Koboldóra



Újra itt a hétvége és a Könyv extrákkal! Ráadásul nem is akármilyen nap a mai, hiszen december elsejét írunk, vagyis most már tagadhatatlanul beléptünk a télbe. Mivel ezt az időszakot, a karácsonyi várakozással együtt nagyon szeretem, úgy gondoltam, egész hónapban igyekszem tematikus, télies bejegyzésekkel jönni. Első lépésként fogadjátok szeretettel ezt a különös faliórát, melyet Matt Haig A lány, aki megmenti a karácsonyt című könyve inspirált (értékelés ITT).

Régóta tervezgettem, hogy egyszer készítek egy saját faliórát, viszont sokáig csak terv maradt a dolog, és nem tettem konkrét lépéseket az ügy érdekében. A könyvet olvasva azonban beugrott az isteni szikra. Koboldfalván ugyanis nem ismerik a hagyományos időmérő eszközöket, az ott élőknek saját fogalmaik vannak, amivel a pontos időt ki tudják fejezni (például Nagyon Nagyon Késő vagy Lefekvés Előtt Tíz Perccel). Kézenfekvőnek tűnt tehát, hogy megpróbáljak egy olyan órát készíteni, ami áthidalhatja eme kulturális szakadékot emberek és koboldok között.:)


Szükségem volt egy készen kapható, könnyen összeszerelhető óraszerkezetre és magára az óralapra, amit kifesthettem. Ezen kívül vásároltam még apró fából készült figurákat, amiket szintén ki lehet festeni és amik illenek a történethez. Az összes alapanyagot be lehet szerezni nagyobb hobbiboltokban, aztán a díszítésnek már csak a képzeletünk szabhat határt.

Először kifestettem a hátteret, vagyis magát az óralapot. Ezután megterveztem az egész kompozíciót, hogy hová kerüljenek majd a szövegek és hová a figurák. Miután ezeket is kifestettem és félretettem száradni, jöhetett a legmunkásabb rész, azaz a feliratok felfestése. Ehhez mindenképpen szükség van jó minőségű vékony ecsetre, mert csak azzal lehet szépen dolgozni. 



Miután mindent kifestettem és minden meg is száradt, felragasztottam a rénszarvast, a zoknikat, a mézeskalácsokat, a fákat és a cukorkákat, majd az egészet lekentem fényes lakkal. Itt lehet még belecsempészni az órába egy csipetnyi varázslatot, nevezetesen, ha a még száradó lakkot finoman meghintjük csillámporral. 
Ezzel készen is van a csudálatos koboldidő-mérőnk, ami segít igazi karácsonyi hangulatba hozni minket és a szobánkat. Aki pedig teheti, olvassa el a könyveket is, hogy még teljesebb legyen az élmény! :)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések