Szabó Magda BookTag

 

Szabó Magda születésének 104. évfordulóján egy különleges turnéval készültünk nektek. A Jaffa kiadó jóvoltából 7 különböző regénnyel ismerkedtünk meg a neves magyar írónő életművéből, és erről tartunk nektek élménybeszámolót két teljes héten keresztül. Sőt, egy saját book TAG-gel is készülünk, amit bárki kitölthet a saját felületén. A turné végén pedig egy szabadon választott Szabó Magda-könyvet nyerhettek.



Elég ritkán szoktam Book Tag-eket kitölteni, viszont a nemrég lefutott Szabó Magda blogturné nagyon közel áll a szívemhez, így szerettem volna én is bekapcsolódni a játékba. Lássuk hát, hogy nálam milyen válaszok születtek!

ABIGÉL - Volt olyan kötelező olvasmány, amit szerettél?

Nekem elég hullámzó volt a viszonyom a kötelező olvasmányokkal, sok volt, amit imádtam, és olyanok is, amiket sem akkor, sem azóta nem olvastam el (ciki vagy sem, például az Egri csillagoknak többször is nekifutottam, de valahogy nem csúszott). Az egyik nagyon kedves kötelezőm A ​Pál utcai fiúk Molnár Ferenctől, ha jól emlékszem, ötödikes koromban kellett elolvasnunk. 

AZ ŐZ - Melyik magyar szerző vagy regény érdemelné meg szerinted a nemzetközi hírnevet?

A legelső név, aki eszembe jutott, Moskát Anita volt, az ő regényei szerintem világsikerek lennének a fantasy-irodalomban, ha angol nyelven jelentek volna meg. Annyira összetett, színvonalas és minőségi minden könyv, amit eddig olvastam tőle, hogy szívügyemnek tekintem, hogy minél több helyen reklámozzam őket.

AZ AJTÓ - Milyen gyakran olvasol magyar szerzőktől? Ki a kedvenced? Kitől szeretnél többet olvasni?

Tudatosan figyelek rá, hogy minél többet olvassak magyar szerzőktől, főleg a kortárs ifjúsági- és fantasy-irodalom területéről. Nagy kedvenceim Gaura Ágnes, az előbb említett Moskát Anita és Rojik Tamás, és szerencsére a végtelenségig folytathatnám a sort, ha minden olyan hazai szerzőt felsorolnék, akitől az utóbbi években jó könyveket olvastam. 
Ha már Szabó Magda, akkor természetesen ő is azok között szerepel, akiktől szeretnék többet olvasni, de régi felfedezettem Fejes Endre is, akitől a Rozsdatemető óriási hatással volt rám.

RÉGIMÓDI TÖRTÉNET - Melyik regény címe jellemezné most legjobban az életed?

Minden szív kaput nyit. Nagyon fontosak számomra az emberi kapcsolatok, a magánéletemben és a munkámban egyaránt, én pedig folyamatosan igyekszem rászolgálni arra, hogy mások megnyissák azokat a bizonyos kapukat előttem. 

FÜR ELISE - Melyik a kedvenc zenei műfajod? Ajánlj egy regényt, amelyben fontos szerepet tölt be a zene!

Nem nagyon tudnék kedvenc műfajt kiemelni, szinte mindenféle zenéből van, amit szeretek, a rock-tól a klasszikuson át a népzenéig. Az első könyv, ami eszembe jutott, Susan Kay A ​fantom című regénye, ami az egyik kedvencem, és amit teljes egészében áthat a muzsika.

MEGMARADT SZOBOTKÁNAK - Melyik a kedvenc irodalmi párosod?

Érdekes, hogy az első asszociációm nem egy romantikus páros volt, hanem egy egészen különleges, akiktől rengeteget tanultam: ők pedig Pi és Richard Parker a Pi élete című regényből.


Még van időtök részt venni a blogturnéhoz kapcsolódó nyereményjátékban, ennek részleteit megtaláljátok a Blogturné Klub oldalán. Ha pedig tetszik a BookTag, töltsétek ki bátran Ti is! :)


Megjegyzések