Bukfencező majmok


A soron következő társasjáték, ami az utóbbi időkben feldobta szürke kis mindennapjainkat, a Bukfencező majmok névre hallgat. Ez egy viszonylag régebbi játék, én legalábbis már évek óta szemeztem vele, mielőtt beszereztem végre egy saját példányt.

Típusát tekintve egy klasszikus ügyességi játékról van szó, ahol azért bizonyos fokig szerepet kap a stratégia is. A fő alkotóeleme az összeszerelhető pálmafa, a különböző színű pálcikák, és természetesen a majmok, akik reményeink szerint bukfencezni fognak.


Miután minden szinten elhelyeztünk minden színű pálcikából kettőt, beboríthatjuk a farkincás jószágokat a pálmafába. A dobókocka segítségével pedig eldől, hogy melyik játékosnak milyen színű pálcikát kell kihúznia, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb majom pottyanjon le alul.



Mint látható, nem egy túlságosan bonyolult és összetett játék, mégis nagyon jól elszórakoztunk vele. Nyilván lehet ügyeskedni azzal, hogy a majmokat egyik pálcáról átbűvöljük a másikra, és minél jobban megkeserítsük ellenfeleink helyzetét- nálunk ebből adódott a legtöbb szitkozódás és nevetés. 


Én személy szerint a fejlesztőpedagógiai munkában is szívesen használom, nagyon jól fejleszti a finommotorikát és a koncentrációt, ráadásul nem is vesz túl sok időt igénybe (sőt, khmmm, olvastam valahol, hogy megfelelő mennyiségű welcome drink elfogyasztása után kiváló party-játék válik belőle).
Viccet félretéve minden korosztálynak ajánlom, sőt, követelem a bukfencező majmokat minden háztartásba! :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések