A kisegér, aki elhozta a karácsonyt


Ebben a kicsit rendhagyó posztban megismerhetitek Alex T. Smith tündéri mesekönyvét, ráadásul a Manó Könyvekkel közös projekt, a Nagy adventi készülődés keretében néhány bloggerrel együtt abban is segítünk, hogy jobban ráhangolódjatok az ünnepekre!

Fülszöveg:

24 és fél fejezet, egy mese és egy adventi nagy utazás, amellyel mindenki felkészülhet az ünnepre – mindezt nyújtja Alex T. Smith legújabb, gyönyörűen illusztrált könyve. 
Fülöp, a kisegér feladata, hogy eljuttassa Olivér levelét a Mikulásnak, miközben küldetése alatt rengeteg izgalmas kalandot él át, és igaz barátokat is szerez. 
Mint egy igazi adventi kalendáriummal, úgy számolhatunk vissza karácsonyig, és kipróbálhatjuk azt a sok kreatív ötletet, amelyekből minden napra kínál a könyv: írhatunk levelet a Mikulásnak, vagdalthúsos pitét, karácsonyi üdvözlőlapot, ajándékokat és díszeket is. 
Fülöp történetével olyan szívmelengető karácsonyi mesét veszünk a kezünkbe, amely minden bizonnyal igazi családi hagyománnyá válik és minden évben újra előkerül majd.


Véleményem:

Erre a könyvre azonnal felfigyeltem, amikor először hallottam róla, és nagyon boldog voltam, amikor a kiadónak köszönhetően hozzám is eljutott. Akik ismernek, tudják, hogy igazán soha nem nőttem fel, ez abból is látszik, hogy egy szép mesekönyvnek a mai napig úgy tudok örülni, mint egy kisgyerek. Különösen kedvelem a karácsonyi gyerekkönyveket és történeteket, főleg ilyenkor, amikor már közelednek az ünnepek, és időszerű valamivel ráhangolódni a télre. Alex T. Smith könyve több szempontból is ideális választás erre a célra, nem csak azért, mert egy szuper mesét olvashatunk benne, hanem azért is, mert célirányosan tartalmaz olyan foglalkoztató feladatokat, amik segítenek felkészülni a karácsonyra. 


Tehát, ha úgy vesszük, ez amolyan kettő az egyben könyvecske. Ha elkezdjük lapozni, mindjárt az elején látjuk, hogy egész decemberre ellát minket instrukcióval, egy naptárban áttekinthetjük, melyik napra milyen apró feladatot, kézműves ötletet talál ki a számunkra. Szerintem ez nagyon jó gondolat, hiszen ezáltal az olvasás és a hozzá kapcsolódó közös tevékenységek igazi családi programmá nőhetik ki magukat. 


Kicsit féltem attól, hogy a foglalkoztató jelleg elviszi majd a történetet, és maga a mese nem lesz olyan kiemelkedő színvonalú, de kellemesen csalódtam. Sőt, ami azt illeti, ennyire helyes, szívmelengető történetet már nagyon régen olvastam. A cselekmény középpontjában egy kedves és bátor kisegér, Fülöp áll, aki a hideg téli utcákon egyszer csak talál egy, a Mikulásnak címzett levelet. Egyből megérti, hogy ez mit jelent, nevezetesen, hogy ha a levél nem jut el a címzetthez, akkor valahol a világon egy kisfiú ajándék nélkül marad karácsony este. Így hát elhatározza, hogy bármi áron megpróbálja eljuttatni azt a Télapónak, bár ő maga sem gondol bele az elején, hogy milyen akadályokkal és nehézségekkel kell majd megküzdenie. Szerencsére küldetése során számos segítőkész bajtárssal találkozik, akik valamilyen úton-módon hozzájárulnak a terve megvalósításához. 


Az izgalmas kalandokat megszakításokkal olvashatjuk, "minden napra egy fejezet"-módon, hiszen a rövidebb egységeket egy-egy karácsonyi kézműves ötlet váltja fel. Nagyon tetszett, hogy ezek az ötletek többnyire alacsony költségigénnyel járó, egyszerűen megvalósítható ajándékokról szólnak, amiket egy kisgyerek is könnyen el tud készíteni szülői segítséggel. Az instrukciók betartásával mi is elkészíthetjük saját Fülöp-bábunkat, pomponvörösbegyünket, de akad itt süteményrecept is vagy karácsonyi asztaldísz. A feladatok tényleg nagyon változatosak, és mindegyik szorosan kapcsolódik az ünnepi előkészületekhez és hangulathoz.

Ami a könyv egyik legnagyobb erőssége, az a gyönyörű kivitelezés: maguk a lapok is minőségi papírból készültek, jó érzés forgatni őket, ráadásul minden oldalon gyönyörködhetünk a szerző saját, fantasztikus illusztrációiban, melyek mozgalmassá és élővé teszik a történetet.


Őszintén gondolom, hogy ez a mesekönyv méltó darabja lehet bármelyik családi könyvespolcnak, kisebbek és nagyobbak számára is minőségi, szórakoztató és szemkápráztató olvasmány. Fülöp személyében egy igazán szeretetreméltó és bátor kis főhőst ismerhettem meg, és nagyon örülök neki, hogy a története hozzám is eljutott.

A könyvet köszönöm szépen a Manó Könyveknek!

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti a karácsonyi készülődést, és szeretne jobban ráhangolódni az ünnepekre.

Extra:

Mivel ez nem csupán egy mesekönyv, hanem egyben egy kreatív ötlettár és foglalkoztató is, néhány bloggerrel arra vállalkoztunk, hogy egy-egy ilyen ötletet megpróbálunk a gyakorlatban is megvalósítani. Az én választásom a karácsonyi hógömbre esett, ugyanis korábban még sosem készítettem ilyesmit, ha tovább olvastok, megtudjátok, hogyan sikerült a projekt.:)


A könyv elég részletesen leírja, hogy pontosan mire lesz szükségünk egy ilyen hógömbhöz. Én is beszereztem a megfelelő tárgyakat, annyi kiegészítéssel, hogy én sima víz helyett desztillált vizet használtam. A glicerinhez könnyedén hozzájuthatunk a gyógyszertárakban, úgyhogy már csak egy kisebb méretű befőttesüvegre, valamilyen játékra vagy karácsonyi díszre, csillámporra és ragasztóra van szükségünk. 


Első lépésként le kell ellenőrizni, hogy az üvegünk valóban jól zár-e és nem ereszti a vizet, ezután szárazra töröljük, és beleragasztjuk a figuránkat a kupakba. Mivel én szerettem volna, ha kicsit magasabbra kerül az angyalkám, ragasztópisztolyt használtam, azzal készítettem egy kis talpazatot neki. Miután a ragasztó jól megkötött, az üvegünket feltöltjük vízzel (2/3) és glicerinnel (1/3), végül beleszórjuk a csillámport.


 Én menet közben azt tapasztaltam, hogy a kevesebb néha több, ugyanis a nagyon sok csillámpor össze tud kicsit csomósodni a víz tetején. Miután kiszedtem a fölösleget, már teljesen elégedett voltam a végeredménnyel, a hógömböm megfelelően működött.


Remélem, hogy más is kedvet kapott a kísérletezéshez, én nagyon jól szórakoztam, miközben készítettem, és segített, hogy egy lépéssel közelebb kerüljek az ünnepi hangulathoz. :)








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések