Januári összegző


Eddig még nem csináltam ilyesmit, de újévi fogadalom gyanánt úgy döntöttem, ezentúl minden hónap végén készítek egy kis összegzést. Lesz szó beszerzett könyvekről, játékokról, olvasásról és egyéb élményekről, meg úgy összességében bármiről, amit az adott hónapban említésre méltónak éreztem.:)

Olvasás szempontjából kicsit visszafogott volt a január, aminek legfőbb oka, hogy lement az első vizsgaidőszakom a gyógypedagógián. Hónap közepére már annyira tele volt a fejem az anatómiával és a fejlődéstannal, hogy már álmomban is csak mandibulákat és blastulákat láttam. Szerencsére minden jól sikerült, de most azért egy jó darabig nem szeretnék Tarsoly Emil könyvére nézni.:)



Sajnos a december, és vele együtt a karácsony megint hó nélkül telt el, úgyhogy egy csöppnyi vigaszt jelentett, hogy legalább januárban élvezhettük a téli látványt. Különösen Hajni macska volt odáig a gyönyörűségtől, teljesen lázba jön, ha ugrándozhat a hóban (egyébként én is).




Rakomány:



Januárban 9 új könyvvel lettem gazdagabb, ebben vannak recenziós példányok és saját beszerzések is, mindenesetre nagyon kívánatos kis kupac kerekedett ki belőlük. Van, amelyiket már sikerült sorra kerítenem, és van, ami folyamatban van, remélhetőleg a nem túl távoli jövőben ezekről is beszámolhatok.

Olvasások:

És akkor itt vannak a ténylegesen végigolvasott könyvek január hónapból. 

Yvonne Keuls: A gyilkos fű
Jankovics Éva: Miért dobtad el az életed?
Jennie Melamed: Lányok csöndje
Joe Abercrombie: Half a King – Az uralkodó
Karen Dionne: A lápkirály lánya
Katrina Pallant: Star Wars: Hol van a vuki?

Az első két könyv kötelező olvasmány volt a devianciaszociológia órámhoz, aminek utólag nagyon örülök, mert magamtól nem valószínű, hogy elolvastam volna őket. Akár pedagógusoknak, akár szülőknek vagy szimpla érdeklődőknek jó szívvel ajánlom mind a kettőt, nekem sok pluszt adtak a szerhasználattal vagy a tinédzserkori öngyilkossággal kapcsolatos ismereteimhez.
Négy könyvhöz készült blogbejegyzés is, a borítók képeire kattintva meg is nyithatjátok azokat.

          

Kedvencet nagyon nehéz lenne mondani közülük, mivel teljesen más műfajokat képviselnek, és az adott műfajon belül szerintem mindegyik korrektül megállja a helyét. Ha mégis muszáj valamelyiket kiemelnem, akkor azt mondom, hogy a Lányok csöndje volt rám a legnagyobb hatással a téma súlyossága miatt.


Élet a blogon:

A hónap legnagyobb történése a blog szempontjából az volt, amikor végre befűztem a tesómat, hogy kezdjen el ő is írni egy történelmi könyvekkel kapcsolatos rovatot. Bár én is próbálok nyitni erre a műfajra, biztos, hogy sosem leszek akkora fan, mint ő, és nagyon örülök annak, hogy az én hiányosságom miatt nem kell másoknak nélkülöznie ezeket a könyveket az értékelések közül. Úgyhogy ezentúl Jehuka tollából olvashatjátok a HiSztorik című rovat izgalmas bejegyzéseit.:)



Ezzel szemben a Retró Diszkó rovat most egy kicsit pihen, elkaszálni nem szeretném, de egy kicsit gondolkodni akarok rajta, hogy milyen rendszerességgel, milyen irányban folytassam tovább.

Játékok szempontjából termékeny volt a hónap, januárban a Crime Writers, a Cortex, a Kincsre fel! és a Magyar népmesék kártyajáték került terítékre. Itt talán a Crime Writers-t emelném ki, mint aktuális kedvencet, szeretem az ilyen egyszerű, de nagyszerű ötleteket.


A Könyv extrákkal rovatba most csak egy bejegyzés készült, A tél jegyesei című regény kapcsán készült villanykörte-léghajóról. A tanulás mellett tényleg nem volt valami sok időm, remélem, februárban kicsit jobb lesz a helyzet.



Élmények:

Bár a fő hobbijaim az olvasás-játék-kézműveskedés tengelyen mozognak, azért igyekszem néhány filmet és egyéb élményt is beiktatni magamnak a mindennapokba. Januárban a színházé volt a főszerep, a munkahelyen kaptunk jegyeket a Vígszínház Hamlet című előadására, ami diákok és tanárok körében egyaránt osztatlan sikert aratott. Én nagyon szeretem, ha egy előadás nem öncélúan modern, hanem annak érdekében, hogy a szöveget és a mondanivalót könnyebb legyen közvetíteni a mai generációnak, és ennek az elvárásomnak tökéletesen megfelelt a darab. Szóval én jó szívvel ajánlom mindenkinek, akinek van kedve/lehetősége megnézni.

Csecsebecsék:

A könyveken kívül van még jó néhány dolog, amire egy magamfajta blogger elszórhatja a pénzét, a legújabb őrület, amibe szeretnék belevágni, a kreatív szépírás. Egyelőre még csak néhány filcet rendeltem innen, és tényleg csak nagyon kezdetleges próbálkozásaim voltak, de azt már most látom, hogy egy jó időre le fog kötni ez az új hobbi.:)


Aztán ott vannak még a játékok is, amiknek nem tudok ellenállni, és most a Flying Tiger bolt jóvoltából új lelőhelyre bukkantam. Januárban azt az iszonyú cuki memóriajátékot sikerült beszereznem, egyszerűen nem tudok betelni vele, hát még sellőfiú is van rajta! :)




Nos, dióhéjban ennyit a januárról, én összességében elégedett vagyok, főként azért, hogy túléltem a vizsgákat és még más dolgokra is maradt idő mellettük. Remélem, a február is klassz lesz, addig is jó olvasást, játékot és barkácsolást mindenkinek! :)


Megjegyzések