Játék ​és mese – Micimackó (értékelés és nyereményjáték)

 

Generációk nőttek fel a Százholdas Pagony és Micimackó történetein, legyen szó az eredeti mesekönyvről vagy különféle feldolgozásokról. A Kolibri Kiadó újdonsága, a Játék ​és mese – Micimackó nem csupán mesekönyv, hanem egyben szuper játék is, így a kisebbek és nagyobbak akár életre is kelthetik a történeteket a játékszőnyeg és a 10 imádnivaló figura segítségével. Tartsatok négy bloggerünkkel, és nyerjétek meg a Kiadó által felajánlott példányt!




Kiadó: Kolibri Kiadó, 2023
Oldalszám: 11 oldal
Eredeti cím: My Busy Books - Winnie the Pooh
Fordította: Seri Márton
ISBN: 9789635993666


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

1 könyv, 10 figura és 1 játékszőnyeg Egy lebilincselő mesekönyv és különböző játékfigurák várnak rád a csomagban! Keltsd életre Micimackót és barátait a játékszőnyegen olvasás közben, és hagyd, hogy szárnyaljon a fantáziád!


Véleményem:

Bár gyerekkoromban nem tartozott a kedvenc meséim közé, felnőttként nagyon megszerettem Micimackó történetét. Azóta már többféle feldolgozást, mesegyűjteményt sikerült beszereznem, de így is mindig nyitott szemmel járok és figyelem az új megjelenéseket. A Kolibri Kiadó újdonsága, a Játék ​és mese – Micimackó című kötet egyből felkeltette az érdeklődésemet, hiszen itt nem csupán egy mesét kapunk, hanem a hozzá tartozó játékszőnyeget is figurákat is, amikkel aztán játszani lehet. Naná, hogy egyből előtérbe került a gyermeki énem, és alig vártam, hogy kipróbálhassam. :)


Maga a kiadvány valahol egy keményfedeles könyv és egy doboz között van. Ahogy felnyitjuk a borítót, először egy rövid, 11 oldalas mesét találunk. Az illusztrációk tökéletesen idézik E. H. Shepard eredeti rajzait, a szöveg pedig verses formában olvasható. Nekem kimondottan tetszik ez a megoldás, sokszor írom, hogy fordítások esetében félni szoktam a rímektől, mert néha elég izzadság-szagúra sikerednek, de itt nagyon aranyos versszakokba szedték a történetet. És ha már a történet: igazából ilyen pici terjedelemben nem kell semmi túl bonyolultra gondolni, kedvenc mackónk felkerekedik, felkeresi barátait, a mindenki által ismert Róbert Gidát, Malackát, Tigrist és a többieket, mindenkiről olvashatunk egy-egy kedves, mókás jelenetet, majd este hőseink nyugovóra térnek. Az egyszerűsége miatt kimondottan az óvodás korosztálynak ajánlanám, főleg, ha hozzávesszük a kötet egyéb elemeit is. 


A mese végén találunk a dobozban egy kihajtható játékszőnyeget, ami a Százholdas Pagonyt ábrázolja, illetve megtalálhatók rajta a szereplők otthonai. Jó, hogy ez a szőnyeg viszonylag masszívabb anyagból van, nem sérül olyan könnyen, mint az egyszerű papír. Alatta pedig ott vannak a figurák, amik miatt a leginkább vágytam erre a kiadásra. A szereplők mellett még egy csupor mézet is találunk, hiszen nem is lehetne enélkül elképzelni Micimackót. :)

Nekem tetszik a figurák mérete, nem túl aprók, és elég stabilan rá lehet helyezni őket a szőnyegre. A minőségük szerintem rendben van, nem törnek el egy egyszerű leejtéstől, így az apróbb kezek is magabiztosan tudnak velük játszani. Ha esetleg valaki úgy érzi, kiöregedett már az elsődleges célközönség sorai közül (áh, ilyen szerintem nincs is, én legalább olyan lelkesen játszottam velük, mint 5 évesen tettem volna:)), akkor akár egy polcot is szépen ki lehet dekorálni velük, nagyon jól mutatnak együtt. Az meg külön szuper, hogy a karakterek által simán kombinálható a dolog az eredeti mesekönyvvel vagy bármilyen feldolgozásával, hiszen semmi sem szabhat gátat annak, milyen történetet, jelenetet játszunk el velük. 


Összességében én nagyon értékelem ezt az ötletet és az egész megvalósítást. Szeretem, ha valami lehetőséget ad az interakcióra, ha kapok valami extra tartalmat egy mese mellé. Gyerekként imádtam volna egy ilyen játékos mesekönyvet, és biztosan nagyon sokat játszottam volna a figurákkal. Elsődlegesen kb. 3-7 éves kor között ajánlom, de van egy olyan érzésem, hogy az idősebb Micimackó-rajongók is szívesen a polcukon tudnák. Remélem, hogy érkezik még több ilyen Játék ​és mese- kiadvány a kiadónál, az eddig megjelenteket itt tudjátok megnézni.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom?  Mindenkinek, aki szereti Micimackót és barátait, és szeretne az olvasás mellett kicsit játszani is.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban az eredeti mese és A.A.Milne író áll a középpontban. Minden állomáson találtok egy-egy állítást, nektek pedig el kell dönteni, hogy igaz, vagy hamis. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Alan Alexander Milne eredetileg ösztöndíjasként matematikát tanult a Cambridge-i Egyetemen.
a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
09.28. Könyv és más
09.30. Szembetűnő
10.02. KönyvParfé
10.04. Veronika's Reader Feeder

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések