Ház ​a fenyvesben (értékelés és nyereményjáték)

 


Ana Reyes Ház ​a fenyvesben című bemutatkozó thrillerében egy rejtélyes haláleset és egy soha fel nem dolgozott trauma áll a középpontban. Főszereplőnk, Maya elveszítette a legjobb barátnőjét, most pedig, évekkel később egy különös videó újra felhozza benne az eltemetett emlékek morzsáit, melyek sokkal messzebbre vezetnek, mint gondolná. Tartsatok három bloggerünkkel az állomásokon, és nyerjétek meg a Next21 Kiadó által felajánlott példányt!



Kiadó: Next21 Kiadó, 2024
Oldalszám: 352 oldal
Eredeti cím: The House In The Pines
Fordította: Lévai Márta
ISBN: 9786156414847


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Ha megcsal az emlékezeted

Ha a barátnőd halott

Ha nem tudod feledni, de pontosan nem is emlékszel, hogyan történt

A válasz ott lesz a fenyvesben

Maya végzős volt gimiben, amikor a legjobb barátnője, Aubrey egyik pillanatról a másikra holtan rogyott össze egy Frank nevezetű enigmatikus figura jelenlétében, akivel azon a nyáron állandóan együtt volt.

Hét évvel később Maya Bostonban él, a barátja teljes szívből szereti. Maya titokban szerfüggő, hogy el tudja viselni a múltbeli történés súlyát, az emlékezetkihagyásokat, a magyarázat nélkül maradt tragédiát. De egyszer csak lát a YouTube-on egy videót, amin egy fiatal nő hirtelen összecsuklik, és szempillantás alatt meghal. A helyszín egy étkezde, a nővel átellenben nem más ül, mint Frank.

Maya újra a trauma kellős közepén találja magát, amely azóta egész életére rányomta a bélyegét. Hazatér szülővárosába, Aubrey halálának helyszínére, hogy újra átélje azt a végzetes nyarat, belegondoljon, milyen hatással is volt rá annak idején Frank, és felidézze az őrjítő féltékenységet, amely majdnem megpecsételte kettejük barátságát Aubrey-val.

Egykori otthonában rábukkan valamire, ami megérteti vele, ez a történet jóval régebben, még az ő születése előtt kezdődött. Minden jel szerint újra fel kell keresnie Franket, aki még mindig ugyanott lakik, a fenyvesben.

Véleményem:

Viszonylag egyszerű indokaim voltak, amikor úgy döntöttem, el szeretném olvasni Ana Reyes Ház ​a fenyvesben című regényét. Először is, szeretem a baljós és sötét hangulatú thrillereket, másodszor pedig jó tapasztalataim vannak a Next21 Kiadó köteteivel. Bevallom, a kezdeti lelkesedésem némileg megcsappant, amikor elolvastam a regénnyel kapcsolatos negatívabb értékeléseket, és féltem, hogy most aztán igazán mellényúltam. Viszont most, az olvasás után azt kell mondanom, őszintén nem értem a szélsőségesen lehúzó kritikákat. Azt én sem állítom, hogy a történetnek nincsenek hibái, vagy hogy a letehetetlen kategóriába tartozna, de szerintem bőven megütötte azt a szintet, amit egy kellemesen borzongató thrillertől vár az ember.


A regény főszereplője a huszonéves Maya, aki éppen most költözött össze barátjával, Dannel. Hamar kiderül, hogy Mayának elég komoly problémái vannak: nemrég hagyta abba egy elég erős gyógyszer szedését, elvonási tünetek kínozzák, amit többnyire alkohollal próbál tompítani. Bár Dan nagyon rendes és megértő fiú, Maya mégsem érzi még késznek arra magát, hogy beavassa élete sötétebb részeibe, nem beszélve azokról a különös dolgokról, amik a múltjában történtek vele. Az események ott indulnak be, amikor egy nap Maya rejtélyes videóra bukkan az interneten. A felvételen felismeri hét évvel ezelőtti barátját, Franket, ahogy egy sörözőben ül egy nővel. A videó végén a nő holtan borul az asztalra, Mayába pedig belehasítanak az évekkel korábbi emlékek, amikor legjobb barátnője ugyanígy holtan esett össze a férfi jelenlétében. 

