A Mészáros és az Ökörszem (értékelés és nyereményjáték)

 


Alaina Urquhart egy true crime podcast házigazdája, civilben pedig boncmesterként dolgozik. Első thrillere nem is szólhat másról, mint egy elvetemült sorozatgyilkosról, aki kegyetlenül és nyom nélkül szedi áldozatait. Tartsatok a Blogturné Klub bloggereivel, üldözzetek velünk egy ádáz sorozatgyilkost és nyerjetek egy példányt a kötetből!



Kiadó: 21. Század Kiadó, 2022
Oldalszám: 208 oldal
ISBN: 9789635682959
Eredeti cím: The Butcher and the Wren
Fordította: Beke Zsolt


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

A ​Morbid true crime podcast egyik házigazdájától A férfi áldozatokra vadászik A nő a férfira „Urquhart míves thrillert írt, amely ugyan tele van véres részletekkel, de nem öncélúan tobzódik ezekben. Lényegre törő elbeszélésmód, világos szóhasználat, és pengeéles kapcsolat a patológus és a gyilkos között – mindezek az elemek jól előkészítik a jövőbeli folytatásokat.” – New York Times „Lenyűgözően részletes elemzések – a szerző láthatólag egész életében boncolásokkal foglalkozott. Keveset bíz a képzeletre, mégis magával ragadja az olvasót, a halálesetek közötti teret okkult elemekkel tölti ki.” – Daily Mail Louisiana mocsaras vidékén valami sötét ólálkodik: egy gyilkos módszeresen, orvosi eljárásokkal kísérletezve követi el rettenetes bűneit, cicázik a hatóságokkal, akik hiába próbálják elfogni. Dr. Wren Muller, az Ökörszem a legjobb szakember a környéken. Régóta dolgozik halottkémként, és tüzetesen ismeri a múltbeli bűnügyi krónikákat. Egész mostanáig nem ütközött olyan esetbe, amelyet ne tudott volna megoldani. Wren íróasztalán gyűlnek az akták, hamarosan minden figyelmét leköti a macska-egér játék, miközben a brutális gyilkos napról napra arcátlanabb dolgokat követ el.


Véleményem:

Egy jó kis sorozatgyilkosos thrillerre mindig vevő vagyok, ráadásul a 21. Század Kiadó nem is szokott csalódást okozni ebben a műfajban, így bátran és érdeklődve vágtam bele Alaina Urquhart viszonylag rövidke regényébe, A ​Mészáros és az Ökörszembe. Apró érdekesség, hogy a szerző boncmester, így okkal feltételeztem, hogy a regény főhőséül szolgáló igazságügyi orvosszakértő karakteréhez saját tapasztalatait is felhasználta, így téve hitelessé a történetet. Ugyan nem tudom megítélni, hogy a bemutatott munka mennyire áll közel a valósághoz, de az biztos, hogy egy abszolút korrekt kötetet kaptam, amivel ugyan voltak kisebb problémáim, de tény, hogy tökéletesen elszórakoztatott egy borongós napon.

A regény főszereplője Dr. Wren Muller, aki igazságügyi orvosszakértőként segíti a rendőrség munkáját. Az aktuális ügy, amin dolgoznak, egy különösen kegyetlen sorozatgyilkoshoz kötődik, aki válogatott orvosi kísérletekkel, ravasz és intelligens módon követi el bűntetteit. Mivel a jövőben újabb áldozatokra lehet számítani, a rendőrség versenyt fut a idővel, és nagy mértékben támaszkodnak Wren munkájára és tapasztalataira is. Mivel egy nagyobb fordulatokat is tartalmazó thrillerről van szó, magáról a cselekményről nem is igazán árulnék el többet, megpróbálom inkább más aspektusaiból bemutatni a történetet.


Számomra először meglepő volt, hogy a kötet mindössze 208 oldalas, hiszen alapvetően ennél hosszabb regényekhez vagyok szokva, de azt megállapítottam, hogy nyugodtan lehet jól összeszedett, kerek történetet írni ilyen terjedelemben is. Abszolút megfelel arra, hogy egy szabadnapunkon kényelmesen hátradőljünk és élvezzük az izgalmas jeleneteket, én is egy ültő (na jó, fekvő) helyemben kiolvastam a könyvet. Wren karaktere, személyisége különösebben nem mondható egyedinek vagy formabontónak, inkább a múltján és a cselekedetein keresztül fog kitűnni a többi hasonló főszereplő sorából. Kifejezetten tetszett, hogy a váltott nézőpontból elmesélt fejezetek felét maga a sorozatgyilkos meséli el nekünk. Ilyen megoldással már találkoztam korábban is (akkor is tetszett), szerintem nagyon izgalmassá tesz egy thrillert, ha a rosszfiú fejébe is bepillanthatunk. Jelen esetben tehát nem azon van a hangsúly, hogy megtudjuk, ki áll a rémtettek mögött, hiszen ez már az első oldalakon kiderül, sokkal inkább az, miféle macska-egér játékot játszik a hatóságokkal és hogy sikerül-e végül elfogni.

Korábban említettem, hogy voltak kisebb problémáim, egész pontosan engem egy dolog zavart következetesen és végig, mégpedig a nyelvezet és a stílus. Nem tudom, milyen volt a hozott anyag, hiszen nem olvastam az eredetit, de sajnos engem sokszor kizökkentettek a néha kicsit magyartalan mondatok és hibák, olyan érzés volt, mintha kibicsaklana az agyam olvasás közben. Kár érte, mert ha ez az élmény nem lett volna, akkor sokkal lelkesebben tudnám ajánlani ezt a történetet. Azért így se csüggedjen senki, lehet, hogy csak én vagyok furán bedrótozva, meg hát emellett tényleg azt gondolom, hogy egy egész jól összerakott regénnyel van dolgunk, ami nem akar sokkal többet, mint szórakoztatni, azt pedig jól csinálja. A műfajon belül, bár tartalmaz naturálisabb részeket, mégsem sorolnám a brutálisabb kategóriába, ugyan voltak benne részletezve rémes dolgok, az elementáris iszonyat nekem mégis valahogy elmaradt, szóval talán azoknak is jó választás lehet, akik nem a legkeményebb darabokat keresik a thriller műfaján belül.

Összességében tehát vegyesek a benyomásaim, de a mérleg azért határozottan a pozitív irányba billen. Amit én most kapni akartam ettől a könyvtől - tökéletes kikapcsolódást egy fárasztó időszak után -, azt megkaptam, végig lekötötte a figyelmemet, kíváncsian vártam a végkifejletet, ráadásul egy ügyes csavarral is meglepett a szerző. Ha valaki az összetettebb, igazán zsigerig hatoló pszicho-thrillereket kedveli, talán nem ez lesz a kedvence, de a műfajon belüli turistáknak szerintem nagyszerű választás.

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Elsősorban azoknak, akik könnyed kikapcsolódást keresnek egy valamennyire véres, de nem túl brutális és megrázó thriller formájában.

Nyereményjáték:

Amerika történelme bővelkedik pszichopata sorozatgyilkosokban. Játékunkban ezúttal olyan sorozatgyilkosok nevét keressük, akik tettei és motivációi a mai napig lázban tartják az egész világot és akik neve A Mészáros és az Ökörszemben is felbukkan. Összekevertük a keresett nevek betűit a posztban. Keressétek meg őket, állítsátok sorba a betűket és írjátok be a Rafflecopter megfelelő rubrikáiba!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
01.20: Könyv és más

Megjegyzések