Anyák napi blogturné

Rendhagyó blogturnénk keretében szeretnénk köszönteni azokat, akik a legfontosabbak az életünkben: az Édesanyákat. A tizenkét állomáson egy sajátos Book Tag formájában válaszolunk különböző kérdésekre, természetesen olyanokra, amik kapcsolódnak a könyvekhez és az anyukákhoz is. Sőt, néha az édesanyák is megszólalnak majd, így megtudhattok egy-két igazán személyes dolgot bloggereinkről. Tartsatok velünk, ünnepeljétek ti is ezeket a csodálatos Nőket, és nyerjétek meg a bloggereink által felajánlott nyereménykönyveket!


Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatom, hogy ha anyukám nincsen, akkor sosem kerülök ilyen közeli kapcsolatba a könyvekkel. Ennek nem csak az áll a hátterében, hogy sokat olvasott ő maga is, és nekem is esténként, hanem az is, hogy negyven évig dolgozott könyvtárosként. Gyerekkoromban sokszor meglátogattam a munkahelyén, imádtam a könyvespolcok között barangolni, megnézegetni az újdonságokat, visszatekerni a kazettákat vagy kikeresni valamit a katalógusból. A könyvtár és a könyvek olyan természetes közeggé vált a számomra, ahol otthon éreztem magam, és így persze sosem maradtam olvasnivaló nélkül. 
Persze nem csak a könyvek szeretetét köszönhetem neki, hanem egy csomó minden mást is. Például azt, hogy akkor is bízott bennem, amikor elképesztő hülye dolgokat csináltam. Vagy hogy mindig főzött nekem pudingot, amikor beteg voltam (igen, másfél hónappal ezelőtt is). Vagy azt, hogy elkért az utolsó órámról a gimiben, hogy el tudjak menni a tetoválószalonba. Vagy azt, hogy még akkor is Picikének szólít, amikor már se gyerek, se picike nem vagyok. :)
Egy édesanya nagyon sokféle lehet, és én szerencsés vagyok, hogy az enyém éppen olyan, amilyen. Olyan, akivel lehet nevetni és sírni, idétlenkedni és komoly dolgokról beszélni, és akivel még az olvasmányélményeinket is kitárgyalhatjuk. Ezúton köszöntöm hát Őt, és minden Édesanyát! 



És most következzen az anyák napi Book Tag!

Kérdések nekem:

Ki a kedvenc könyves anyukád/nagymamád?

Valószínűleg sok kedves könyves anyukával találkoztam már, mégis az első, aki eszembe jutott, a Kisasszonyok Marmee-ja Louisa May Alcott tollából. Gyerekkorom óta imádom ezt a történetet, és nagyon megszerettem a lányok anyukáját benne. 
És hogy ne feledkezzünk meg a nagymamákról sem, az örök kedvencem Fredrik Backman nagymamája. 

Melyik könyvszereplőre szeretnél hasonlítani, ha szülővé válsz?/ 

Azt hiszem, nincs ilyen kifejezett példaképem, akire mindenképpen szeretnék hasonlítani, viszont borzasztó nagy hatással volt rám A tökéletes fiú Ellája.  Na jó, és persze elfogadnék egy kis Molly Weasley-féle varázserőt és pulóver-kötő képességet is. :)

Ha adoptálhatnál egy könyves karaktert, kinek az anyukája lennél legszívesebben?

Ó, ez a sor már hosszabb lesz, azt hiszem, az ifjúsági irodalom összes magányos vagy szomorú gyerekét örökbe fogadnám, Harry Pottertől kezdve Lyra Belacqa-n át Vándorsólyom Kisasszony különleges gyermekeiig. 

Volt olyan könyv, amit anyukád nem engedett elolvasni?

Nem emlékszem ilyenre, rákérdeztem anyukámnál, de ő sem. Mondjuk azt hiszem, nem is vágytam soha olyan olvasmányra, ami valamilyen szempontból ne lett volna még való nekem.

Egy könyv amit te szerettettél meg anyukáddal.

Több ilyen is volt, néhány példa:
- Kathryn Stockett: A ​Segítség 
Sue Monk Kidd: A ​méhek titkos élete
Delia Owens: Ahol ​a folyami rákok énekelnek

És amit nagy fájdalmamra sosem tudtam megszerettetni vele: a Harry Potter. :)

Egy könyv amit anyukád szerettetett meg veled:

Szerencsére ebből is jó sok van, néhány példa:
- Pearl S. Buck: Az ​édes anyaföld
Kertész Erzsébet: Vilma doktorasszony
- Sheila Hocken: Emma ​meg én

Mi anyukád kedvenc könyve?

A nyomorultak Victor Hugotól, amit 14 évesen, bibliofil papíron olvasott a fűben. Engem még nem tudott rávenni, hogy elolvassam, pedig szeretném, csak mindig elrettent a terjedelme. :)

Van olyan könyv, amit mindketten olvastatok?

