Furcsa ​Planéta 1. (értékelés és nyereményjáték)

 

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából a Furcsa planéta kis űrlényei most már könyvalakban is szórakoztathatnak minket. Ezúttal öt bloggerünk mondja el a véleményét nektek erről a cuki kis képregényről, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt belőle.



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2024
Oldalszám: 144 oldal
Eredeti cím: Strange Planet
Fordította: Winecker Ágnes
Illusztrálta: Nathan W. Pyle
ISBN: 9789635978823


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

TÁVOLI VILÁG? TALÁN NEM IS ANNYIRA, MINT GONDOLNÁNK.

MÁR AZ APPLE TV-CSATORNÁN IS TOBZÓDIK! 1. DÍJAS A GOODREADS AWARD HUMOR KATEGÓRIÁJÁBAN. BÁJOS ÉS SZELLEMES. IDEÁLIS AJÁNDÉK SZERETTEIDNEK ÉS MAGADNAK. SZEREZZ RAGYOGÓ PERCEKET!

ESS NEKI, ÉS DOBD FEL VELE A NAPOD!

Véleményem:

Néha egy-egy komolyabb olvasmány után nagyon jólesik valami könnyedebb, humoros kötetet a kezembe fogni, vagy esetleg olyat, ami sűrűn van illusztrálva. Egy vicces képregény minden paraméternek megfelel, így egyből felcsillant a szemem, amikor megláttam Nathan W. Pyle Furcsa ​Planéta című könyvecskéjét, ami vidám színeivel és a borítón szereplő mókás űrlényekkel egyaránt hívogatott. A kötetet fellapozva összefüggő történet helyett apró szösszenetek és életképek gyűjteményét találtam, ami viszont a megfelelő csoportosításnak köszönhetően mégis csak összeáll egy kerek egésszé, valamivé, ami egyszerre szórakoztat és tart görbe tükröt elénk, földlakók elé. 


Korábban semmiféle információm nem volt a szerzőről, a rajzaival sem találkoztam más platformokon, így teljesen az újdonság erejével hatottak a kis képkockák. Bevallom, amikor először belelapoztam a kötetbe, elbizonytalanodtam kicsit, egy-egy oldalt elolvasva nem igazán állt össze a könyv koncepciója, de amikor rendesen nekiálltam és végiglapoztam, már kimondottan megszerettem ezeket a kis kék lényeket, akik a maguk módján igyekeznek bemutatni az emberi mindennapok sajátosságait - természetesen nem nélkülözve a humor és az irónia eszközeit. 

A kötetben többnyire 1-2 oldalas összefüggő képsorokat találunk, melyek fejezetekbe rendezve alkotnak egységet. Ilyen például az Apró lények, mely a gyermekkor és gyereknevelés témáit állítja a középpontba, a Barátság, a Felnőttkor, vagy éppen a Kikapcsolódás című fejezet. Ahogy korábban is említettem, főleg életképeket, apró szösszeneteket láthatunk, melyek egyébként az emberi élet sajátjai, a képregénynek pedig pontosan az lesz majd a különlegessége, hogy ezeket az életképeket a földönkívüliek interpretálásában láthatjuk/olvashatjuk. 


Földönkívüli barátaink egyik jellegzetessége, hogy nagyon tárgyilagosan, objektíven kommunikálnak, illetve hasonló tárgyilagossággal élik meg az érzéseiket, benyomásaikat. Kicsit olyan, mintha kísérleti jelleggel lepottyantották volna őket a Földön, hogy próbálják ki az emberi életet, ők pedig hol ámulattal, hol meglepődéssel, hol értetlenséggel fogadják tapasztalataikat. A humor faktor tehát tulajdonképpen abból ered, hogy abszolút külső szemlélőként tekinthetünk az emberi dolgainkra, és bizony szembesülhetünk azzal is, hogy némelyik szokásunk milyen furcsa. Ebben a képregényben sok dolgot máshogy is neveznek hőseink, akad itt halálhenger, égellenző, szennytartály vagy éppen lábelevátor (és hogy pontosan mi micsoda, abban egy aranyos, képes szótár is a segítségünkre van a kötet végén), és persze nem hiányozhatnak az életünket színesebbé és boldogabbá varázsoló háziállatok sem (macskásként nekem nyilván az a képsor volt a kedvencem, ami a cicákkal való kapcsolatunkat mutatja be). 

Szerintem egy ilyen alkotást alapvetően nehéz könyvként besorolni vagy akként értékelni, így inkább én is úgy tekintettem rá, mint olyan gyűjteményre, amibe, ha belelapozok, feldobja kicsit a napomat. Ennek a funkciónak viszont abszolút eleget tud tenni, főleg, ha egyébként kisebb dózisokban fogyasztjuk. A kis történetek, jelenetek szerintem eléggé változó erősségűek, voltak számomra semlegesek, voltak, amiken elmosolyodtam, viszont szerencsére olyanok is, amiken hangosan felvihogtam. Maga a koncepció aranyos, az ötlet kellőképpen eredeti, szóval részemről csak a kivitelezés olyan, amiben még látok fejlődési lehetőséget. Ha valaki egy fárasztó munkanap után egy kis vidámságra vágyik, akkor tökéletes választás lehet. 

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti a vicces mémeket, rövid képregényeket és kíváncsi arra, vajon hogyan látnak minket a földönkívüliek. :)

Nyereményjáték:

Ezúttal híres képregények kockáit találhatjátok elrejtve az állomásokon. Keressétek meg ezeket, és írjátok be a Rafflecopter-doboz megfelől helyére az adott képregény címét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
09. 03. Könyv és más
09. 04. Szembetűnő
09. 05. Spirit Bliss Sárga könyves út – Extra
09. 06. Dreamworld
09. 07. Spirit Bliss Sárga könyves út
09. 08. Hagyjatok! Olvasok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések