Hol van a vuki?- Galaktikus böngésző



Fülszöveg:

Csubakkát üldözi a Birodalom, mert sok bosszúságot okozott nekik. Elég magas vérdíjat tűztek ki a fejére, és ezért a galaxis összes bérgyilkosa őt akarja megtalálni.
Fedezd fel a Star Wars univerzumot miközben követed a szőrös vuki kalandjait!

Véleményem:

Mielőtt bármit is elárulnék erről a csodaszép, jópofa kötetről, be kell vallanom valamit. Gyerekkoromban teljesen és tökéletesen hidegen hagyott a Star Wars-őrület, szerintem a filmeket sem láttam elejétől a végéig (egyébként ez valószínűleg családi vonás, a tesóm ma bevallotta, hogy egy ideig azt hitte, az Űrgolyhók az eredeti film...). Azóta ezt a hiányosságomat elkezdtem pótolni, azt hiszem, nekem fel kellett nőnöm ehhez az univerzumhoz. Szerencsére azonban vannak nálam bölcsebb emberkék is, akik már egész apró korukban megszeretik ezeket a filmeket, az ő számukra (is) tökéletes választás lehet a Hol van a vuki? című galaktikus böngésző.

Szóval, bár engem is egyre inkább lázba hoznak a vukik, droidok és evokok, egész más indokok álltak esetemben a beszerzés hátterében. Korábban olvastam már a könyvről Könyvparfé blogján, és amikor kiderült számomra, hogy a jó öreg Hol van Wally-hoz hasonló böngészőről van szó, egyből tudtam, hogy kell nekem.

Ahogy a fülszöveg is írja, a kötet központi figurája Csubakka, kinek fejére vérdíjat tűzött ki a Birodalom. Válogatott fejvadászok, mint például Boba Fett vagy Bossk, igyekeznek őt megtalálni az összesen 15 különböző helyszínen.



Egy böngésző-foglalkoztató könyv önmagában is zseniális és hihetetlenül hasznos dolog, de ebben ráadásul nem csak egy, hanem egy csomó karaktert felkutathatunk a lapokon. Amikor a gyerekek keresgélik az előre meghatározott figurákat, fejlődik a figyelmük, koncentrációs készségük, vizuális észlelésük és differenciálásuk, ami mind-mind szükséges például az olvasás képességéhez. A mindennapok során sajátos nevelési igényű tinédzserekkel dolgozom, és igyekszem minden olyan módszert, eszközt, segédletet összegyűjteni, amivel szórakoztatóvá tehetem számukra a fejlesztő foglalkozásokat. Nagyon örültem hát, hogy ez a könyv is bekerült a repertoáromba, és az első tapasztalataim is nagyon pozitívak az alkalmazásával kapcsolatban. Az ilyen típusú játékos feladatok tehát egyáltalán nem csak a kisebbek számára élvezetesek, hanem a nagyobbaknak is (a felnőttekről meg aztán nem is beszélve, én is teljesen rákattantam).


A könyv lapjain megelevenednek a filmekből jól ismert helyszínek, például a Jawa Piac, a Halálcsillag, vagy a vukik hazájaként ismert Kashyyyk. Ulises Farinas illusztrációi mozgalmasak és részletgazdagok, minden egyes alkalommal fel lehet bennük fedezni valami újat. És ha azt gondolnánk, hogy a kötet elején szereplő 10 figura megtalálása után ki is fújt a történet, kellemes meglepetésként ér, hogy a böngésző végén egy rakás plusz-feladat vár ránk. Ha már otthonosan mozgunk a Star Wars világában, az itt megnevezett figurákat, eldugott tárgyakat is megtalálhatjuk előbb-utóbb.



Az már csak hab a tortán, hogy a könyv meghozta a kedvem az új filmekhez is, úgyhogy előbb-utóbb megpróbálok összehozni itthon egy kis Star Wars-maratont. Összességében nagyon elégedett vagyok, biztos, hogy sűrűn fogom forgatni a böngészőt a jövőben, és igyekszem másokat is vuki-lázba hozni. :)

A könyvet köszönöm szépen a Kolibri Kiadónak!

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? A Star Wars-rajongókon kívül kalandkedvelő gyerekeknek és felnőtteknek, valamint fejlesztőpedagógusoknak.

Megjegyzések