Juli vagyok, könyvmoly (értékelés és nyereményjáték)

 

Ecsédi Orsolya legújabb regényének főszereplője ízig-vérig könyvmoly, ráadásul eddig még csak a könyvek szereplői dobogtatták meg a szívét. Kísérjétek el Julit élete legveszélyesebb utazására bloggereinkkel együtt, és ne felejtsetek el játszani se, hiszen a turné végén megnyerhetitek a Kolibri kiadó által felajánlott nyereménypéldányt a könyvből!


Kiadó: Kolibri Kiadó, 2022
Oldalszám: 324 oldal
ISBN: 9789635992362


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Juli még soha nem volt szerelmes. Azaz dehogynem volt: csak éppen könyvek szereplőibe. A valódi, hús-vér fiúkban nincs semmi érdekes, ha egy kitalált hőssel hasonlítja őket össze az ember, nem igaz? Hiszen a képzeletbeli könyves kedvenceink erősek és titokzatosak, angyalok és démonok, csábító rosszfiúk és született romantikusok, akikben egy a közös: vonzanak, mint a mágnes. Vagy ez csak addig igaz, míg túl közel nem megy hozzájuk az ember? Juli megkapja a lehetőséget, hogy kiderítse a választ erre a minden valódi könyvmolyt foglalkoztató kérdésre. Élete legizgalmasabb és legveszélyesebb utazása egy könyvvel kezdődik, természetesen, a története végét viszont neki magának kell megírnia.


Véleményem:

Ecsédi Orsolya munkásságát már jó ideje követem, nagyon megszerettem a kiskamasz korosztályt célzó ifjúsági történeteit. Amikor megtudtam, hogy a Kolibri Kiadó friss sorozata, a #POV Könyvek gondozásában ezúttal egy nagyobbaknak szóló tiniregénye jelenik meg, méghozzá abszolút könyves témában, biztos voltam benne, hogy olvasni akarom. Miután részt vehettem a Juli vagyok, könyvmoly bemutatóján és meghallgattam az írónővel készített interjút, már tudtam, hogy ez egy olyan ifjúsági regény lesz, ami minden vérbeli könyvimádó szívébe belopózik majd, és nem is kellett csalódnom: humoros, színvonalas és ötletes történetet kaptam, ami egyszerre fikció és mókás önreflexió a hozzánk hasonló fanatikus olvasók számára. :)


A regény főszereplője, a tizenhét éves Juli teljes mértékben a könyvek világában él. Az iskolában legszívesebben begubózik saját láthatatlanná tévő buborékába, nem barátkozik senkivel, minden szabadidejét olvasással és antikváriumok látogatásával tölti. Egy nap szokásos antikváriumdaráló körútján furcsa kis boltocskát vesz észre, eleinte zárva. Többszöri visszatérés után sikerül bejutnia, és egészen furcsa körülmények között megszereznie egy titokzatos könyvet. Bár Juli eddig is a könyvekben élt és úgy érezte, hogy álmai pasijai kizárólag regények lapjain elevenednek meg, a furcsa kötetnek köszönhetően most valóban be is léphet ezekbe a világokba, hogy hús-vér valójukban ismerje meg a fantasztikusabbnál fantasztikusabb srácokat. De vajon tényleg olyan tökéletesek ezek a szereplők, mint ahogy olvasás közben tűntek? Vajon Juli tényleg Rómeó romantikájára, Mr. Darcy hűvös közönybe bújtatott kedvességére vagy éppen Lucifer természetfeletti erejére vágyik? Minden kiderül, ha elolvassátok a könyvet!

Juli karakterével az első pillanattól kezdve könnyű volt azonosulni. Én magam is mindig könyvekkel felszerelkezve mentem az iskolába, hogy aztán az unalmasabb órákon suttyomban a pad alatt bújjam őket. Bár én közben társasági lény is voltam, teljesen átéreztem azt a fajta rajongást, amit Juli érez hősei iránt, ahogy azt a csalódást is, amikor az ember először szembesül igazán azzal, hogy a regényekben olvasottak és a valóság sajnos nem mindig ugyanaz. Persze, ezután egy következő lépés, hogy az ember megtanulja szeretni a való világot is és megtapasztalni az igazi élményeket, ebben a történetben pedig drukkolhatunk Julinak azért, hogy ezt az utat ő is bejárja. Nagyon kedveltem még a kötet másik fontos szereplőjét, Dumát is, akit azért ültetnek az iskolában Juli mellé, hogy ne zárkózzon annyira magába. A hiperaktív, egyfolytában beszélő fiú kezdetben idegesíti hősünket, de én az első perctől fogva nagyon szerettem egyenességét, kedvességét és bohókásságát. A regényben megjelennek fontos, a korosztály számára releváns témák, mint például a kiközösítés vagy az iskolai zaklatás, és persze az a tanulság is, hogy fontos kiállni magunkért és elfogadni másokat a saját kis hóbortjaikkal együtt.

Ahogy említettem, ez a történet remek önreflexiós eszköz is lehet minden könyvmoly számára, biztos vagyok benne, hogy Juli karakterében mindenki magára ismer, aki érezte már úgy, hogy eggyé válik könyvei főhőseivel és nem szeretne visszacsöppenni a valóságba egy-egy remek sztori után. Ahogy Julinak, nekünk is érdemes emlékeztetnünk magunkat arra, hogy a tökéletes bizony nem létezik, és hogy néha a valóságban is találunk legalább olyan izgalmas - ha nem izgalmasabb - dolgokat, érzéseket, mint kedvenc történeteinkben. Nagyon tetszett, ahogy megjelennek a kötetben a klasszikus drámák és regények, ahogy már az írónőtől megszokhattuk, sok-sok idézettel tarkítva. Hiszek abban, hogy az ilyen jellegű, modern ifjúsági regények kedvet adhatnak ahhoz is, hogy a tinédzserek a klasszikus darabokhoz nyúljanak (pláne, ha megtudják, milyen szívdöglesztő pasik szerepelnek bennük, hehe.:))

Nagyon szerettem Juli történetét, nem csak amiatt, hogy eredeti és ötletes a témaválasztás, hanem azért is, mert igényesen, nagyon jó stílusban van megírva. Szinte egy szuszra el tudja az ember olvasni, annyira pörögnek az események, és még így is, hogy nem én vagyok az elsődleges célközönség, teljesen beszippantott. Szerintem Orsinak nagyon jól áll ez a műfaj is, és szívből remélem, hogy a jövőben olvashatunk még hasonló történeteket tőle.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Felsős korosztálytól felfelé minden vérbeli könyvmolynak.

Nyereményjáték:

Nem csupán Juli szokott beleszeretni az olvasott történetek főszereplőibe, ez bizony elég gyakori a könyvmolyoknál! Ráadásul kedvenceikkel gyakran találkozhatunk a tévében is, ezért minden állomáson találtok egy-egy imádott könyv karaktert alakító színészt. Találjátok ki a megformált karakterek nevét, és írjátok be a rafi megfelelő rubrikájába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
27 - Könyv és más 
30 - Hagyjatok! Olvasok! ~ kedvcsináló idézetek
2 - Hagyjatok! Olvasok!

Megjegyzések