Kekszek (értékelés és nyereményjáték)



Édes vagy sós, töltött vagy töltetlen, kiszúrós, megkenős, roppanós...bizony, ennyire változatos a kekszek világa! Márk Szonja, az Édesem Tortaműhely tulajdonosa most egy különleges gyűjteményben hozza el nekünk kedvenc kekszreceptjeit, három bloggerünk pedig vállalkozott, hogy nem csak értékeli, de ki is próbálja ezeket. Játsszatok velünk, és nyerjétek meg a Boook Kiadó által felajánlott példányt a könyvből!


Kiadó: Boook, 2018
Oldalszám: 120 oldal
ISBN: 9786155417450




A könyvet ITT tudod megrendelni!

Fülszöveg:

Kekszet sütni mindenki tud! Kicsik, nagyok, még nagyobbak, fiúk, lányok, anyukák, apukák, sőt, még az ő apukájuk és anyukájuk is. Nem kell hozzá más, csak egy klassz recept, egy kis önbizalom, és néhány jó alapanyag a mennybe repítheti az embert. Készíthetünk pofonegyszerű összekeverős vagy izgalmas töltött változatot, kicsit, nagyot, sósat, édeset, csak a kreativitáson múlik a végeredmény.
A Kekszek Márk Szonja Édesem-sorozatának a 3. része. Az Édesem Tortaműhely tulajdonosa 40 legkedvesebb kekszreceptjét válogatta össze, köztük különlegeseket és villámgyorsan elkészíthetőeket is.

Véleményem:

Nos, nem mondanám magam konyhatündérnek. Persze, sok mindent tudok és szoktam főzni, de azért nagyon távol vagyok még attól a kisujjból kirázós könnyedségtől, ami mondjuk anyukámat jellemzi. Viszont ha van olyan terület, amin belül úgy érzem, egész magabiztosan mozgok, akkor az egyértelműen a kekszsütés. Jó pár évvel ezelőtt rábukkantam egy nagyon klassz alapreceptre, amit azóta számtalan variációban elkészítettem, szeretem ezeket a sütiket, mert gyorsak, viszonylag egyszerűek, ugyanakkor nagyot lehet velük tarolni egy baráti összejövetelen. Márk Szonja gyűjteménye tehát elsősorban azért keltette fel a figyelmemet, mert reméltem, hogy általa tovább bővíthetem a repertoárom és kipróbálhatok különlegesebb alapanyagokat vagy módszereket.


Mostanában írtam több értékelést szakácskönyvekről, így most is azokat a szempontokat alkalmaznám, mint korábban: beszélek kicsit a kötet felépítéséről, külleméről, az általa használt alapanyagokról (különösen a beszerezhetőség és ár szempontjából), illetve természetesen itt sem maradhat el a kipróbálás és a tapasztalatok leírása. Azt már most elárulhatom, hogy szerencsére nagyon sikeres lett a projekt, a végeredmény pedig igen rövid életű. :)

Felépítés/külalak:

A könyv viszonylag kis méretű, ez nekem nagyon szimpatikus volt, kézbe véve igazán esztétikus benyomást kelt a letisztult stílusával. Az kicsit szokatlan volt, hogy a receptkönyveknél többnyire megszokott fényes lapok helyett itt matt oldalakat találunk, ugyanakkor ez nem von le sokat az értékéből, főleg, hogy rengeteg szép fotót találunk benne az elkészült finomságokról. Külön fejezetekben találjuk a különböző szempontból csoportosított kekszeket, melyek az alábbiak:

- Összekeverős
- Megtöltős
- Kiszúrós
- Óriás
- Mindenfélés
- Sós 

A receptek tagolása egyszerű, szemrevaló és áttekinthető: az egyik oldalon a kész süteményről láthatjuk a fotót, a másikon pedig a hozzávalókat és az elkészítés módját olvashatjuk. Nekem fontos szempont, hogy minden egyes recepthez tartozik fotó, enélkül személy szerint nagyon nehezen kezdek bele egy étel elkészítésébe.

