Riverdale - Menekülés (értékelés és nyereményjáték)

 

Nem sokkal A kezdet megjelenése után folytatódik is a Riverdale könyves formában. A Maxim Kiadó gondozásában érkező Menekülés (Get Out of Town) a sorozat 3. évadának közvetlen előzményeit dolgozza fel. A négy jó barát ezúttal Archie ártatlanságára próbál bizonyítékot keresni, méghozzá a gyilkosság helyszínére, Shadow Lake-be visszatérve. Tartsatok velünk, és játsszatok a könyv 3 példányáért!


Kiadó: Maxim, 2020

Oldalszám: 288 oldal
ISBN: 9789634993933
Eredeti cím: Get Out of Town
Fordító: Sárossy-Beck Anita


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Amikor Archie, Betty, Veronica és Jughead kocsiba szállnak, hamar rájönnek, hogy kis városuk problémái úgy tűnik, mindenhová követik őket, amerre csak mennek. Archie-t gyilkossággal vádolják, és a bizonyíték ellene szól. Betty, Veronica és Jughead tudják, hogy Hiram Lodge akarja rákenni a fiúra a szörnyű tettet, de nem tudják, hogyan bizonyíthatnák. A banda utolsó mentőövként kitalálja, hogy vissza kell menniük a bűntett helyszínére, hogy ott szerezzenek valamit, ami alátámasztja a szavaikat. Vissza kell menniük tehát Shadow Lake-hez. Azonban a Lodge család erdei kabinját minden oldalról veszély és fenyegetés övezi. Vajon sikerül a csapatnak találnia valamit, amivel tisztázhatják Archie nevét? És ami még fontosabb: visszajutnak Riverdale-be élve?

Véleményem:

A Riverdale című sorozattal való kapcsolatom még viszonylag új keletű, és érdekes módon a könyvsorozat első része volt, ami a Netflix felé orientált. A könyvekkel és az évadokkal most olyan sorrendben haladok, ahogyan kronológiailag követik egymást, tehát az első két évad letolása után kíváncsian vettem a kezembe a Menekülés című kötetet. Mostanában divatos megoldás, hogy a népszerű sorozatokhoz valamilyen könyves kiegészítés vagy előzmény készül, szerintem ezek nagyon jól tudnak működni akkor, ha érdemben hozzáadnak a cselekményhez vagy a karakterek személyiségének ábrázolásához. Jelen esetben inkább az utóbbi jellemző: a cselekmény nem túlságosan mozgalmas, inkább előkészít sok mindent a harmadik évadhoz (legalábbis gondolom, ugyanis azt még nem láttam), viszont a váltott szemszögből megírt fejezeteknek köszönhetően kicsit bepillanthatunk a főhősök (és néhány mellékszereplő) fejébe. 

A történet tehát időben a sorozat második évada után játszódik, és a középpontjában álló fő bonyodalom és konfliktus, hogy Archie éppen a tárgyalására készül, miután Hiram Lodge, Veronica édesapja rá akar kenni egy gyilkosságot. Édesanyja és Betty egész nyáron azon dolgoznak, hogy felépítsék a védelmét, de félő, hogy még ez is kevésnek bizonyul. Négyfős csapatunk végül arra az elhatározásra jut, hogy ellátogatnak Shadow Lake-be, hátha találnak a bűntény helyszínén egy olyan bizonyítékot, ami elkerülte a hatóságok figyelmét - vagy éppen olyat, amit szándékosan nem vettek figyelembe -, és igazából innentől mondhatjuk, hogy a cselekmény izgalmasabbá válik, ugyanis már az első pillanattól kezdve baljóssá válik a hangulat és hőseink úgy érzik, mintha figyelnék őket. Miután megérkeznek a luxus erdei kabinba, a történet kicsit megidézi a tinihorrorok stílusát (erre szándékosan rá is játszva, hiszen Jug többször is poénkodik azzal, mennyire klisés az egész helyzetük) az el-elszálló világítással, különös zajokkal és baljós üzenetekkel, de sajnos sem ez a rész, sem a finálé nem sikerült olyan ütősre és emlékezetesre, mint vártam volna.


A könyv első felében kissé lassan vánszorognak az események, és azok a történések, amik izgalmasabbak lennének (pl. Betty anyjának és nővérének bevonódása egy gyanús szektába, vagy éppen Ethel és bandájának titokzatos "játéka"), csak érintőlegesen jelennek meg, holott ezekről szívesebben olvastam volna részletesebben. Kifejezetten kíváncsi voltam Betty nézőpontjára, azon belül is arra, hogyan dolgozza fel a Csuklyás valódi személyazonosságával kapcsolatos traumát, de úgy éreztem, ezen a szálon sok maradt a kiaknázatlan lehetőség. Bár ahogy a lány egyre jobban belecsúszik az álmatlanságba és gyógyszerfüggőségbe, azért érezhető, hogy az események mennyire megviselték, de nekem hiányzott egy kis plusz mélység az ő szemszögéből leírt fejezetekből, szerettem volna pontosabb képet kapni a benne lezajló lelki folyamatokról. Hasonló volt a problémám Archie esetében is. Azért az a kilátás, hogy az ember fia börtönbe kerülhet, szerintem eléggé nyomasztó és kétségbeejtő, de valahogy a srác szemszögéből elmesélt fejezeteket is picit felszínesnek éreztem, mintha nem lenne akkora súlya azoknak a dolgoknak, amik vele történtek. A kedvenc karakterem továbbra is Jughead, így az ő fejezeteit élveztem a legjobban, de az is tetszett, hogy olyan karakterek is kaptak rövidebb részeket, akikről kevesebbet tudtam (pl. Josie vagy Pop). 

A sima leíró részeket ebben a kötetben is színesíti néhány extra tartalom, akár sms-váltások, akár cikkek vagy naplóbejegyzések formájában. Én szeretem ezeket a kis pluszokat, jól feldobják a könyvet, de ettől függetlenül is úgy éreztem, hogy ez most picit soványka volt. Hatalmas elvárásaim mondjuk nem voltak, a sorozattal is úgy vagyok, hogy kellemes kikapcsolódás megnézni egy-egy részt, de nem mondanám magamat rajongónak, így a könyvvel kapcsolatban is pusztán annyit reméltem, hogy elszórakoztat és kikapcsol egy fárasztó munkanap után. A könnyedséggel és az olvasmányos stílussal nem is volt probléma, inkább azzal, hogy a cselekményben vagy az emberi drámák tekintetében nincsenek kiugró csúcspontok vagy komolyabb fordulatok. Összességében tehát nem mondom, hogy megbántam volna, hogy kézbe vettem Micol Ostow újabb kötetét így a harmadik évad előtt, de azt be kellett látnom, hogy mint regény, kevésbé értékelhető, inkább amolyan extra és kiegészítő érdekesség azok számára, akik nagyon szeretik a sorozatot. 

Értékelésem: 5/3,5
Kinek ajánlom? Leginkább azoknak a Riverdale-rajongóknak, akik látták a sorozat első két évadát, és szeretnének még több bennfentes infóhoz jutni kedvenc szereplőikkel kapcsolatban.

Nyereményjáték:

A játékban való részvételhez nincs más dolgotok, mint a leírások alapján kitalálni, mely Riverdale-sorozatbeli helyszínekre gondoltunk.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Feladvány:
Metropolisz, Veronica korábbi lakhelye.

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
02.26. Readinspo
02.28. Dreamworld
03.02. Könyv és más

Megjegyzések