Év végi összegzés-2017



Az év vége felé közeledve az embernek jólesik kicsit visszatekinteni és számba venni, mi is történt az elmúlt 365 nap során.  Különösen a könyvek és az olvasás terén tartom jó dolognak ezt a visszatekintést, ebben szerencsére minőségi változás következett be az életemben, amióta regisztráltam a Moly-ra. Így mindig láthatom, hogy az adott évben hány könyvet, hány oldalt sikerült elolvasnom, és hány könyvpéldányt szereztem be. És persze ez az időszak alkalmas arra is, hogy a leltár mellett terveket, célokat is megfogalmazzunk a következő esztendőre.

Számomra a 2017-es év nagyon izgalmas és változatos volt. Betöltöttem a 30-at, elkezdtem újra egyetemre járni, és ráadásként még egy komoly könyvmoly-döntést is hoztam: elindítottam a Könyv és más blogot, ahol jelenleg ez a 94. bejegyzésem. Az eredeti célom az volt, hogy egy olyan blogot indítsak, ahol az olvasmányélményeim mellett szerepet kaphat két másik szívügyem, a társasjátékok és a kézműveskedés is. Úgy érzem, többé-kevésbé sikerült megtalálnom a megfelelő arányokat a három területen belül, és bár még vannak gondjaim a rendszerességgel, azért egyre inkább sikerül betartanom a saját magam szabta határidőket. 

Nagy megtiszteltetés a számomra, hogy lehetőségem  volt együttműködni néhány kiadóval, akik már néhány hónap után bizalmat szavaztak a blognak és a munkámnak. Úgyhogy ezúton is szeretnék köszönetet mondani az Athenaeum Kiadónak, a Kolibri Kiadónak és a Tilos az Á Könyveknek!

Valószínűleg nem árulok el nagy titkot, hogy a szívemnek legkedvesebb rovat a Könyv extrákkal, ahol könyves témájú kézműves meglepetéseket készítettem, a lehetőségeimhez képest minél többféle technikával. Eddig 21 ilyen bejegyzés készült, és nagyon sokat jelent a számomra, amikor pozitív visszajelzéseket kapok rájuk, mert ilyenkor érzem igazán, hogy van értelme ezzel foglalkoznom.



2017-ben 84 könyvet olvastam végig (28.772 oldal), ami kevesebb a szokásosnál, de ezt annak tudom be, hogy a suli és a blogírás mellett kevesebb idő jutott az olvasásra. A magánkönyvtáram 194 kötettel gazdagodott, ami persze megint sokkal több, mint amennyit ténylegesen képes vagyok elolvasni, úgyhogy remélem, jövőre sikerül picit jobban visszafognom magam, és a már meglévő könyveimet előtérbe helyeznem.

És akkor most nézzünk egy kicsit izgalmasabb témát, nevezetesen, hogy melyik volt a 17 kedvenc könyvem 2017-ben!



Ebben az évben erős volt a felhozatal a "viccesen-sírós-megható" regényekből, a Suzy és a medúzák és a Nem a szemeddel látsz is abszolút kedvenc lett. Idén végre összeszedtem a bátorságom és megindultam kicsit a sci-fi felé, ami nagyon jó döntés volt, mert így végre elolvastam a Ready Player One-t, ami szintén telitalálat volt. Nagyon örülök annak, hogy 2017-ben is a kedvenceim közé kerültek magyar szerzők művei, akár Rojik Tamástól A csillagos égig, Moskát Anitától a Horgonyhely vagy Gaura Ágnestől a Túlontúl vagy az Embertelen jó. Kacsingattam kicsit a történelmi regények felé, A Hódító sorozatot jövőre biztosan folytatni fogom. És persze nem maradhatott ki a mese sem, A lány, aki megmenti a karácsonyt gondoskodott arról, hogy idén is izgatott gyereknek érezhessem magam az ünnepek előtt. :) 

Ezek után adódik a kérdés, mégis mik a terveim 2018-ra? Az első fogadalom, ami eszembe jut, hogy nem akarok semmit megfogadni. Viccen kívül tényleg nem, de azért vannak dolgok, amiket nagyon szeretnék megvalósítani. Íme néhány:

- Folytatni a már elkezdett sorozataimat. Különösen akkor, ha már meg is jelentek és meg is vannak, mert aztán úgy járok majd, hogy jól elfelejtem, mi történt az első részben és kezdhetem elölről az egészet.

- Több szépirodalmat olvasni, illetve olyan könyveket, amiket sokan "alapműnek" tartanak, de nekem valamiért eddig kimaradtak (ettől még persze nem biztos, hogy jók is, de azért többnyire elég valószínű).

- Még több krimi-thriller-horror! Egyrészt, mert szeretem, másrészt, mert tele van velük a könyvespolc, csak valahogy mindig mást kezdek el olvasni.

- Összességében tovább tágítani a komfortzónámat, és belevágni olyan olvasmányokba is, amiket ugyan fenntartásokkal kezelek, de olyan személyek ajánlják, akiknek megbízom az ízlésében. 




Első körben nagyjából ennyi, aztán majd meglátjuk, mit sikerül tényleg megvalósítani. Én mindenesetre nagyon hálás vagyok az idei évért, és remélem, hogy a 2018-as legalább ilyen jó lesz, ha nem még jobb. Mindenkinek nagyon boldog Új Évet kívánok, rengeteg csodálatos olvasmánnyal!

Megjegyzések