Olvasmányos tojások


Bizony, nagyon ideje volt már egy új Könyv extrákkal bejegyzésnek, de sajnos az utóbbi időkben nagyon nehezen tudtam magamat utolérni a feladatokkal. Kapóra jött tehát a tavaszi szünet, hogy ismét alkossak valamit, a Húsvétnak köszönhetően pedig a téma is adott volt. Már jó előre elhatároztam, hogy idén könyves témájú tojásokat szeretnék festeni a lelkes locsolóknak, csak azon kellett töprengenem, hogy melyik borítókat válasszam alapul, amelyek majd jól mutatnak, és nem is túl bonyolult elkészíteni őket. Végül a választásom három könyvre esett, ezek a Madarak a dobozban, a Pi élete és a Bádogember.


Tojásfestés esetén körülbelül ugyanazokra a dolgokra szoktam figyelni, mint bármilyen más felületnél: legyen jó minőségű akrilfestékem, szintén jó fajta és különböző vastagságú ecseteim, végül pedig fényes fedőlakkom, amivel a kész darabot bevonom. Mivel a tojások formája kicsit trükkösebb, érdemes olyasmit is kikészíteni, amire felszúrhatjuk őket, hogy könnyebb legyen festeni és szárítani. Én saslik-pálcikákat használtam, de tökéletesen megteszi a sima hurkapálca is.



Először megfestettem a tojások háttérszínét, majd száradás után jöhettek az aprólékosabb minták. Amikor ezek is biztosan megszáradtak, az összeset lekentem a lakkal, hogy szép fényesek legyenek. Más teendőm tehát nem is maradt, csak várni a könyvmoly locsolókat, akik majd díjazzák az igyekezetemet. A lehetőségeink szerencsére végtelenek, gyakorlatilag csak a fantáziánk szabhat határt annak, mennyi és milyen könyveket viszünk vászonra - vagyis tojásra.:)



Kellemes Húsvétot Mindenkinek!


Megjegyzések