Főzzetek velünk! Gyermekszakácskönyv



A mai Retró Diszkóba egy igazán különleges gyöngyszemmel készültem, méghozzá Csörgő Anikó Főzzetek velünk! című, gyerekeknek készült szakácskönyvével. A kötet 1989-ben jelent meg az Officina Nova kiadásában, szerintem én pár évvel később jutottam hozzá kiskoromban. Arra már nem emlékszem, hogy kitől kaptam ajándékba, mindenesetre sűrűn forgattam, és gyerekkorom egyik meghatározó könyvecskéjévé vált.


Ahogyan a bevezetőben is írja, a szakácskönyv célja, hogy egyszerűbb, akár felügyelet nélkül elkészíthető recepteket mutasson be a gyerekeknek, amikből akár saját maguknak, akár a családjuknak főzhetnek különféle finomságokat. Sőt, ha esetleg az ember gyereke fergeteges bulit szeretne rendezni, ahhoz is talál benne ötleteket (turmix és melegszendvics, ugye átérezzük, mit meg nem adnánk, ha manapság ilyeneket adnának egy buliban?!)


Külön ki kell hangsúlyoznom, hogy teljesen odáig voltam a könyvben szereplő kiscsákóért, főleg az ehhez hasonló képek miatt, amikor a nagy koncentrálás közepette még a nyelvét is kidugja...Látszik, hogy igazán otthonosan mozog a konyhában és meg se kottyan neki a madártej összeütése.:)

Amikor kicsi voltam, minden receptet ki akartam próbálni, a könyvben ki is pipáltam, mi az, ami már sorra került. Ezeket az ételeket elkészíteni tényleg nem nagy kunszt, de emlékszem, micsoda forradalmi projekt volt a számomra, amikor például megsütöttem életem első önálló tükörtojását! (mármint én voltam önálló, nem a tojás...)



Összességében amellett, hogy egy teljesen korrekt kis szakácskönyv (elméletileg gyerekeknek, de szerintem főzni nem tudó felnőtteknek is kiváló), ráadásként magába foglalja a retro életérzés esszenciáját, nekem nagyon jól esett újra elővenni és fellapozgatni. 


Megjegyzések