Jégvarázs 2- Filmkönyv (értékelés és nyereményjáték)

Anna és Elza története végre nemcsak a mozivásznon, hanem könyv formában is folytatódik! A Kolibri jóvoltából most már ebből a gyönyörűen illusztrált mesekönyvből is megismerhetjük a Jégvarázs II. cselekményét, és követhetjük, hogyan menti meg a két testvér az otthonukat, Arandelle-t. Tarts hét bloggerünkkel, játssz velünk, és nyerd meg te ennek a gyönyörű könyvnek az egyik példányát!

Kiadó: Kolibri, 2019

Oldalszám: 128 oldal
ISBN: 9789634376613
Eredeti cím: Frozen 2- I love this movie
Fordító: Horváth M. Zsanett

A könyvet ITT tudod megrendelni


Fülszöveg:

Arendelle népe boldog új királynőjük gondos uralkodása alatt, de Elzát egyre jobban foglalkoztatja, hogy honnan eredhet a mágikus ereje. Egy napon rejtélyes hang szólítja, és Elza Anna, Kristoff, Sven és Olaf társaságában útnak ered, hogy válaszokat találjon a kérdéseire.

Hagyd, hogy a nagy sikerű Jégvarázs várva várt folytatása varázslatos helyekre repítsen, és éld át a kalandot e gazdagon illusztrált mesekönyv segítségével!

Véleményem:

A Jégvarázs című film annak idején szerelem volt első látásra, és a mai napig azon mesék közé tartozik, amiket nem tudok megunni, akárhányszor nézem meg (plusz szerintem a rajongásomról sokat elárul, hogy még a 30. szülinapom környékén is jégvarázsos figurákat kaptam ajándékba a legjobb barátnőmtől, amíg szép lassan össze nem gyűjtöttem mindet :)). Nem tudom, mi a legfőbb titka az elképesztő sikernek, amit a mozi maga után hozott, de az én szememben a legnagyobb erőssége az, hogy ügyesen ötvözi a klasszikus mesék tematikáját és hangulatát a modernebb, könnyedebb és humorosabb stílussal. Emellett persze ott van még a nagyszerű látványvilág és zene, amik mind hozzájárulnak a mese és szereplői töretlen népszerűségéhez. Pont emiatt rettentően izgultam, amikor kiderült, hogy érkezik a folytatás, hiszen egy ilyen erős kezdés után elég nehéz ugyanúgy hozni a megszokott színvonalat, és még valami pluszt is. A moziban ülve aztán megnyugodtam, hogy alaptalan volt a félelmem, mert ha ez lehetséges, a második rész még jobban is tetszett, a készítőknek sikerült minden szempontból felülmúlni a várakozásaimat.



Nos, ez egy könyves bejegyzés, de mivel a Jégvarázs 2 hivatalos filmkönyvéről van szó, nem tudok úgy beszélni róla érdemben, hogy ne térnék ki a mozifilmre is. Egy kicsit egyébként zavarban szoktam lenni, amikor filmkönyvet veszek a kezembe, hiszen sok esetben ilyenkor a film leegyszerűsítése történik enélkül, hogy a könyv formátum érdemben hozzátenne valamit a történethez. Nagyon nem mindegy tehát, hogy a szöveg milyen szerkesztést kap, és az sem, hogy a film mely jeleneteit tartalmazzák az illusztrációk. Utóbbit tekintve azt gondolom, itt nagyon magasra lett rakva a léc: nem csupán arról van szó, hogy a film egy-egy kimerevített képét láthatjuk a lapokon, hanem ezek továbbszerkesztett változatát, aminek köszönhetően egészen művésziek lettek ezek az illusztrációk. A film képi világa egyébként a második részben sokkal borongósabb és sötétebb, ezt a hangulatot adja vissza a könyv is, viszont ezzel együtt gyönyörűek, mozgalmasak és kifejezőek az oldalak.



