szerűen összeilleszthető kártyát találunk. Az illusztrációk témájukat tekintve egységet alkotnak, azonban a sorrendet tekintve tetszőlegesen variálhatók, így alkothatunk általuk saját mesét. Ugyan még nem próbáltam ki élesben, azt már most látom, hogy sokféleképpen használható játékról van szó: akár egyéni fejlesztésnél, akár kisebb vagy nagyobb csoportban alkalmazzuk (mondjuk egy osztályfőnöki órán), lehetőség van arra, hogy a gyerekekkel közösen találjunk ki egy történetet, melynek során fejleszthetjük kreativitásukat, asszociációs készségüket és kommunikációjukat. 


Egyébként is nagyon szeretem a mesealkotó kártyákat, és szerencsére a piacon egyre több termékből válogathatunk, ezt mégis kiemelném abból a szempontból, hogy a lapok nagyobb mérete és vastagsága végett a kisebb gyerekek is biztonsággal használhatják. 


Összességében nagyon elégedett vagyok az idei zsákmányaimmal, ha lehetséges, a játékoknak még jobban is örülök, mint a könyveknek. Remélem, másnak is sikerült meghoznom a kedvét, hogy ellátogasson a fenti kiadók valamelyikéhez, és beszerezzen egyet (vagy sokat) ezekből a klassz játékokból. :)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések