Mikulástól Karácsonyig


Eltelt újabb két hét, ezért ismét felderítő-túrára indultam a régi könyveim közé, hogy válasszak valami igazán megfelelőt a Retró Diszkó rovatba. Mivel az időzítés éppen megfelelő, úgy döntöttem, Karin Jäckel Mikulástól Karácsonyig című szépséges könyvét hozom el nektek.


Már nem emlékszem pontosan, mikor kaptam ezt a kötetet, az biztos, hogy már tudtam olvasni, úgyhogy valamikor az alsó tagozat környékén juthattam hozzá. Arra viszont emlékszem, hogy mekkora kedvenc lett, minden télen lelkesen lapozgattam, hogy ráhangolódjak az ünnepekre.
Persze jogosan merülhet fel a kérdés, hogy november 8-án mi a manót akarok én a Mikulással és a Karácsonnyal. De a hiba nem az én falinaptáramban van, egyszerűen arról van szó, hogy ez a könyv november 11-től veszi végig az ünnepi előkészületek állomásait, és különböző történetekkel, legendákkal, versekkel és mesékkel segít abban, hogy a gyerekek minél többet megtudjanak ezen időszak kulturális hátteréről.


Nagyon szeretem ebben a könyvben, hogy egy csomó apró kis plusz van benne, például különféle ünnepi receptek, amiket a gyerekek is elkészíthetnek némi szülői segítséggel. Emlékszem, hogy annak idején mindenáron karamellát akartam készíteni, jó sokat nyaggattam vele anyut, aztán szerencsére végül beadta a derekát, és ha jól rémlik, csak egy edényünk bánta a dolgot.:) A színes hópelyhekkel is szemeztem mindig, de abba még nem vágtam bele, talán majd most...



A receptek mellett találunk az évszakhoz kapcsolódó barkács ötleteket is, például megtudhatjuk, hogyan készítsünk madáretetőt vagy krumplinyomdát. Ez utóbbit szintén muszáj volt kipróbálni kiskoromban, pont a képen látható karácsonyfa-alakút készítettem el én is.


A hosszabb történeteket már kicsit idősebben kezdtem el olvasgatni, volt, ami különösen tetszett, például az a fejezet, ahol más országok ünnepi szokásait ismerhetjük meg. Igazából tényleg az a jó ebben a gyűjteményben, hogy nagyon vegyes tartalommal rendelkezik, így az egészen apróktól a nagyobbacska gyerekekig mindenki talál benne olyat, ami kedvére való, és hosszú éveken keresztül fedezhetünk fel benne mindig valami újat.


Bár mostanában nem könnyű hozzájutni, én őszintén ajánlom, hogy ha valaki rábukkan egy antikváriumban, ne hagyja veszni a lehetőséget, hanem kaparintsa meg ezt a szépséges és tartalmas könyvet, amit aztán minden évben elővehet az ünnepi ráhangolódás időszakában. 

Megjegyzések