Kicsimackó ​a Balatonon (értékelés és nyereményjáték)

 

Vadadi Adrienn új, bájos gyermekkönyvében elkísérhetjük Kicsimackót és szüleit a Balatonhoz, hogy izgalmasabbnál izgalmasabb kalandokat éljünk át a tó partján. Tartsatok három bloggerünkkel, játsszatok az állomásokon, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példányt!



Kiadó: Pagony, 2022
Oldalszám: 48 oldal
ISBN: 9789635871773
Illusztrálta: Egri Mónika


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Kicsimackó már alig várja a nyarat, hiszen mamamackóval és papamackóval a Balatonra mennek nyaralni! Igaz, ő még nem tud úszni, de hamar megtanul, segítenek neki új barátja, Béka és Vidra. A pancsolás mellett pedig jut idő lángosevésre, tűzön sütögetésre és persze hajókázásra is. Ha pedig esik az eső vagy kitör a vihar, akkor lehet rajzolgatni vagy kártyázni, esetleg pocsolyában kishajót úsztatni. Ráérősen, nyugodtan.
Ebben a mesekönyvben minden benne van, amiért a mackók és a gyerekek kedvence a Balaton!

Véleményem:

Vadadi Adriennek számos gyerekkönyve jelent meg hazánkban, én magam is szemeztem már a tavaly kiadott Kicsimackó című kötettel. A mackókat mindig is kedveltem, gyerekkorom egyik legmeghatározóbb olvasmányai voltak Bodó Béla Brumi-könyvei, így nem csoda, hogy a kis brummogó felkeltette az érdeklődésemet. Most, hogy megjelent a sorozat második kötete is Kicsimackó a Balatonon címmel, tudtam, hogy nem várhatok tovább: a mackók mellett ugyanis a magyar tengert is imádom, és borzasztó kíváncsi voltam, milyen történetet hoz el számunkra az írónő. Nos, azt kell mondanom, hogy az olvasmány tökéletesen betalált - ráadásul abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a Balaton partján olvasgathattam -, egy olyan bájos és szórakoztató történetet kaptam, ami a kisebb olvasók mellett a komoly nosztalgia-faktor miatt a felnőtteket is könnyedén be tudja szippantani. 


Bár az előzménykötetet nem olvastam, úgy éreztem, ez nem jelent semmilyen hátrányt, egyből fel tudtam venni a fonalat a medvecsalád kalandjaival. A kötet főhőse a címadó Kicsimackó, aki anyukájával és apukájával a Balatonhoz utazik nyaralni. Nem véletlen, hogy nosztalgia-faktort említettem, ugyanis a nyaralás körülményei megidézik a korábbi évtizedek pihenési szokásait. A medvecsalád ugyanis kempingezik, sátorban alszik, Kicsimackó és itt megismert barátai pedig csupa olyan mókában vesznek részt, amik az én gyerekkoromban is meghatározók voltak. 

A könyv több rövidebb kis fejezetre oszlik, melyek a balatoni nyaralás egy-egy kiemelt, érdekes vagy éppen meghatározó pillanatához, tevékenységéhez kötődnek. Ilyen az, amikor Kicsimackó megtanul úszni, finom paprikás krumplit eszik palacsintával, elmegy pecázni (szigorúan zsebpecával!), vagy éppen vad balatoni viharba keveredik. A sok igazi nyári kaland mellett nem maradhatnak el a kicsit unalmasabb, esősebb napok, pontosan emlékszem még, hogy kisebb koromban mekkora szenvedést okozott egy-egy ilyen, amíg fel nem találtam magam és ki nem fundáltam, hogyan üssem el az időt, csakúgy, mint a kis medve és barátai. És persze ott van a búcsú pillanata is, amikor a nyaralás véget ér, pontosan átéreztem azt az egyben szomorú, mégis várakozással teli érzést, ami akkor önti el az embert - vagy mackót -, amikor egy szép időszak lezárultával valami új veszi kezdetét.


A történet végig nagyon bájos és szerethető. Kicsimackó minden szempontból tipikus gyerek, jókedvű, vidám és kíváncsi, de azért előfordul, hogy kicsit durcás vagy éppen szeleburdi, ilyenkor szülei szeretettel és türelemmel igyekeznek a helyes útra terelni. Egri Mónika rajzai csodálatosan illeszkednek a történethez, nagyon szépek és kidolgozottak, élettel és vidámsággal töltik meg a lapokat. A kötet felépítése miatt alkalmas arra, hogy esténként egy-egy fejezetet olvassunk fel belőle a kisebb gyerekeknek, a nagyobbak viszont önállóan is nekiugorhatnak. A kiadó 2-5 éves korig ajánlja a könyvet, szerintem viszont nyugodtan választhatjuk kicsit nagyobb gyerkőcnek is, főleg, ha meg akarjuk ismertetni a balatoni életérzéssel, azzal a fajtával, ami még nem a luxusszállodákról és a szuper éttermekről szólt, hanem a természet ezernyi arcáról és a gondtalan gyermekkorról. 


Összességében nagyon szerettem ezt a történetet, igazi balatoni olvasmány, ami megidézte rengeteg kedves emlékemet és élményemet. Kicsimackó roppant szerethető főhős, úgyhogy most már kíváncsi lettem a sorozat első részére is, igyekszem majd minél előbb beszerezni. Tartalmas, érzelmeket és élethelyzeteket hitelesen és kedvesen megmutató kis kötet ez, ami kisebb és nagyobb olvasókat egyaránt rabul tud ejteni, ehhez pedig igényes, szép szöveg és csodaszép illusztráció társul. Én úgy gondolom, ennél több nem is kell, ha valaki minőségi magyar mesekönyvet keres a gyerkőcöknek.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szeretne a Balatonhoz vagy a nyárhoz kapcsolódó, színes, vidám és aranyos mesekönyvet olvasni.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban bloggereink kedvenc balatoni településeit kell megtalálnotok. Keressétek meg a bejegyzésekben a kiemelt betűket, és a helyes sorrendbe téve írjátok be a települések nevét a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
08.10. Könyv és más

Megjegyzések