Vízcseppmesék (értékelés és nyereményjáték)



Gryllus Vilmos meséin és dalain már több generáció cseperedett fel. Legújabb, Vízcseppmesék című kötetében két rövid történetet olvashatunk, melyekben központi szerepet tölt be éltető elemünk, a víz. Ha kíváncsiak vagytok erre a bájos kötetre, tartsatok bloggereinkkel a három állomáson át, és játsszatok a Teknős Könyvek által felajánlott nyereménypéldányért!



Kiadó: Central Könyvek, 2020

Oldalszám: 48 oldal
ISBN: 9789633247907
Illusztrálta: Megyeri Annamária


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

„Szerettem esténként mesélni a gyerekeimnek. Legjobban fejből, csak mondani, ahogy jön. Ezek a mesék aztán többször is előkerültek, alakultak, véglegesedtek. Itt van most közülük kettő. Az elsőt a fiamnak mesélgettem, a másodikat a lányomnak. De rég volt! Örömmel idézem fel őket, hátha nektek is tetszenek majd. És persze hogy a természetről szólnak, mi másról? Az egyik egy vízcsepp, a másik egy felhő története. Fogadjátok szeretettel!” Gryllus Vilmos

Véleményem:

Gryllus Vilmos neve szorosan összekapcsolódik a gyerekkorommal, én is abba a generációba tartozom, akik izgatottan várták mindig az Égbőlpottyant mesék legújabb részét. Már egy ideje rongyosra hallgatjuk/zenéljük/énekeljük a Kirándulós dalok című kiadványát (hamarosan erről is érkezik értékelés), szóval nem volt kérdés, hogy ezt a falatka mesekönyvet is beszerezzem itthonra. A Vízcseppmesék maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mindannyiunkat teljesen levett a lábunkról, és biztos vagyok benne, hogy rendszeresen elő fog még kerülni az esti mesék során.


A kicsi kötetben összesen két rövid történetet találunk, melyeket a szerző saját gyermekeinek ajánl, hiszen annak idején nekik találta ki és mesélte őket. A mesékben közös elem, hogy mindkettőben központi szerepet tölt be a víz, illetve az is, hogy nagyon gyerekbarát és játékos stílusban, de rendelkeznek ismeretterjesztő funkcióval is. Az első, hosszabb mese A vízcsepp meséje címet viseli, bevallom, az én szívemhez ez áll közelebb. A történet egy vízcsepp kalandjait meséli el, akit otthonos kis barlangjából kimos az áradás, hogy aztán patakká, folyóvá, tengerré, végül felhővé és esővé váljon, és a talajba visszakerülve újra hazatérjen a barlangjába. A kedves történetből indirekt módon egy csomó mindent megtudhatunk a víz (és az élet) körforgásáról, sőt, olyan elemek is bekerültek a mesébe, amelyek a környezetvédelem fontosságára hívják fel a figyelmet. 


A második mese kicsivel rövidebb, ennek címe Felhőmese, melynek lényege, hogy a kis esőfelhő mennyi szomjazó teremtmény számára biztosítja az éltető vizet. A meséket Megyeri Annamária csodás illusztrációi teszik színesekké, szerintem nagyszerűen sikerült eltalálni a témához passzoló stílust, ami egyszerre letisztult, szép és aranyos. Természetesen amint megszereztem a kötetet, fel is avattuk itthon párom négy és féléves kislányával, és azt kell mondanom, hogy a könyv tökéletesen betalált, szerintem pont ennek a korosztálynak való a leginkább. Volt olyan, hogy A vízcsepp meséjét egymás után többször is el kellett olvasnom, olyan nagy sikert aratott, amiben kulcsszerepe volt annak, hogy a vízcseppecskéről készült rajz "annyiraaaaa aranyooooos" (szó szerint idéztem:)). Én úgy vettem észre, hogy a környezetvédelemmel kapcsolatos mondanivaló is szépen átadható a történetekkel, olvasásnál már együtt szoktunk szörnyülködni, amikor a csúnya bácsi beleönti a szennyvizet a folyóba, és aztán együtt örülünk annak, hogy a kis vízcsepp kalandjai végén visszatér otthonába. A Felhőmese ugyan nem váltott ki ekkora rajongást, de én személy szerint azt is megkedveltem kicsit borongósabb, az elmúlást idéző hangulatával és történetével.


Az az igazság, hogy szerintem Gryllus Vilmos tud valamit, amit csak kevesen. Évtizedeken keresztül mesélt, muzsikált a gyermekeknek, és a mai napig képes arra, hogy az aktuális generációk igényeinek megfelelően újuljon meg és közvetítsen értékeket. Ha őt hallgatom vagy olvasom, én is újra gyermekké változom, aki várja, hogy a szájába cukorkák repüljenek és a hangya holdra szálljon. Nagyon örülök, hogy megismerhettem ezt a kedves kis kötetet, és ahogy már írtam, biztos vagyok benne, hogy sokszor elő fog még kerülni a családi meseolvasások során.


Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Óvodás és alsó tagozatos gyerekeknek, illetve olyan családoknak, akik számára fontos, hogy a természet jelenségei és védelme megjelenjen, mint téma a közös olvasások során. 

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban Gryllus Vilmos dalainak nyomába eredünk. Minden állomáson találtok egy-egy versszakot, aminek azonban hiányzik az utolsó szava! A ti feladatotok, hogy a hiányzó szót beírjátok a rafflecopter doboz megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

Békamama lesben áll,

csak a torka lüktet.

Kicsi fia kiabál:

„Kérek ___________!”



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések