BTK Születésnapi Turné



Fennállásának ötödik évfordulójához érkezett a Blogturné Klub, amit természetesen szerettünk volna Veletek együtt megünnepelni - hisz ti is részesei vagytok ennek az élménynek.
Ennek örömére kezetekbe adtuk a gyeplőt, teret engedhettetek legkíváncsibb éneteknek és tabuk nélkül kérdezhettetek tőlünk. Most pedig rajtunk a sor, hogy megválaszoljuk őket.

Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, kik rejtőznek a blogok mögött, netán szeretnétek bekukkantani a kulisszák mögé, és megismerni pikáns-belsős élményeinket! És ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal sem hagyunk Titeket nyeremény nélkül.

A Könyv és más blog számára duplán ünnepi ez az alkalom, hiszen idén szeptembertől én is csatlakoztam a Blogturné Klub csapatához. Ez egyrészt megtisztelő, hiszen ezentúl együtt dolgozhatok olyan bloggerekkel, akiknek a munkásságát nagyra értékelem, másrészt hatalmas kihívás is a számomra, ami teljesen új feladatokkal fog járni. Bízom benne, hogy miután mindenbe belerázódtam és felvettem a fonalat, én is aktív és értékes tagja leszek ennek a közösségnek. És akkor következzen a kérdezz-felelek! :)


Öt év során sok új taggal bővült a csapat. Milyen érzés volt újként csatlakozni egy kiforrott csapathoz?

Ez a kérdés engem is foglalkoztatott eleinte, sőt, egy picit be is voltam tojva, hogy kívülállónak érzem majd magamat, vagy nem sikerül egyből megérteni a dolgokat. Szerencsére gyakorlatilag az első perctől kezdve eloszlott minden félelmem, ugyanis a tagok hihetetlenül kedvesek, nyitottak és segítőkészek voltak. Persze, még most is abban a fázisban vagyok, hogy igyekszem belerázódni a ritmusba és jól kiismerni magam ebben a munkafolyamatban, de azt legalább már biztosan tudom, hogy ha elakadnék, vagy kérdésem lenne, azonnal ott teremne valaki, hogy segítsen, és ez nagyon jó érzés. 

Melyik volt az első könyv, amit elolvastál?
Még folyamatban van, de az első olvasott könyvem a Blogturné keretein belül Rácz-Stefán Tibor Élni akarok! című új regénye.

Mit szeretsz a (könyves) bloggerkedésben?

Én gyerekkorom óta egy picit hiperaktív vagyok, ami nem feltétlenül fizikai dolgokban nyilvánul meg, inkább abban, hogy mindig keresem az új kihívásokat, elfoglaltságokat, hobbikat, illetve igyekszem is ezeket minél magasabb szintre fejleszteni. Az olvasás régi szenvedély, az egyik legfontosabb az életemben, és egy idő után adott volt a kérdés, hogyan tehetnék ehhez hozzá valami pluszt. A blogolás kihívás is volt a számomra, hiszen az egy dolog, hogy szeretném megosztani a gondolataimat másokkal, de emellett itt fontos keretek és határidők is vannak, amikhez az embernek tartania kell magát. Nagyon kíváncsi voltam, hogy képes vagyok-e erre, leginkább ez adta a kezdő löketet a Könyv és más oldalhoz. Ami mindenképpen pozitívum a bloggerkedésben, hogy nagyon kedves és értékes embereket ismertem meg ezen keresztül (akár más bloggerek, akár a könyvkiadók munkatársainak személyében), akikkel más körülmények között sosem találkoztam volna. És persze az is nagyon jó dolog, hogy sokszor elsők között olvashatok friss megjelenésű könyveket. A legnagyobb érték számomra ugyanakkor a visszajelzés: ha valaki elmondja, hogy az én ajánlásomra olvasott egy könyvet, vagy próbált ki egy játékot, akkor úgy érzem, értelmet nyert ez az egész, és még akkor is továbblendít a nehézségeken, ha éppen válságosabb állapotban vagyok.

Honnan jött a blogod neve?

Nos, nem tartom egy túl kreatív megoldásnak, de alapvetően azt szerettem volna kifejezni vele, hogy ezen az oldalon nem csupán könyvekről lesz szó, hanem játékokról és kézműves ötletekről is. Néhányszor felmerült bennem a gondolat, hogy talán másik nevet kellene választani, de addigra már úgy voltam vele, hogy legalább az a kevéske ember, akiben megtapadt ez a név, ne zavarodjon már össze, így végül maradt a Könyv és más. :)


Mindannyian követünk el hibákat. Mi a legnagyobb hiba, amit elkövettél, mint blogger és hogyan érzel ezzel kapcsolatban? Ha visszamehetnél az időben, min változtatnál?

Sokan írják sok helyen, és én is csak megerősíteni tudom, hogy az egyik legnagyobb hiba, amit egy blogger elkövethet, az a túlvállalás. Ennek oka is érthető, hiszen annyi csodás könyv van, és az ember szíve szerint mindet elolvasná, de hát ez nyilván nem lehetséges. Ilyenkor tényleg hajlamosak vagyunk eltűnni a könyvkupacban, és csendesen fuldokolni. Ugyanakkor azt gondolom erről, hogy bár hiba, de olyan, amin mindenkinek át kell esnie, hiszen ez segít abban, hogy egy idő után belőjük a saját határainkat, terhelhetőségünket. Úgyhogy azt hiszem, nem változtatnék semmin, hiszen ez egy tanulási folyamat, aminek úgy érzem, még egy év után sem értem teljesen a végére. 

