Májusi összegző


A Könyvfesztiválos ámokfutás után most egy visszafogottabb hónap következett, amibe az is erősen belejátszott, hogy a sulimban elkezdődött a vizsgaidőszak, a munkahelyen meg az év végi hajrá. Sokkal kevesebbet sikerült olvasni, mint szerettem volna, az egyéb dolgokra (pl. kreatívkodás) pedig végképp alig jutott idő. De szerencsére látom a fényt az alagút végén és már most biztos vagyok benne, hogy júniusban többszörösen sikerül pótolnom a lemaradást. Az például az eddigi 8, felsőoktatásban eltöltött éveim alatt először fordul elő, hogy még a Könyvhét előtt sikerül ledarálnom a vizsgaidőszakot, ilyenkor eddig mindig az volt a legnagyobb szívfájdalmam, hogy hiába a sok új, csodás könyv, némi tapizás-szaglászás után szomorúan búcsút inthetek nekik és fejest ugorhatok a jegyzeteimbe. Most úgy tűnik, idén végre teljes mértékben átadhatom magam az olvasási láznak, és boldogan belefeledkezhetek az új szerzeményekbe.:)

Rakomány:

Szinte felfoghatatlan, de ebben a hónapban mindössze 2, azaz kettő darab könyvet szereztem be. Ha ehhez hozzáadjuk azt a két könyvet, amit társszerző tesóm, Jehuka kapott recenziós példányként, akkor is szerénynek mondható a végeredmény. Abból a szempontból cseppet sem kesergek, hogy jelen esetben a minőség előrébb való a mennyiségnél, plusz az is egy szempont, hogy tartalékolni kellett az erőinket és forintjainkat a közelgő Könyvhétre. 


Nagyon örülök, hogy végre sikerült beszereznem Naomi Novik Puskapor és sárkányvér című kötetét, ugyanis addig nem szerettem volna belekezdeni a sorozatba, amíg hiányzik a harmadik rész. A másik figyelemre méltó darab a Cser Kiadó jóvoltából került hozzám: A monotípia titkai című könyvből megtudhatjuk, hogyan próbáljuk ki és gyakoroljuk otthon ezt a rengeteg lehetőséget magába foglaló technikát, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy vissza fog köszönni a Könyv extrákkal rovatban.


Olvasások:

Májusban négy könyvet sikerült kiolvasnom, amik a következők voltak:


Nagy Ádám (szerk.): Nevelj ​jedit! A képzelet pedagógiája
Patricia MacDonald: A, ​mint alibi
Klaus M. Schittenhelm: Csillagképek
Tara Altebrando: Ha ​igaz 

A már elkészült értékeléseket a borítóképekre kattintva olvashatjátok el. Tara Altebrando könyvével még adós vagyok, de hamarosan érkezik róla is a blogbejegyzés.

      

Teljesen más típusú könyvekről van szó, de személyes kapcsolódásaim miatt mégis Nagy Ádám munkáját emelném ki, melyben az egyes tanulmányok szerzői nagyszerűen ötvözik a fantasztikus világok elemzését a neveléstudományi megközelítéssel.

Élet a blogon:

Igaz, több terület fájón el lett hanyagolva májusban, ugyanakkor az örvendetes, hogy a HiSztorik rovat teljes erőbedobással működött Jehuka jóvoltából. Ebben a hónapban Urbánszki László A magyarok nyilaitól...sorozatával ismerkedhettünk meg behatóbban, egyrészt egy, az első két részt összefoglaló bejegyzésben, másrészt az új, harmadik részt bemutató értékelésen keresztül.


Gyereknap alkalmából készült egy kis összeállítás a kedvenc, gyerekekhez kapcsolódó könyveimből (megtekinthető ITT), illetve összegyűjtöttem azokat a köteteket is, amiket mindenképpen szeretnék beszerezni a közelgő Könyvhéten (ITT). 

Élmények:

A hónap legmeghatározóbb élménye egyértelműen a május 18-a volt, amikor is tesómmal részt vettünk a Game of Thrones koncerten. Fantasztikus volt élőben is hallani Ramin Djawadi csodálatos zenéjét, amit videobejátszások és egyéb színpadi show-elemek egészítettek ki. Nagyon szeretem a könyveket, ráadásul ebben az esetben a filmsorozatot is (sőt, néha úgy érzem, azt még egy kicsit jobban is), és tök jó volt, hogy az új kötetre/évadra való végtelen várakozás közepette kicsit visszazökkenhettem Westeros világába.

Kép forrása: www.livenation.hu

Még egy élményt kiemelnék, ugyanis a vizsgákra való készülés közben úgy éreztem, muszáj belekezdenem egy új sorozatba (mikor máskor, nyilván), és végre ledaráltam a Midnight, Texas első évadát, amit már régóta halogattam. Bevallom, én a True Blood-ot is nagyon kedveltem, és ez a sorozat sem okozott csalódást. Persze, vannak benne kicsit gagyibb jelenetek és faék egyszerűségű megoldások, de ha az elsődleges cél a szórakozás, akkor maximálisan beváltja a hozzá fűzött reményeket. Sajnálom, hogy a könyveket nem fordították le magyarra, most viszont meggyőztem magam arról, hogy be kell szereznem őket angolul, és valamikor nekik kell esnem.:)

Kép forrása: www.imdb.com

Nos, most ennyire futotta, remélem, májusban is találtatok olyan tartalmat, értékelést, ami hasznosnak/érdekesnek bizonyult számotokra, most pedig javasolnám, hogy mindenki hajítsa el a munkát erre a hétre, vegyen magához kényelmes cipőt és banyatankot, aztán irány a Könyvhét! :)





Megjegyzések