Memo-Palace



A közelmúltban volt szerencsém ellátogatni a Társasjátékok Ünnepére, és kellően kiköltekeztem magam ahhoz, hogy egy darabig megint legyen miről írnom ebben a rovatban. A mostani bejegyzéshez egy olyan játékot választottam, amiről korábban nem is hallottam, a rendezvényen találkoztam vele először és ott is szerettem bele. Utólag nagyon örülök, hogy gyorsan meg is vettem, mert mint kiderült, elég szép kedvezmény volt rá az általános árához képest.

A Piatnik Memo-Palace nevű játéka egy nagyon jól továbbgondolt és szépen kidolgozott memóriajáték. Adva van 16 nagyobb lapunk, melyen különböző helységek vannak, ezekből kell felépítenünk a házikónkat. Ezután külön kell választanunk a sárga, illetve a kék korongokat, melyeken a szupercuki állatos képek szerepelnek. 


Először a sárga kupacból kell felváltva húznunk, és itt jön a játék legfurfangosabb lépése: ezeket a korongokat ugyanis el kell helyezni a lakás különböző pontjain, méghozzá úgy, hogy egy kis történetet is kitalálunk hozzájuk (pl. a malac bement a könyvtárba, és miközben olvasgatta a Micimackót, forrócsokit kortyolgatott). Ha minden sárga korongot elhelyeztünk, jöhet a kék kupac, ahol az állatok párjai találhatóak. Amit kihúzunk, azt értelem szerűen meg kell találnunk a lakásban, ráadásul a történetre is emlékeznünk kell. Ha jól emlékeztünk, megtarthatjuk a korongokat.


A játék 5 éves kortól ajánlott, de ez ne tévesszen meg senkit, simán lehet nagyobb gyerekekkel és felnőttekkel is játszani, szerintem érdemes családi társasjátéknak beszerezni. A fejlesztő foglalkozásokon is nagyon jó szolgálatot tesz nekem, hiszen nem csak a memóriát és a figyelmet, hanem a szókincset és a kommunikációs készséget is fejleszti, ráadásul annyira aranyos, hogy nem tudok betelni vele. Nagyon örülök, hogy hazahoztam magammal, és másoknak is jó szívvel ajánlom, akiknek felkeltette az érdeklődését.:)

Megjegyzések