Disney ​– Adventi mesekalendárium (értékelés és nyereményjáték)

 

Tedd szebbé az ünnepeket a kedvenc Disney hőseid karácsonyi kalandjaival! Az Kolibri Kiadó jóvoltából megjelent Disney - Adventi mesekalendárium ugyanis 24 kis karácsonyi könyvvel varázsol el, és repít a mesék birodalmába. Tarts bloggereinkkel, ismerd meg jobban ezt a különleges kötetet, és ha velünk játszol, megnyerheted a könyv egy példányát is! 




Kiadó: Kolibri Kiadó, 2021
ISBN: 9789634378563
Fordította: Krivánszky Emőke, Wohl Anita


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

„Egy olyan fenyő magasodott előttük, amelyhez foghatót Bambi még sosem látott. Színes bogyókból és pattogatott kukoricából fűzött girland futott körbe rajta. Minden ága végén egy érett, lédús alma lógott. Bambi szerint a legszebb a fa tetejét díszítő arany csillag volt.”

Ünnepi visszaszámlálás 24 minikönyvvel!

A 24 varázslatos és időtlen történetet rejtő adventi kalendárium december minden napjára tartogat egy bájos
Disney-mesét, hogy teljes legyen az ünnepi készülődés.

Várd együtt a karácsonyt kedvenc mesehőseiddel!

Véleményem:

Gyerekkoromban nagyon szerettem az adventi kalendáriumokat. Ezeket többnyire a Mikulás hozta nekünk (és persze nagyon élveztem, hogy 6-án mindjárt 6 csokit is megehettem belőle), és napról napra segítettek ráhangolódni a közeledő karácsonyra. Akkoriban még nem voltak elterjedtek az alternatív, csoki helyett más meglepetést tartogató naptárak, pedig hogy örültem volna annak is, ha minden nap egy mesét találok a kis kinyithatós ablakok mögött! Nem csoda hát, hogy amint megpillantottam a Kolibri Kiadó Disney ​– Adventi mesekalendárium című kiadványát, tudtam, hogy nagyon szeretném, nem csak párom kislánya miatt, hanem bevallom, legalább annyira saját magam miatt is.


Maga a kötet hatalmas, sokkal nagyobb, mint amire számítottam, ahogy kinyitjuk, kis fülecskékbe dugva találjuk az apró mesekönyveket, természetesen 1-24-ig számozással (annak nagyon örültem, hogy a számok nem sorban jönnek, nekem külön élmény az is, amikor meg kell keresni az aznapi mesét). A kis füzetkék szerintem nagyon aranyosak, ráadásul a gyerekeknek is tetszik, hogy pont akkora méretűek, hogy kényelmesen kézbe tudják fogni őket. A terjedelmet tekintve nem túl hosszú egyik sem, pont megfelelők egy-egy esti mesének, és természetesen tematikájukban mind kapcsolódnak a télhez és a karácsonyhoz. 

Vegyesen találunk Disney és Pixar meséket a füzetekben, bevallom, előbbiek általában nekem kicsit közelebb állnak a szívemhez, de párom kislánya a Pixar-történeteket is nagyon szereti. Azt hamar megfigyeltem, hogy a mesék egy nagy része - pontosan 11 - egy az egyben megtalálható a Disney ​– Karácsonyi mesegyűjtemény című könyvben. Mivel azt is többször olvastuk már, ezek a darabok nem hatottak annyira az újdonság erejével, de ezt nem feltétlenül érzem problémának, a gyerekek kifejezetten szeretik, ha visszatérő jelleggel találkoznak újra egy-egy általuk kedvelt történettel. Az viszont pozitívum, hogy a többi füzetkében olyan, az eredeti meséket kiegészítő történettel találkoztam, amit korábban nem ismertem. A lapokon megjelenik Dumbó, Bambi, Donald kacsa, Némó, Belle és Pinokkió, hogy csak néhányat említsek. Vannak olyan füzetek is, melyekben egy-egy rajzfilm szinte teljes egészében szerepel, persze rövidített formában, ilyen a Jégvarázs II. vagy az Előre című mese.

A személyes kedvencem pont a mai napon esedékes történet, a Bambi- A csodálatos téli fa című történet. Ebben a mesében az erdő állatai egy csodaszép karácsonyfára bukkannak egy tisztáson, ami csupa olyan finomsággal van feldíszítve, ami számukra kincset ér (például almával). Mivel megrögzött természet-és állatkedvelő vagyok, nagyon jólesett egy ilyen mese, ami arról szól, hogy az emberek hogyan gondoskodnak az erdő teremtményeiről. A többi történetnek is nagyon pozitív a hangulata, sok üzenetben megjelenik a barátság, az ajándékozás szeretete, és persze az is, hogy a legnagyobb ajándék az együtt töltött idő és az egymásról való gondoskodás. 


Összességében szerintem ez egy igényes és szép kiadványra sikeredett, ami biztosan örömet okozhat sok gyermeknek, akik izgatottan várják a karácsonyt. Szerintem gyermeklelkű felnőtteknek is tökéletes választás, én legalább olyan izgatottan vettem elő a napi füzetkéket, mint kiskoromban tettem volna. Ráadásul a csokival ellentétben ezek az "ajándékok" sosem fogynak el, így évről évre újra elő lehet venni a kalendáriumot, ami nem mellesleg még otthoni dekorációként is megállja a helyét a szép kivitelezésével. Nagyon remélem, hogy a kiadó a jövőben is megörvendeztet bennünket hasonlóan ünnepélyes, igényes kiadványokkal.

Értékelésem: 5/4,5
Kinek ajánlom? Minden kisgyermekes családnak, akik szeretik az adventi kalendáriumok hangulatát és a Disney-Pixar meséket.

Nyereményjáték:

A Disney - Adventi mesekalendáriumban 24 karácsonyi történetet olvashatunk, de aki nem elégszik meg ennyi mesével, azoknak nyereményjátékunkban most elhoztunk még néhányat. Írjátok meg a Rafflecopter dobozban, hogy melyik meséből származik az idézet, és máris esélyetek nyílik megnyerni az Adventi mesekalendárium egy példányát!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

"A nagyobb fiúk és leánykák az első hallásra megtanulták a dallamot, több baj volt a kisebbekkel, azok mindig félrevitték a dalt, s ki-kimentek a taktusból, végre mindnyájan tudták azt, s az volt aztán a nagy öröm, mikor mind a kilenc egyszerre vékonyan és vékonyabban zengedezé azt a szép dalt, amit maguk az angyalok énekeltek azon az emlékezetes éjszakán, s talán még most is énekelnek, amidőn ilyen szép kilenc ártatlan lélek őszinte örömének harmóniás hangja kéri onnan felülről a visszhangot tőlük?"

 

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
12. 12. Utószó
12. 15. Könyv és más
12. 17. Nem félünk a könyvektől

Megjegyzések