Hozzávalók/alapanyagok:

A kekszek világa viszonylag kötöttebb dolog, tehát értelemszerűen a legtöbbször klasszikus hozzávalókkal találkozunk, mint a liszt, cukor, vaj vagy tojás. Ugyanakkor nagyon tetszett, hogy sok különleges alapanyag jelenik meg a könyvben, egész érdekes végeredményeket ígérve. Ilyen volt nekem például a pillecukor, kurkuma, kakukkfű, füge vagy a fenyőmag. Persze ebből kifolyólag számíthatunk rá, hogy sok recept nem éppen a legolcsóbb kategória, de ha valaki szeret különleges ízekkel variálni és kipróbálni újdonságokat, biztos, hogy talál kedvére valót. Ráadásul a legtöbb hozzávaló viszonylag könnyen beszerezhető egy átlagosan felszerelt boltban is.

Nagyon örültem, hogy egy külön fejezetben kapnak helyet a sós finomságok, én legalábbis hajlamos vagyok csak az édes variációkban gondolkodni, ha kekszekről van szó, pedig ezen a téren is jó lenne újítani. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ki fogom ezek valamelyikét próbálni.

Tartalom/leírás:

Az elkészítéshez tartozó instrukciók egyszerűek, rövidek, de szerintem lényegre törők és érthetőek, én legalábbis elboldogultam velük (és újfent hangsúlyoznám, hogy nem vagyok konyhatündér). A mennyiségek többnyire pontosak és számszerűek, így nem kellett sikítoznom az "amennyit felvesz" formulától. A könyvben szereplő receptek szerintem elég változatosak, és sok szempontból hiánypótlóak (én például nagyon örültem, hogy külön találtam pecsétezhető mézeskalács-receptet). Azt nem mondom, hogy minden keksz egyszerű és pikkpakk elkészül (én például az általam kipróbálttal is megdolgoztam rendesen), de ahogy elnéztem a képeket, többségükben megérik a fáradtságot.

Kipróbálás:

Ha már a különlegesebb alapanyagokról volt szó, nekem egyből szemet szúrt a kurkumás-narancsos sablé (természetesen fogalmam sem volt róla, mi a manó az a sablé, de azóta megvilágosodtam, hogy egy francia keksztípusról van szó). Korábban is próbáltam már különféle fűszernövényeket becsempészni a sütijeimbe, de ezek általában jócskán a komfortzónán belül maradtak. Izgultam kicsit, milyen lesz majd a kekszem ízvilága, de hát a kurkumát szeretem, a narancsot szeretem, úgy gondoltam, nagy baj nem lehet.

Az elkészítés, ahogy korábban is említettem, kicsit fáradtságos volt, a tészta kikeverése, a pihentetés, formázás és sütés egész estét programnak bizonyult. Mégis úgy gondolom, maximálisan megérte, mert a végeredmény valami fantasztikusan finom lett. A kurkuma íze nem volt tolakodó, éppen csak azt lehetett érezni, hogy valami különleges és pikáns van a sütiben, ezt pedig jól kiegészítette a narancs és az apróra vágott étcsoki. A keksz elkészítésének módja elég jópofa, hiszen egy nagy hengert kell gyúrni amit utána szeletekre vágunk, a végeredmény pedig egy porhanyós, könnyű, de tartalmas édesség lett.


Összességében én elégedett vagyok és úgy érzem, megkaptam ettől a szakácskönyvtől, amit vártam, úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek, aki hozzám hasonlóan nagy rajongója a kekszeknek. 

Értékelésem: 5/4,5
Kinek ajánlom? Profi és kezdő konyhatündéreknek egyaránt, hiszen változatos és sokféle recept található benne mind az alapanyagokat, mind az elkészítés módját tekintve. 

Nyereményjáték:

A hagyományosabb ízek és alapanyagok mellett a receptkönyv tartalmaz több különlegesebb hozzávalót is. Az egyes állomásokon ezekről olvashattok egy rövid leírást, a feladatotok pedig, hogy a rafflecopter doboz megfelelő helyére beírjátok a szóban forgó alapanyagot.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

Spanyol hódítók a XVI. században hozták be Mexikóból Európába. A babérfélék családjába tartozik, trópusi fán termő gyümölcs. Színe zöldes fekete, alakja körteformájú, héja fajtától függően sima vagy ráncolt. Gyümölcsét fogyasztjuk, melynek íze semleges. Magjából hidegen sajtolt olajat nyernek.
a Rafflecopter giveaway


Állomáslista:
02. 23. - Könyv és más
02. 24. - Kelly és Lupi olvas
02. 25. - Hagyjatok! Olvasok!

Megjegyzések