Pukiszörny- Gas out



Nem csalás, nem ámítás, a játék neve, amit a mai napra tartogattam, valóban Pukiszörny. Ez nem egy tervezett vásárlás volt a részemről, gyanútlanul sétálgattam a tébetűs hipermárketben, amikor egyszer csak lekacsintott rám a polcról ez a jól megtermett, műanyag bélgázocska. Gyorsan elolvastam a leírást, és egy pillanat alatt eldöntöttem, hogy márpedig erre nekem szükségem van. 



A tartozékokat tekintve a Mattel viszonylag letisztult játékot dobozolt, mindössze a szörnyecske és egy pakli kártya áll rendelkezésünkre. Miután a pukiszörnyet átkapcsoltuk játék üzemmódra, kiosztunk mindenkinek 3-3 kártyát, és kezdődhet a csata életre-halálra! Ha számjegyes kártyát dobunk, annyiszor kell megnyomnunk a kis gázfelhőt, amennyi a kártyánkon szerepelt, és buzgón imádkozhatunk, hogy ne nálunk durranjon el (és itt kell megjegyeznem, hogy a gyártók még olyan finomságokra is ügyeltek, hogy legalább 3 különböző hanghatású puki szólaljon meg véletlenszerűen) . A számlapokon kívül van még megfordítós és kimaradós kártya is (kicsit hasonló, mint az UNO-ban), és minden dobás után húznunk kell, hogy állandóan 3 lapunk legyen. 


A hivatalos játékleírás szerint akinél durran a puki, az kiesik, mi ezt annyiban módosítottuk, hogy nincs kiesés, ellenben a durrantónak valamilyen bünti-feladatot kell végrehajtania (pl. válaszolnia egy kérdésre). Középiskolásokkal és tanár kollégákkal is teszteltem, mindkét körben garantált volt a vinnyogva röhögés. Party-játéknak és feszültség-oldónak ideális választás.:)

Megjegyzések