Kvízturné - Géniusz Junior (értékelés és nyereményjáték)

 

A 21. Század Kiadónak köszönhetően ezúttal három izgalmas kvízkönyvvel is megismerkedhetünk, játszhatunk, a Géniusz 2. részével, valamint juniorváltozatával és a Dr. Kvízzel. Hat állomáson keresztül követhetitek velünk ezt a játékos turnét, és a végén ti is nyerhettek az egyik könyvből egy példányt, hogy a három közül melyiket, azt ti választhatjátok ki.




Kiadó: 21. Század Kiadó, 2024
Oldalszám: 330 oldal
ISBN: 9789635685257

A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Magyarország kedvenc műveltségi vetélkedője, A Géniusz számos gyereket, fiatalt is a képernyők elé szegezett. A tudás iránt talán könnyebb játékos formában vágyat ébreszteni: éppen ez motiválta ennek a kvízkönyvnek a megszületését is. Gundel Takács Gábor ajánlásával A Géniusz senior kérdésírójának szerkesztésében 1500 izgalmas, a 10–18 éves korosztály érdeklődésére, tanulmányaira építő feladvánnyal teremti meg A Géniusz hangulatát otthon is. Használd ezt a Géniusz Junior Kvízkönyvet saját ismereteid bővítésére, és játssz a barátaiddal, mutassátok meg egymásnak, hogy mit tudtok!


Véleményem:

Jól emlékszem gyerekkoromból, hogy bár szerettem szüleim társaságában nézni a különböző kvízműsorokat és vetélkedőket, azért kicsit el is kámpicsorodtam, milyen kevés kérdésre tudom a választ. Akkoriban nagyon élveztem volna, ha akad olyan műsor vagy könyv, ami kifejezetten az iskolás korosztályt szólítja meg, és úgy tűnik, a 21. Század Kiadó, ha számomra megkésve is, de reagált erre az igényre. A Kvízturné mai állomásán a Géniusz Junior Kvízkönyvet szeretném bemutatni, ami remek ajándék lehet minden olyan kiskamasz gyerkőcnek, akiben ég a tudásvágy, vagy akár olyan családoknak, akik a legkisebbeket sem szeretnék kihagyni a közös műveltségi játékból. 


A kötet, hasonlóan az elődeihez, Gundel Takács Gábor előszavával indít. Nagyon tetszett a bevezető hangneme, melyben közvetlenül az ifjú olvasókat szólítja meg, röviden bemutatja a kötetet, és jó szórakozást kíván a használatához. Ezután arról is olvashatunk röviden, hogyan épül fel a könyv és hogyan érdemes használni, majd következnek a többi kötetben is megszokott, tematikus kérdéssorok. 

A szerkesztők valamelyest igazodtak a 10-18 éves korosztály tanulmányaihoz és érdeklődési köréhez, ugyanis a felvonultatott témakörök a következők: Digitális kultúra, Élővilág, Zene, Tudomány és technika, Film, stream és televízió, Nyelv és irodalom, Földrajz, Történelem, Sport és Mindennapok. A témakörökhöz egyenként tizenöt kérdéssor kapcsolódik, és ezek közül kettő mindig egyfajta bónuszsor, ahol az adott témán belül valamilyen szűkebb területről találunk kérdéseket (például a Zenén belül Hiphop és rap kérdéssort). Tetszett ez a kis újítás, ahogyan az is, hogy a kérdések összeválogatásánál tényleg odafigyeltek a korosztály sajátosságaira. Ami azt illeti, több kérdés kapcsán is kiderült, hogy én már "boomer"-nek számítok, különösen a digitális kultúrához kapcsolódó feladványoknál.


A kérdések nehézsége nagyon változatos. Akadt olyan, amit mi felnőttként sem tudtunk megválaszolni, ugyanakkor számtalan könnyebb feladvány tesz róla, hogy a fiatalok sikerélményhez jussanak. A könyvet többféleképpen is lehet használni, akár a klasszikus szabályok szerint a tévéműsorból, de kialakíthatunk saját háziszabályokat is, hogy egy családi mérkőzésen mérettessük meg magunkat. Pedagógusként én abban is abszolút látok lehetőséget, hogy egy-egy ilyen kérdéssort bevigyen valaki az órájára, hiszen több fő témakör is kapcsolódik az iskolai tantárgyakhoz. Összességében én ezt egy nagyon jó kezdeményezésnek tartom. Persze, a mai korban egészen máshogy jutunk hozzá az információhoz, a tudás mellett legalább akkora szerepe van a találékonyságnak vagy éppen a hatékony keresésnek, de úgy gondolom, a műveltség mégis egy olyan érték, amivel az ember gazdagabb lesz, és jó, hogy ezt ilyen formában át lehet adni a fiatalabb generációknak. 

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti a kvízjátékokat, és szeretne otthon úgy játszani, hogy az iskoláskorú gyerekek is bevonhatók legyenek. 

Nyereményjáték:

Vegyetek részt velünk egy gyors kvízjátékban. A turné állomásain egy-egy kvízkérdést találtok majd a három könyvből. A dolgotok az, hogy a helyes választ írjátok be a Rafflecopter megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Ki az a skót szakács és médiaszemélyiség, akinek a nevéhez A konyha ördöge és A pokol konyhája című tévéműsorok kötődnek?
a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
10. 25. Könyv és más
10. 26. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 29. Könyv és más

Megjegyzések