Trónok Harca Book Tag



Sajnos mostanában nem volt túl sok időm blogolni, de ennek a book tag-nek újfent nem tudtam ellenállni, mivel nagy kedvencem a Trónok Harca sorozat. Lássuk is a kategóriákat!

I. RÉSZ: KÖNYVES KÉRDÉSEK 


Egyértelműen A Szürke ötven árnyalata, és a hasonló jellegű könyvek. Elfogadom, hogy sokan szeretik és szórakoztatónak találják, de tőlem rettenetesen távol áll ez a műfaj, így biztos, hogy soha nem adnék pénzt egy ilyen regényért.


Ami most hirtelen eszembe jutott, az Emma Healey Elizabeth eltűnt című regénye (értékelés ITT). A főhőse egy idős hölgy, aki fokozatosan egyre inkább elveszti az uralmat saját emlékei felett. Amellett, hogy nagyon olvasmányos és érdekes könyv, sokszor lettem szomorú az olvasása közben, nagyon mélyen érintett. 


Hát, ciki vagy sem, nekem a kedvenc téli olvasmányom Marék Veronika Kippkopp karácsonya című mesekönyve. Amióta az eszemet tudom, azóta a polcomon csücsül (igaz, pár éve újat kellett vennem, mert a régi teljesen elhasználódott), és most már az írónő kedves dedikálása is ott díszeleg benne. Abszolút megunhatatlan és kortalan olvasmány, minden évben előveszem, mert tökéletesen megalapozza az ünnepi hangulatomat.


Sue Klebold Napsugaram című könyve jutott eszembe (értékelés ITT), melyet a columbine-i lövöldözés egyik elkövetőjének édesanyja írt. Attól függetlenül, hogy egy extrém módon szörnyű eseményt dolgoz fel, a könyvön végig átsüt a végtelen és feltétel nélküli anyai szeretet, ami nagy hatással volt rám.


Scott Sigler Feltámadás című disztópiája. Nem mondom, hogy kiemelkedő alkotás és kedvenccé vált, de ahhoz képest, mennyire alacsonyan áll a molyos értékelése, szerintem egyáltalán nem volt olyan rémes. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a trilógia következő két része.


A tavalyi év nagy kedvence volt számomra John Williams Stoner című regénye. A maga egyszerűségében borzasztóan sok gondolatot és érzelmet mozgósít, többek között a dühöt is. Dühös voltam Stoner-re a tehetetlensége miatt, de még inkább a feleségére a végtelen üresség és boldogtalanság miatt, amit a házasságukban generált. 


Azt hiszem, ha a föld az éggel összeér, és ufógyerekek potyognak az égből, én akkor is mindig imádni fogom a Harry Potter sorozatot. A kamaszkorom egyik meghatározó sorozata, mind a könyveket, mind a filmeket bármikor szívesen előveszem. És bár azóta felnőttem és rengeteg más regényt elolvastam, továbbra is úgy gondolom, hogy Rowling zseniálisat alkotott és elindított egy fontos folyamatot az olvasás népszerűsítése terén.


Neil Gaiman munkássága teljes egészében, azon belül is kiemelten a Tükör és Füst című novelláskötete. Pont jókor talált meg az életemben 15 évvel ezelőtt, és tudom, hogy nem lennék ugyanaz az ember, aki vagyok, ha nem olvasom el annak idején. Azóta is igyekszem pár évente újra elolvasni, mert mindig felfedezek benne valami újat.

II. RÉSZ: RAJONGÓI ELKÉPZELÉS 

1. Melyik karaktert szeretnéd a Trónok harca nyerteseként látni, azaz ki üljön a végén a Vastrónon? 

Amikor még csak a könyveket olvastam, végig Daenerys-nek drukkoltam, de mostanában a sorozatot nézve kezdek átpártolni Havas John-hoz.

2. Szerinted melyik karakter fog a sorozat végéig élve maradni, és ki fog időközben meghalni? Kit szeretnél továbbra is élve látni?

Szerintem Sam életben fog maradni, hogy legyen valaki, aki a történéseket megörökíti az utókor számára. Jorah halálát borítékolhatónak tartom, biztos feláldozza majd magát valamilyen módon a sárkánykirálynőért. Akit én mindenképpen szeretnék továbbra is életben látni: Tyrion, Arya, Varys és a Véreb.

III. RÉSZ: MI LENNE VELEM A TRÓNOK HARCÁBAN? 

1. Nyernél, vagy meghalnál? 

Nyilván szeretném azt hinni, hogy nyernék, de hát ez ebben a világban nem túl valószínű statisztikailag.


2. Melyik házba tartozol? 

Stargaryen :)

Megjegyzések