Lucifer ​lánya - A Kárhozottak királynője 1. (értékelés és nyereményjáték)

 

A Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően újabb Zafír pöttyös könyvvel bővíthetjük a gyűjteményünket. Tartsatok bloggereinkkel, hogy megtudjátok, milyen is Ruby Morningstar élete, hiszen most tiétek lehet egy, a kiadó által felajánlott nyereménypéldány a Lucifer lányából!



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2021
Oldalszám: 176 oldal
ISBN: 9789633996911
Eredeti cím: Lucifer's Daughter
Fordította: Margittay


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Képzeld el a meglepetésem, amikor rájövök, hogy minden, amit valaha mondtak nekem, hazugság.

De ne szaladjunk ennyire előre! Kezdjük az elején!

Ruby Morningstarnak hívnak. Egy tetoválószalont vezetek a legjobb barátnőmmel Portlandben. Van egy mosómedvém, egy levakarhatatlan, őrült exem, hogy más apróságot már ne is említsek… Nevezetesen azt, hogy démon vagyok. Egy félvér succubus, hogy pontosan fogalmazzak. Életem elmúlt huszonhárom évében legalábbis ezt hittem magamról, de azon a napon, amikor egy szívdöglesztő idegen kiváltott engem a börtönből, fenekestül felfordult az életem, és hirtelen azt sem tudtam, ki vagyok.

Mert nem a Négy Lovas hozza el az Apokalipszist. Hanem én. Szóval mondjuk úgy, hogy megvan a magam baja.

Kirobbanóan sikeres „fordított hárem”-regény, paranormális, romantikus urban fantasy.

Véleményem:

Néha belekezdek olyan regényekbe, melyek esetében nem tudom pontosan, mire számíthatok, csak valami miatt felkeltik az érdeklődésemet. Így alakult Kel Carpenter sorozatindító kötetével, a Lucifer lányával is: műfaji szempontból nem voltam benne biztos, hová sorolható a kötet, de tetszett a "démonos-luciferes" szál és téma, na meg a belevaló, vagány főhősnőket is szoktam szeretni. Ráadásul egy viszonylag rövidke regényről van szó, így arra jutottam, nagyon nem nyúlhatok mellé. Nos, ha úgy vesszük, nem is nyúltam, hiszen alapvetően nem vártam sokat, csak egy paranormális történetet, ami segít kikapcsolódni, és amin nem kell túl sokat agyalnom, csak sodródni vele. Ez a része teljesült is a dolognak, ugyanakkor azt érzem, ebből a műfajból és alaptémából sokkal-sokkal többet ki lehetett volna hozni, nem beszélve a karakterekről. Na de ne rohanjunk ennyire előre. 

A regény főhőse Ruby Morningstar, egy huszonéves, csinos, fiatal lány, aki egy tetoválószalonban dolgozik és különleges képességekkel rendelkezik. Ruby ugyanis egy démon (egész pontosan succubus), aki elképesztő módon vonzza a férfiakat, és bárkit megkaphatna, akit csak akar. Csakhogy pont ez a bökkenő, a lány ugyanis azt szeretné, ha valaki végre önmagáért szeretné és akarná, ezért a múltban nem volt túl nagy szerencséje a pasikkal, a történet elején szembesülünk is azzal, hogy az egyik exétől alig tud megszabadulni, pedig annak már új barátnője van, aki az egyik kezdő jelenetben bunkóskodik is egy sort Rubyval. Szerencsére a lányt nem olyan fából faragták, hogy ne tudna megbirkózni a hasonló helyzetekkel, ráadásul legjobb barátnője és lakótársa is támogatja mindenben. Szóval a szerző emelte a tétet, és valami olyasmit robbant bele Ruby életébe, amitől még az ő szemöldöke is megemelkedik: nevezetesen az apokalipszis négy lovasát, akik négy álompasi képében bukkannak fel. 


