Difference


Ezen a héten a Gigamic egyik játékáról, a Difference-ről hoztam egy kis értékelést. Tudni kell rólam, hogy imádok minden olyan játékot, amiben szép kártyák vannak, ez is azért szúrt szemet annak idején, mert nagyon megtetszett a kép a borítóján. És ha már a borítónál tartunk, a szép kártyák mellett nagyon szeretem ezeket a praktikus fém dobozkákat, mint amilyenben ez a játék is lapul, szerintem így sokkal könnyebb tárolni, meg egyszerűen tök guszta az egész. De vessünk rá egy pillantást közelebbről is, hogy mégis mit tud ez a Difference. 


A pakliban négyféle képet találunk, mindegyik fajtából összesen 25, látszólag teljesen egyformát. Azonban ha jobban szemügyre vesszük a képeket, pontosan 2 különbséget találunk mindig közöttük. A játék kezdetén mindenki kap egy saját paklit, illetve középre is kerül egy kártya. Aki előbb megtalálja a soron következő lapján szereplő és a középső kép közti különbségeket, rácsaphatja a kártyáját a paklira. Így értelemszerűen az nyer, akinek előbb elfogynak a lapjai. Én egyébként fejlesztő órákon is gyakran használom, ilyenkor nem vérre megy a játék, egyszerűen csak próbáljuk megtalálni a képek közti különbségeket. Aki szereti az ilyen típusú agytornát, az nyugodtan játszhat vele egyedül is (én annak idején úgy lecsaptam a különbség-keresős képekre nagymamám rejtvényújságjában, mint gyöngytyúk a takonyra, szóval ez a vonzalmam már elég mélyen gyökerezik:)). 

Lovagló malac, hát megőrülök!

Szóval amint már írtam, szerintem nagy előnye, hogy szépek a képek és jó minőségűek a kártyák. Ugyanakkor ahhoz képest, hogy 6 éves kortól ajánlják, szerintem kifejezetten nehéz egy-két esetben megtalálni a különbségeket, így nem vagyok benne biztos, hogy kicsi gyerekeknek is megfelelő (aztán persze a fene se tudja, a jó múltkor is arcoskodtam egy ötévessel, aztán úgy lenyomott Dobble-ben, mint a huzat). Ilyen szempontból jó hír, hogy a játéknak van junior változata is (most kapaszkodj meg, azt 6 helyett már 5 éves kor felett ajánlják...), egyszer már játszottam azzal is, szerintem cuki.

Összességében úgy gondolom, hogy ha az ember szereti  a képrejtvényeket, akkor érdemes beszerezni, főleg, hogy nem is túl drága. Tény, hogy nem teremt hatalmas parti-hangulatot, de kellemes időtöltésnek abszolút megfelel. 

Na, megtaláljátok a 2 különbséget? :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések