Nyanyacraft- Kell egy csapat! 2. (értékelés és nyereményjáték)

Karácsonyra jelent meg Ecsédi Orsolya új mesekönyve, a Nyanyacraft. A humorral teli történet főhősei ezúttal egy számítógépes játék világában találják magukat. Tarts velünk a blogturnén és az extrák mellett nyereményjátékok is várnak rád.
Kiadó: Könyvmolyképző, 2019

Oldalszám: 166 oldal
ISBN: 9789634577195

Illusztrálta: László Maya

A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:


Ha szereted a számítógépes játékokat, ez a te könyved!

Mi történik, ha a legjobb barátunk eltűnik?

Hát persze, hogy meg kell keresni. És ha veszélyes helyre keveredik? Világos, ki kell menteni onnan. De mi a helyzet akkor, ha eszében sincs hazatérni? Ha egyáltalán nem vágyik arra, hogy megmentsék?

Zizu és Anka mindhárom kérdéssel kénytelen szembenézni. Sőt, ahogy egyre messzebbre sodorják őket a kalandok az otthonuktól, egy még súlyosabb dologgal is. Azaz inkább személlyel. Magával az elveszett barátjukkal. Ha vissza akarják kapni Bátit, cserébe fel is kell áldozniuk valamit. Maguk sem lehetnek biztosak abban, hogy ez a valami nem a barátságuk lesz-e. Te mit tennél? És hogyan döntenek ők? Megtudhatod. Könyvben átélhető online játékvilág.

Filmszerű, pörgős, izgalmas történet, ami kiszakít a valóságból. Kísérd el Bátit, Ankát és Zizut a digitális világ határain túlra, és megtudsz még egyebeket is.

Véleményem:


Nagyon vártam már Ecsédi Orsolya sorozatának folytatását, a Kell egy csapat! első részét ugyanis nagyon szerettem (értékelés ITT). Tetszett, hogy igazi, hús-vér gyerekek a főszereplők, akikkel összetett jellemvonásaik révén könnyű azonosulni, és az is, hogy az egész történetnek volt egy kis retro-beütése is, mintha egy régi, klasszikus ifjúsági könyvet olvastam volna. Ugyanezt a hangulatot vártam a Nyanyacraft-tól is, amit meg is kaptam, ráadásul úgy, hogy a klasszikus vonások mellett megint főszerepet kap egy nagyon aktuális téma, a számítógépes játékok és függőség világa. 


A történetben a korábban már megismert hőseinkkel, Zizuval, Ankával és Bátival találkozhatunk újra, akik az előző rész során megtudták, hogy a világban sokkal több titok és mágia van, mint gondolták volna, és hogy a tanárnők és csavargó fickók sem biztos, hogy mindig azok, akiknek látszanak. Ebben az epizódban a fő cselekményszál onnan indul, hogy a lányok egyre ritkábban tudják elhívni magukkal Bátort. A fiú naphosszat új számítógépes játéka előtt ül, és a helyzet rohamosan romlik, amikor már az iskolában sem jelenik meg emiatt. Belevaló főhősnőink megelégelik ezt a helyzetet, először próbálnak tanácsot kérni a felnőttektől, de amikor ez nem vezet eredményre, maguk veszik a kezükbe a dolgok irányítását, hogy visszakapják barátjukat. Csakhogy arra ők sem számítanak, hogy szó szerint alá kell merülniük a virtuális valóságba ahhoz, hogy Bátit elérjék...Ebben a világban, mint egy számítógépes játék esetében, birodalmat kell építeni, fejleszteni kell a képességeiket, és csatározni kell az ellenséges játékosokkal. Mivel a fiú itt nagyon erős varázslóként roppant befolyásos karakterré vált, nem csoda, hogy esze ágában sincs visszatérni a valóságba. Szerencsére Ankát és Zizut nem olyan fából faragták, hogy feladják a dolgot, így minden követ megmozgatnak, hogy végül együtt hazatérhessenek. 

Először is, szerintem nagyon jó lett a regény témaválasztása. És most nem csak arra gondolok, hogy a számítógépes játékok vagy virtuális valóságok aktuálisak és trendik, hanem arra is, hogy ennek hátterében nagyon fontos lélektani folyamatok állnak, amit az írónő szépen ki is fejtett a műfajnak megfelelő mélységben. Sokszor tapasztaljuk, hogy egy fiatal vagy éppen felnőtt azért szeret a játékok világában elmerülni, mert itt olyan sikerélmények várnak rá, amik a való életben soha, az lehet, aki csak lenni akar, és senki nem fogja a külseje vagy az iskolában ráragasztott címkék alapján megítélni. Hasonló a helyzet Bátival is, aki úgy érzi, a suliban sokan lúzernek tartják, és nagyon élvezi, hogy végre egy olyan közegben lehet, ahol mindenki felnéz rá. A másik oldalon meg persze ott van az is, hogy a valóságos dolgok mennyivel értékesebbek, erre világítanak rá a lányok is, amikor félelmet nem ismerve ugranak fejest az ismeretlenbe, hogy segíthessenek a fiún. Szerintem ez egy nagyon szépen levezetett és tanulságos gondolatmenete volt a regénynek, és fontosnak tartom, hogy sok kiskamaszhoz eljusson. 

Ahogy az előző kötetben, itt is imádtam a humort, számomra ennek a legtökéletesebb megtestesítője a srácok tanárnője, Adél néni, aki minden megnyilvánulását versbe szedi (nem mellesleg szerintem ennek is tök jó funkciója van, mert olvasás közben egy-két vernek én is utána néztem), és zseniális a kicsit cinikus stílusa. A gyerekek karaktere szerintem nagyon hiteles, hiszen mindannyiuknak vannak erősségei és gyengeségei egyaránt, és nagyon jól kiegészítik egymást a különböző kalandokban. A cselekmény nagyon pörgős, én egy ültő helyemben kiolvastam a könyvet, és közben teljesen beszippantott, szinte láttam magam előtt a megelevenedő képkockákat- bár ebben most is segítettek László Maya humoros illusztrációi. Nagyon remélem, hogy folytatódni fognak hőseink kalandjai, szerintem ez a sorozat üde és eredeti színfolt a magyar ifjúsági irodalom palettáján. 

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Kiskamasz kortól felfelé bárkinek, különösen akkor, ha valakit érdekelnek a számítógépes játékok, vagy egyszerűen csak szeretne egy humoros és tartalmas történetet olvasni.

Nyereményjáték:

A Nyanyacraft főhősei egy számítógépes játékban találják magukat. Azoknak, akik szeretik ezeket a játékokat, most fellélegezhetnek :)
Minden állomáson egy népszerű játékból találtok képet, nektek pedig a rafflecopter doboz megfelelő sorába kell beírni, hogy mely játékról van szó.

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
04.08. - Spirit Bliss
04.10. - Csak olvass!
04.12. - Könyv és más
04.14. - Sorok között
04.16. - Hagyjatok! Olvasok!
04.18. - Hagyjatok! Olvasok! extra állomás
04.20. - Spirit Bliss extra állomás

Megjegyzések