A négy démon azért jött a földre, hogy Rubyt megvédjék, illetve felvilágosítsák arról, hogy nem mezei succubus, hanem a pokol urának, Lucifernek a lánya. Az első rész nagyjából ennyiben ki is merül, kapunk némi ízelítőt abból, hogy milyen extra képességekkel fog járni Ruby valódi kiléte, illetve az írónő felsorakoztat néhány gonosz mellékszereplőt (mondjuk a gonosz jelző elég mókás ebben a kontextusban, hiszen a pokol fejedelmének lányát sem neveznénk alapvetően éppen a jóság megtestesítőjének), akik igyekeznek a lány közelébe férkőzni és a saját céljaikra felhasználni. Kapunk egy kissé felületes szerelmi sokszöget, hiszen Ruby vonzereje a négy lovast sem hagyja hidegen, illetve némi izgalmat és akciót a regény utolsó harmadára - kicsit sajnáltam is, hogy csak a végén indultak be az események, mert innentől kezdve már sokkan jobban tetszett a történet. 

Az az igazság, hogy Kel Carpenter regényével kapcsolatban negatívumokat és pozitívumokat egyaránt meg tudok fogalmazni, illetve számít az is, hogy az ember milyen elvárásokkal kezd neki az olvasásnak. Azt fontosnak tartom leszögezni, hogy én alapvetően nem vagyok egy romantika-erotika-rajongó, tehát nyilván az én véleményem nem teljesen mérvadó e tekintetben, de voltak a történetnek olyan aspektusai, ami mellett még így is nehéz elmenni szó nélkül. Azt értem, hogy Ruby természete miatt minden pasi vonzódik hozzá, ez viszont nem indokolta számomra, hogy a lány ennyire felszínesen és tartalom nélkül vonzódik a lovasokhoz. A történet során többen is vannak, akikkel közel kerülnek egymáshoz, de emögött én nem láttam valódi érzelmeket vagy valódi vonzalmat, olyan ad hoc jellegű volt az egész. A másik problémám pont a lovasok karaktere volt, bevallom, a regény végéig nem igazán tudtam megkülönböztetni őket egymástól, nem éreztem a lényegi különbségeket a külső-belső tulajdonságaik tekintetében. Eleve nagyon nehéz dolog négy egyenrangú és egyformán fontos szereplőt hasonló színvonalon kidolgozni, pláne ilyen rövid terjedelem alatt, szerintem ez egyelőre nem sikerült jól, de bízhatunk benne, hogy a folytatásban lesz még erre lehetőség. 

Ami pozitívum, hogy a cselekmény viszonylag pörgős, bár én ezen a téren is elviseltem volna több változatosságot (például, hogy ne az legyen mindig a központi probléma, hogy valaki bedrogozza Rubyt). Az tetszett, hogy a démonok mellett további természetfeletti lények is megjelennek, a folytatásban jó lenne, ha ezek nagyobb szerepet kapnának. Végül pedig az mindig egy érdekes alaphelyzet, amikor eredendően gonosz karakterek lesznek a kontextus és a nézőpont miatt a "jó fiúk" egy történetben, ráadásul Ruby esetében néha nehéz is volt démonként azonosítani őt, hiszen egy alapvetően rendes lány, aki a keményebb külső ellenére gondoskodik azokról, akik fontosak neki. Ebben a felállásban szerintem sokkal több lehetőség van még, és bízom benne, hogy a folytatásban sikerül ezeket kiaknázni. Mindenesetre ha nincsenek óriási várakozásaink, és szeretjük a könnyedebb sztorikat, amik nem kívánnak sokat az olvasótól, akkor kikapcsolódásnak éppen megfelel ez a történet.

Értékelésem: 5/3,5 
Kinek ajánlom? Azoknak, akik szívesen olvasnak a paranormális műfajon belül démonokról, és kedvelik a könnyedebb, gyorsan haladós történeteket.

Nyereményjáték:

Tekintve, hogy a Lucifer lánya egy urban fantasy, a mostani játékunkban arra vagyunk kíváncsiak, hogy idézetek alapján felismeritek-e a Könyvmolyképző Kiadó Zafír pöttyös sorozatában megjelent, hasonló környezetben játszódó köteteit egy-egy idézet alapján. Nincs más dolgotok, mint kitalálni, hogy melyik könyvből idéztünk, és beírni a könyv címét a Rafflecopter megfelelő dobozába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

„– Jesszus, miért kell ennyire szorítanod? – Mert jólesik, ha magam mellett érezlek – felelte Ren.”


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
03. 14. – Fanni’s Library
03. 16. – Könyv és más

Megjegyzések