Nagyon sok ilyen van, az teljesen bevett dolog anyukámmal és nővéremmel, hogy ha egy könyv tetszik, akkor utána odaadjuk egymásnak, van egy szép nagy metszéspont hármunk ízlésében, így tényleg jó hosszú ez a lista.

Egy könyvcím, ami a legjobban jellemzi anyukádat:

Horgonyhely (azt nem merem beírni, ami először eszembe jutott :))

Kiskorodban milyen könyveket olvasott neked anyukád?

Nagyon sok mesekönyvet olvasott nekem anyukám (bár volt, hogy ő előbb elaludt, mint én :)), amik közül több a mai napig nagyon megmaradt bennem. Ami messze kiemelkedik, az Bodó Béla Brumi-sorozata, amit mindig a balatoni házikónkban olvastunk, azóta is elő szoktam venni, örök kedvenc marad.

Anyukád melyik könyvszereplőre hasonlít?

Egyikre sem, mert ő egyszeri, egyedi és megismételhetetlen. :)

Ha édesanyáddal egy napot eltölthetnél egy könyv világában, melyik lenne az?

Hát, az biztos, hogy szívesen ellátogatnék vele Willy Wonka csokoládégyárába. :) Deha jó fej akarnék lenni és neki kedvezni, akkor a Nyár ​Capri szigetén című könyv világába repülnénk, mert ez az a hely, ahová tudom, hogy nagyon szívesen elutazna.

Ki anyukád kedvenc írója?

Ken Follett (bár nem volt teljesen meggyőző, amikor erről kérdeztem :))

Szoktatok anyukáddal könyvadaptációkat nézni, és figyelni az eltéréseket?

Ha egy olyan könyvnek érkezik a filmadaptációja, amit mindketten olvastunk, akkor általában meg szoktuk együtt nézni. Az utolsó ilyen talán A marsi filmváltozata volt, és úgy emlékszem, annyira nem voltunk elragadtatva tőle. Most azt tervezem, hogy valamikor megnézzük a Madarak a dobozban feldolgozását, mert az mindkettőnknek nagyon tetszett, amikor olvastuk.

Szoktatok könyvet ajándékozni egymásnak az édesanyáddal? Mit adtál/kaptál legutóbb?

Szinte soha. Inkább az a forgatókönyv, hogy tesóm vagy én beszerezzük a könyveket, és amiről úgy gondoljuk, hogy tetszeni fog neki, azt odaadjuk anyukánknak is. Régebben, még az internetes korszak előtt megleptük egy-egy szakácskönyvvel, de ma már ez se jellemző. Inkább más típusú élményt ajándékozunk, színház- vagy koncertjegyet.

Melyik könyves szerelmedet nem mutatnád be anyukádnak és miért nem?

Hát, ha mondjuk Charles Ingalls-szel randiznék, őt biztosan nem mutatnám be, mert félnék, hogy lecsapja a kezemről. :) 

Kérdések Anyunak:

Melyik könyves szereplőre hasonlít a gyermeked?

A kislányra az Egy nyár, sok titok című könyvből. Arra már nem emlékszem, hogy hívták benne a kislányt.

Melyik könyv címével jellemeznéd a lányodat?

Szonya professzor.

Ha az életed megelevenedne egy könyv lapjain, milyen zsánerbe tartozna?

Hát, talán kaland. Mivel nem romantikus, nem thriller és nem horror. :)

Milyen könyveket olvastál gyerekkorodban?

Főleg pöttyös és csíkos könyveket. Vilma doktorasszony, Mi, szemüvegesek, Az utolsó padban, Szadako élni akar, stb.

Melyik könyves szereplővel nem engednék randizni a lányodat?

Hannibal Lecter. :)

Nyereményjáték:

Mostani játékunk során minden állomáson találtok egy kérdést, ami rólatok vagy az anyukátokról szól, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni azt. Ha pedig extra pontokat is szereznétek, gyűjtsetek olyan könyveket, melyeknek címe jellemzi az anyukátokat, nagymamátokat, vagy a vele való kapcsolatotokat, fotózzátok le, és a #anyaknapiblogturné #ezvagynekemanyu tagek használatával töltsétek fel saját facebookotokra (nyilvánosan) vagy instátokra, a kép linkjét pedig másoljátok be a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.) 

Kérdés:
Ki a kedvenc könyves anyukád?

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
Május 3. 09:00 - Dreamworld
Május 3. 10:00 - Spirit Bliss Sárga könyves út
Május 3. 11:00 - Hagyjatok! Olvasok!
Május 3. 12:00 - Readinspo
Május 3. 13:00 - Veronika’s Reader Feeder
Május 3. 14:00 - Utószó
Május 3. 15:00 - Könyvvilág
Május 3. 16:00 - Csak olvass!
Május 3. 17:00 - Flora the Sweaterist
Május 3. 18:00 - Könyv és más
Május 3. 20:00 - Nem félünk a könyvektől

Megjegyzések