Volt olyan könyv, aminek olvasását majdnem feladtad, de a végén mégis örültél, hogy nem? Melyik volt ez?

Ó, erre könnyű a válasz, Susanna Clarke A hollókirály című regénye volt az. Nagyon súlyos, nagyon hosszú, nehéz a nyelvezete, néha legszívesebben beleharaptam volna, vagy elhajítom jó messzire. Aztán nagy nehezen mégis tovább gyűrtem, és a végére egy olyan csoda állt össze a kezdeti kuszaságból, amit nagyon sajnáltam volna, ha kimarad az életemből (vagyis hát nem sajnáltam volna, mert akkor sosem tudom meg, hogy ilyen jó, de hát értitek, na :)).



Milyen könyvformátumot szeretsz inkább, miért? Nyomtatott vs. Ebook vs. Hangoskönyv.

Egyértelműen a nyomtatottat. Praktikus okokból használok Ebook-ot is, de igazán nem szeretem, nekem az olvasás élményéhez hozzátartozik a papír érintése a kezem alatt, vagy a könyv súlya (az illatáról nem is beszélve). Hangoskönyvet egyáltalán nem tudok élvezni, többször nekifutottam már, de mindig elkalandoznak a gondolataim közben, ráadásul az olvasásnál szerintem fontos, hogy az ember a saját tempójában haladjon, és ha éppen meg kell állnia valamin eltöprengeni, akkor erre legyen lehetősége.

Használsz könyvjelzőt? Mit?

Hahaha, ez mókás kérdés. Van körülbelül 200 gyönyörűséges könyvjelzőm, igen. És hogy mit szoktam a valóságban használni? Zsebkendőt, cukorkás papírt, macskát, ceruzát, falevelet, a szomszéd kisujját, egyszóval bármit, csak könyvjelzőt nem. Nem tudom, miért van ez így, de azt hiszem, már beletörődtem. :)



Szoktál jegyzetelni olvasás közben?

A szoktam azért erős túlzás, de előfordul, főleg akkor, ha több könyvet olvasok egyszerre. Ha valami eszembe jut olvasás közben, amit mindenképpen bele akarok majd írni az értékelésbe, azt le szoktam magamnak firkantani, amikor éppen nálam van az erre a célra kijelölt füzetkém. A szép/fontos idézetekhez tartozó oldalszámokat viszont mindig ki szoktam magamnak írni a telefonom jegyzetelős alkalmazásába.

Ha lenne egy olyan könyvespolcod, ami egy rejtett szobába vezetne, melyik könyv lenne a "kilincs"?

Nehéz lenne egyet választanom, szeretek úgy gondolni a könyveimre, hogy mindegyik egy-egy kilincs, ami átvezet egy másik világba. De ha mindenképpen mondanom kell egyet, akkor azt hiszem, Katherine Paterson Híd ​Terabithia földjére című könyve lenne az. És ha egyszer megnyerem a lottóötöst, tuti, hogy fogok építeni egy ilyen rejtett szobát!



Egészítsd ki: Bárcsak több …………. témájú könyv lenne.

Iskolai erőszak, zaklatás. Nagyon fontos témának tartom, és úgy érzem, nem lehet róla eleget beszélni. Az meg külön jó lenne, ha nem csak a fiatalok olvasnák ezeket, hanem minél több szülő és pedagógus is, hogy képesek legyenek felismerni és megfelelően kezelni, ha ilyesmi történik a környezetükben.  

Extra kérdés Adritól: Melyik az az egy könyv, amely a legnagyobb hatással volt az életedre, és miben hatott rád?

Erre is könnyű a válasz, Neil Gaiman Tükör és füst című novelláskötete. Akkor, amikor 16 évvel ezelőtt a kezembe került, óriási hatással volt rám, nem csak abban, hogy megalapozza a fantasy iránti rajongásomat, hanem abban is, ahogyan szemlélem a világot, vagy ahogyan gondolkodom a dolgokról. Azóta többször is újraolvastam már, és még mindig találok benne új dolgokat, egyszóval tényleg ez a legeslegfontosabb könyv az életemben.

Nyereményjáték:

6 meglepetéskönyv kerül kisorsolásra! Minden állomáson egy-egy bloggerünk jellemzőit találod, ami alapján meg kell tippelned, kiről van szó és beírnod a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.


Figyelem! Csak magyarországi címre postázunk, a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, utána automatikusan újat sorsolunk.

Feladvány:
Álomvilágában éppúgy megfér egymás mellett a fantasy és a romantika, mint a mese és a történelmi románc. Ezenkívül előszeretettel készít könyves montázsokat egy-egy bejegyzéshez; és az egyszemélyes Chaol fanklub oszlopos tagja.

a Rafflecopter giveaway 
Állomások:
09/07 Kelly & Lupi olvas
09/11 Dreamworld
09/14 Könyv és más
09/15 Never Let Me Go
09/16 Könyvvilág
09/17 Ambivalentina
09/18 Zakkant olvas
09/19 Hagyjatok! Olvasok!
09/20 Betonka szerint a világ...
09/21 KönyvParfé
09/22 Olvasónapló
09/23 Insane Life
09/24 Szembetűnő
09/25 A Szofisztikált Macska

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések