A ​Nap őrzője - kedvcsináló idézetek és nyereményjáték

 


Maja Lunde gyönyörű, új kötetében egy olyan világba kalauzol bennünket, ahol az emberek örök félhomályban élnek, már régóta nélkülözniük kell a Nap ragyogó fényét. Főhősünk, a tizenéves Lilja fullasztónak érzi ezt a mozdulatlanságot, de minden megváltozik, amikor egy titos ösvényre bukkan. Tartsatok velünk A ​Nap őrzője blogturnéra, ismerjétek meg a Lisa Aisato által illusztrált, kívül-belül csodaszép kötetet, és nyerjétek meg a Cser Kiadó által felajánlott példányt! 



Kiadó: Cser Kiadó, 2022
Oldalszám: 200 oldal
Eredeti cím: Solvokteren
Fordította: Patat Bence
Illusztrálta: Lisa Aisato
ISBN: 9789632786919


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Lilja a gyermekkor és a kamaszkor határán nagy változásokon megy keresztül, de körülötte a természet olyan eseménytelen, mint mindig. A lány csak halványan emlékszik a ragyogó Napra, az általa ismert világ esőtől nehéz és sötét. A vizes földben semmi sem nő, az örök félhomályban egyetlen növény sem érzi jól magát.

Lilja árva, a nagyapjával él, aki zöldségekkel látja el a falut. A nagypapa egy nap otthon felejti az uzsonnáját, és amikor Lilja utánaszalad az üvegházhoz, észrevesz valamit, ami mindent megváltoztat.

Titkos ösvényt pillant meg, amely az erdőbe vezet, ahová gyerekek nem mehetnek. A kíváncsi Lilja azonban a többi gyerekkel ellentétben elfojtja a félelmét, és egyedül elindul az ösvényen. Odabent, a sötét fatörzsek között egy másik, virágzó világot fedez fel, ahol hatalmas kaland vár rá. Szembe kell néznie legnagyobb félelmével, ugyanakkor szeretetet és boldogságot is talál ott – és nem utolsósorban a tavasz reményét.

A norvég Maja Lunde–Lisa Aisato szerzőpáros magyarul is nagy sikert aratott Hónővér c. könyve után az A Nap őrzője is csodálatos mese gyerekeknek és felnőtteknek.


Kedvenc idézeteim:

Már a második csodaszép kötetet tarthatjuk a kezünkben a Maja Lunde - Lisa Aisato párosnak köszönhetően, A Nap őrzője című könyv nemrég jelent meg a Cser Kiadó gondozásában. A blogturné keretein belül hamarosan olvashatjátok az értékelésemet, addig is, első lépésként egy kedvcsináló idézet-gyűjteménnyel készültem, amivel igyekszem egy kicsit megmutatni, hogy a gyönyörű külső mellett milyen szépséges tartalom fogad minket az olvasás során!




"Ha behunytam a szemem, még éreztem, milyen, amikor az arcomat és az orromat süti a nap, árad belém a csiklandozó meleg, ami semmi másra nem hasonlít, amitől ellágyul a szívem, és a gondolataim a helyükre rázódnak. Így bizonyos értelemben tudtam, mi a Nap, bár réges-régen, egyéves koromban eltűnt."  




"Sosem mentünk be az erdőbe, nem engedték. Óvakodj tőle - mondták a felnőttek mindig -, nem nő ott semmi, és olyan nagy a sötét, hogy amint beteszed a lábad a fák közé, elveszted az irányérzékedet. Ha bemész, előfordulhat, hogy soha többé nem találsz ki." 




" Amióta az eszemet tudtam, arról álmodtam, hogy történjen valami, ami mindent megváltoztat. Hogy változzon valami az életemben és a világban, hogy minden jobb legyen. A legnagyobb álmom - rögtön az után, hogy ne legyek árva - az volt, hogy megtapasztalhassam a tavaszt." 



"Egy pillanatra olyan közel volt hozzám, hogy azt hittem, megölel. Mindjárt kinyújtja a kezét, gondoltam, átkarol és magához szorít. Gombóc ült a torkomban, mert annyira vágytam tőle egy nagy, biztonságot adó ölelésre, olyanra, amilyennel a szülők és nagyszülők kimutatják a gyerekeiknek és unokáiknak, hogy vigyáznak rájuk és szeretik őket. " 



"Moha ott nő, ahol semmi más nem él meg, a mohának nem kell napfény, szinte fény sem, a moha a mi világunk tökéletes növénykéje. Ha ti itt mertek maradni, akkor én is, gondoltam, és az apró növényekkel a kezemben elindultam." 



"Úgy hiányzik nekem a tavasz, ahogy egy anyuka, futott át hirtelen az agyamon, bár nem tudtam, milyen a tavasz, sem azt, hogy milyen, ha valakinek van anyukája. Csak azt tudtam, hogy úgy éreztem, mintha több nagy lyuk is lenne bennem, amiket nem tudok feltölteni, bármilyen erősen szorítom is magamhoz a könyvet ."



"És nekiláttam enni. Édes sárgarépát, ropogós karalábédarabokat, savanykás narancsgerezdeket. Bekaptam pár szem meggyet, és egy darabig a számban tartottam, majd rájuk haraptam, és éreztem, ahogy a levük betölti az egész szájüregemet, a gyümölcshús pedig szinte szétrobban a sok íztől, aztán a magokat kiköptem a fűbe." 



"- Azt gondolná az ember, hogy akié a Nap, az boldog - mondtam. - Én legalábbis az lennék." 




"Nem értem. Csak azt értem, hogy esőre és napfényre, őszre és tavaszra is szükségem van. És hogy nem egy apró növény vagyok, aki kevéssel is beéri, hanem egy teljesen átlagos gyerek. És hogy nemsokára még nagyobb leszek, szinte már felnőtt, úgy, hogy nem kaptam meg azt, amire szükségem van. Ez pedig nem szabad, hogy így legyen." 






Nyereményjáték:

A Cser Kiadó kínálatában izgalmas és érdekes regényekkel találkozhatunk, mostani nyereményjátékunk is ezekhez kapcsolódik. Minden állomáson találtok egy-egy idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy beírjátok a könyvek címét, amiből származnak, a rafflecopter-doboz megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

"A képességünk, hogy szinte akármilyen viszonyokhoz alkalmazkodunk, áldás és átok is egyben. Segít nekünk életben maradni, de idővel csaknem bármilyen őrültség normálisnak tűnhet miatta." 


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
07.25. Könyv és más - extra
07.28. Könyv és más
07.31. Csak olvass!
08.03. KönyvParfé

Megjegyzések