Jól ​vagyok! Kreatív inspirációs napló (értékelés és nyereményjáték)

 

Te is úgy érzed néha, hogy elárasztanak a teendők és túl sok a stressz a mindennapokban? A Next21 Kiadó gondozásában megjelent Jól vagyok! Kreatív inspirációs napló segít abban, hogy a pörgős hétköznapokon találjunk egy szeletke békét és nyugalmat, és az alkotáson keresztül kerüljünk közelebb önmagunkhoz. Tarts öt bloggerünkkel a blogturnén, és nyerd meg a Kiadó által felajánlott példányt!



Kiadó: Next21 Kiadó, 2021

ISBN: 9789635681839
Eredeti cím:  The Wellbeing Journal: Creative Activities to Inspire
Fordította: Farkas Veronika


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Jól vagyok! Kreatív inspirációs napló
színes illusztrációkkal

Kreatív és inspiráló utazás a belső világodba.

Erőt és bölcsességet meríthetsz a könyv feldolgozása során, gyakorolhatod vele az önmegismerést és az oldottabb önkifejezést, a segítségével megbarátkozhatsz a kreatív oldaladdal. Te döntheted el, mire használod – naplónak, vázlatfüzetnek, jegyzettömbnek, poháralátétnek –, de bármihez kezdesz is vele, reméljük, hogy örömet fog okozni.

Amivel találkozhatsz a könyv feldolgozása során:
Azonnal hasznosítható tanácsok és gyakorlatok.
Kreativitás, önkifejezés és belső jólét.

Véleményem:

Gyerekkoromban hosszú éveken keresztül vezettem naplót, így alapvetően nem áll tőlem távol ez a műfaj. Ugyanakkor felnőttként, a mindennapi mókuskerék és számtalan teendő mellett én is érzem, hogy egyre kevesebb időm van arra, hogy elmerüljek kicsit a gondolataimban, és akár az írással, akár más, kreatív alkotással fejezzem ki magamat. Az utóbbi években egyre elterjedtebbek a különféle kreatív, önismereti, relaxációt segítő kiadványok, és elérkezettnek láttam az időt, hogy végre én is beszerezzek egy ilyet, hátha ad egy kis löketet ahhoz, hogy jobban figyeljek saját magamra, főleg a kiemelten stresszes időszakokban. 


A Jól vagyok! Kreatív inspirációs napló letisztult, vidám és színes megjelenésével egyből magára vonja a figyelmet, a papír minősége és a kivitelezés igényes, az ember azonnal kedvet kap, hogy megtöltse az üres lapokat. A bevezetőben röviden olvashatunk arról, milyen céllal készült a kiadvány, ezután következnek a napló lapjai, ahol különféle tevékenységekre invitálnak bennünket a készítők. Akadnak egyszerű jegyzetlapok, ahová kedvünkre írhatunk, szép és aprólékos mintájú felnőtt színezők, illetve néhány olyan oldal is, ahol a kreatív, meditatív rajzoláshoz kapunk sorvezető instrukciókat. 



Több helyen olvashatunk egészen praktikus és gyakorlati tanácsokat is a pillanatnyi kikapcsolódáshoz, legyen szó légzéstechnikáról, rövid meditációs gyakorlatról vagy a testünk ellazításáról. Ezek a tanácsok nem forradalmian újak, ugyanakkor szerintem jó dolog, hogy egy ilyen kötetben célzottan össze vannak gyűjtve, hogy bármikor kéznél legyenek. Amik nekem a leginkább tetszettek, azok az olyan oldalak, ahol konkrét feladatokat kapunk, melyekről elgondolkodhatunk (például annak összegyűjtése, milyen tevékenységek okoznak örömet, vagy hogy miért vagyunk hálásak az életünkben). Örültem volna, ha ilyen feladatból még többet találok, én ezeket érzem a leghasznosabbnak, mert segítenek abban, hogy kicsit tudatosabban szemléljem a saját életemet, és meglássam azokat a pozitívumokat is, amikről hajlamos vagyok megfeledkezni a nehezebb, stresszesebb időszakokban. További extra, hogy a naplóban találunk néhány inspiráló idézetet is, amiket kedvünk szerint gondolhatunk tovább, vagy egészíthetünk ki más idézetekkel is.

Ami nekem kifejezetten tetszik ebben a naplóban, az a sokféle felhasználási lehetősége. Használhatjuk sima naplóként, munkahelyi vagy iskolai jegyzetfüzetnek, vagy akár a tudatosabb önismeretre törekvők olyan könyvecskének, amiben kifejezetten a saját útkeresésüket dokumentálják. A kivitelezése szép és igényes, jó érzés kézbe venni vagy lapozgatni. Nekem talán csak attól van hiányérzetem, hogy több gyakorlati feladatot vagy önismereti kérdést igényelnék, de ez teljesen szubjektív, és azt gondolom, ebben a műfajban egyébként is nagyon nehéz olyan kiadványt készíteni, ami kivétel nélkül mindenkinek tökéletesen eltalálja az igényeit. A színezők tetszenek benne, ahogyan a belső illusztrációk is, így biztos vagyok benne, hogy fogom használni a naplót a mindennapok során. 


Összességében szerintem jó választás lehet mindenkinek, aki egyébként is szeret vagy szokott naplót írni, jegyzetelni, a méretéből adódóan praktikus, könnyen magunkkal hordhatjuk. Minőségi és esztétikus kiadvány, ami reményeim szerint abban is segíteni fog, hogy kicsit kevesebbet stresszeljek majd a dolgos hétköznapokon. :)

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Olyan felnőtteknek (vagy akár idősebb kamaszoknak), akik szeretnének tudatosan tenni az önismeretükért, vagy egyszerűen csak egy sokoldalú, igényes naplóba jegyzetelni, rajzolni, színezni.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban elevezünk kicsit az önismeret vizeire, és Titeket is erre invitálunk! Minden állomáson találtok egy-egy önismereti kérdést, helyes válasz nincs, de köszönjük, ha megosztjátok velünk személyesebb gondolataitokat. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

Mi az a tevékenység, ami mindig segít kikapcsolódni?

Saját válaszom: Könyves bloggerként talán adná magát a válasz, hogy az olvasás, de az az igazság, hogy ez nem mindig van így, ha nagyon tele van a fejem gondolatokkal vagy teendőkkel, akkor nem tudok az olvasásra koncentrálni. Viszont a kirándulás, természetjárás olyan tevékenység a számomra, ami még a legstresszesebb időszakban is segít teljesen kiszakadni a mindennapokból, szóval számomra ez a tökéletes gyógyír minden nehézségre. :)


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
01.23. Könyv és más
01.29. Readinspo

Megjegyzések