Maya azonnal felkerekedik, hogy visszautazzon szülővárosába és megpróbálja kideríteni, mi áll a halálesetek mögött. Közben persze egyáltalán nincs jó állapotban, Dannek sem sikerül épkézláb magyarázatot adnia, szenved az elvonási tünetektől, és persze annak emlékétől is, hogy annak idején hiába bizonygatta az igazát, senki sem hitt neki. De ami a legfélelmetesebb számára, az az, hogy a saját ép eszében sem bízhat feltétel nélkül, hiszen a családjában már nem egyszer fordultak elő mentális betegségek. Vajon tényleg Frank tehet a halálesetekről, és Maya élete is veszélyben van? Vagy ennél sokkal összetettebb a magyarázat? Talán csak a lány kényszeres téveszméi állnak a háttérben? Mindezekre a kérdésekre természetesen csak akkor kaphatunk választ, ha elolvassuk a regényt. 

Először kezdeném a negatívumokkal, bár azt továbbra is hangsúlyoznám, hogy engem nem érintettek olyan érzékenyen, mint másokat. Tény, hogy a történet meglehetősen lassan indul be, és összességében emiatt túlírtnak érződhet. A hangulata kissé nyomasztó, nem kimondottan jó érzés Maya bőrében lenni, hiszen ő maga sem érzi benne magát túl otthonosan - ugyanakkor ez a része számomra inkább pozitívum volt, mert jól bele tudtam élni magam a történetbe. Talán azt sorolnám még ide, hogy a végén kapott magyarázat nem biztos, hogy számomra minden pontjában teljesen hihető, de ez megint olyasmi, amin túl lehet lendülni. Egy dolgot viszont muszáj megemlítenem, mert több értékelésben is olvastam erről: bár a regény két idősíkban játszódik, a jelenben és a hét évvel ezelőtti múltban, szerintem ez végig teljesen érthető és követhető volt, egyáltalán nem éreztem egy percig sem kuszának a történetet. Tényleg én is csak azt tudom kiemelni, hogy az elejére adagolhatott volna az írónő több akciót, feszültséget, de én így sem unatkoztam olvasás közben. 

Nekem összességében kellemes élmény volt ez a regény, legfőképp azért, mert borzasztó kíváncsi voltam, mi fog kisülni belőle. Tetszett az is, hogy erős atmoszférája volt, még amikor nem történt éppen semmi hátborzongató, akkor is a hideg futkosott a hátamon, különösen azokban a jelentekben, amikben Frank is szerepelt. Valószínűleg nem ez lesz a kedvenc olvasmányom ebben a műfajban, de egyáltalán nem éreztem elvesztegetett időnek, mert kikapcsolt és szórakoztatott. Szóval összességében szerintem fontos, hogy aki szemezne vele, ne elsősorban az értékelések százalékos arányával foglalkozzon, inkább olvassa el a hosszabb recenziókat, és próbálja kimazsolázni azokat a szempontokat, amik számára fontosak. Elsőkönyves írótól szerintem ez egy ígéretes kezdet, én biztos, hogy a jövőben is adnék egy esélyt Ana Reyes-nek. 

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Azoknak, akik szeretik a lassan építkező, cserébe erős hangulatú, inkább a lélektani folyamatokra koncentráló thrillereket. 

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban a Next21 Kiadó további kötetei után nyomozunk. Minden állomáson találtok egy-egy idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy a regény címét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
"Az a helyzet a mérgező barátságokkal, hogy előbb-utóbb telítődsz a mérgükkel."

 


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
03.22. Könyv és más 
03.24. Milyen könyvet olvassak?
03.26. KönyvParfé

Megjegyzések