A szöveget tekintve már kicsit összetettebb a helyzet. Én fontosnak tartom leszögezni, hogy nem lehetett könnyű feladat ezt a rövidített kivonatot elkészíteni. A Jégvarázs 2 egy sokkal komplexebb történet, mint az elődje volt, sok elvont vagy nehezen megfogható részlettel, (éppen ezért szerintem a filmváltozat nagyon erősen 6+-os, én jó szívvel legkorábban nyolc éves kortól ajánlanám) és ezeket egyébként is nehéz megérteni és átlátni, hát még ha le is van rövidítve és egyszerűsítve a történet. Mégis, a készítők szerintem ezt a feladatot egészen jól megoldották, bár nem tudom, hogy éreznék, ha nem láttam volna a filmet, de szerintem a történet a könyv alapján is érthető nagyjából. Azt fel lehet kritikaként hozni, hogy a szöveg kevéssé mesés/szépirodalmi/klasszikus, de hát lássuk be, egyrészt a filmek sem egészen azok, másrészt tényleg nagyon nehéz lehet a megfelelő részleteket kiragadni. Én azt gondolom, hogy ha valaki szereti a filmeket (és gyanítom, hogy az olvasók között nagyrészt olyanok lesznek, akik látták azokat), azt úgyis a képek fogják nagyrészt magukkal vinni, nem pedig a szöveg (bár hozzáteszem, nekem azzal sem volt komolyabb problémám). 

Imádtam ebben a történetben, hogy a fókusz egyre inkább a természet erőin, ha úgy tetszik, szellemein van, és azon, hogy Elza végre többet is megtudjon az igazi természetéről, a képességei eredetéről és a sorsáról. Nagyon könnyű lett volna átcsúszni abba a hibába, hogy az útkeresése öncélú szenvedés/rinyálás legyen, de ez szerencsére nem történt meg, a karakterében nagyszerűen megfér egymás mellett a hihetetlen erő és magabiztosság a gyengédséggel és a kételyekkel. Anna is elég szép jellemfejlődésen megy keresztül ebben a részben, valahogy érettebb és komolyabb lesz, amellett, hogy sikerül megőriznie gyermeki oldalát is. Kettejük kapcsolata továbbra is nagyon erős, és végig központi szerepet tölt be a történetben. Olaf mellett pedig új abszolút kedvencet avathattam a szereplők között, szerintem nem lesz nehéz kitalálni, kire is gondolok...:)



Az egyetlen bizonytalanságom abból ered, hogy vajon hány éves kortól ajánlanám ezt a könyvet. Ezzel kapcsolatban ugyanúgy zavarban vagyok, mint a film esetében, mert azért kellően összetett és némiképp komor is a történet ahhoz, hogy megfelelő választás legyen a kisebb gyerekek számára. Kisiskolás kortól azért szerintem nagyrészt már vállalható, onnantól kezdve pedig természetesen a könyv is, sőt, talán lehet a kötet áthidaló megoldás is, ha gyermekünket még fiatalnak tartjuk a filmhez, de nem szeretnénk, ha teljesen kimaradna belőle. Az biztos, hogy a filmek rajongói számára kellemes kikapcsolódást fog nyújtani a könyv is, mert hangulatra és látványvilágra elég jól visszahozza a moziban átélt élményeket.

Összességében tehát nekem tetszett, a saját műfaján belül szerintem kihozták a készítők a legtöbbet, amit csak lehetett ebből a filmkönyvből. Mivel a második résznek hatalmas rajongója lettem, biztos, hogy többször elő fogom venni és gyönyörködöm a lapokban. Igazán minőségi kiadás minden szempontból, aminek ott a helye minden Frozen-bolond polcán. :)

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Azoknak, akik szerették a második részt, és szeretnének könyv alakban is megőrizni valamit abból az élményből.

Nyereményjáték:

A Jégvarázs és a Jégvarázs II. is tele van emlékezetes jelenetekkel, ezért a mostani játékunkban idézeteket kell felismerned a filmekből. Minden állomáson egy-egy emlékezetes kijelentést találsz a Jégvarázs első vagy második részéből, a feladatod pedig az, hogy kitaláld, hogy ki mondta az adott idézetet.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
„Csókoljuk meg Hanst! De ki az a Hans?”

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
márc. 5. Utószó
márc. 6. Csak olvass
márc. 7. Nem félünk a könyvektől
márc. 8. Sorok között
márc. 9. Spirit Bliss Sárga könyves út
márc. 10. Könyv és más
márc. 11. Flora the Sweaterist

Megjegyzések