Az én hibám (értékelés és nyereményjáték)

 


A Menő Könyvek Kiadó gondozásában jelent meg Mercedes Ron Az én hibám című könyve, amelynek középpontjában mostohatestvérek között kialakuló románc áll. Amennyiben ti is kíváncsiak vagytok Noah és Nick izgalmas és szenvedélyes történetére, tartsatok velünk és játsszatok a kiadó által felajánlott példányért.




Kiadó: Menő Könyvek, 2022
Oldalszám: 480 oldal
ISBN: 9789635841592
Eredeti cím: Culpa mía
Fordította: Sermann Eszter


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Kék szem, éjfekete haj, magas termet... minden stimmel, kivéve, hogy ő Noah új mostohatestvére, és megtestesíti mindazt, amitől a lány egész életében menekült.
És lassanként az is kiderül, hogy kettős életet él, és súlyos titkot rejteget milliomos apja elől…


Véleményem:

Általában elég tudatosan választok magamnak olvasnivalókat, és jó előre eltervezem, hogy a közelgő megjelenések közül miket szeretnék mindenképpen beszerezni. Mercedes Ron Bűnösök-trilógiájának bevezető részével azonban más volt a helyzet, nekem nem akadt fent a szűrőmön, de bloggertársaim javaslatára próbát tettem vele. Meg kell mondjam őszintén, talán Az én hibám volt számomra 2022 egyik legnagyobb meglepetése. A tiltott szerelem-jellegű, vagy rosszfiús történetek alapvetően teljesen kívül állnak a látóteremen, ebben a regényben mégis volt több olyan dolog is, ami miatt szinte egy percre sem tudtam letenni. 


A történetünk két, váltakozó nézőpontból játszódik. Először megismerjük a tizenhét éves Noah-t, akinek éppen fenekestül felfordul az élete. Édesanyja feleségül megy egy gazdag ügyvédhez, lányával együtt pedig hozzá és mostohafiához költöznek egy elképesztően fényűző villába, Kaliforniába. Noah számára ez felér egy halálos ítélettel, ott kell hagynia Kanadában az összes barátját, a legjobb barátnőjét és a pasiját is, ráadásul semmi kedve gazdag és öntelt emberek között élni, vagy milliomospalántákkal együtt járni az új sulijába. Anyukája kedvéért azért igyekszik valamennyire együttműködni, de ha a sok változás még nem lenne elég, hamar szembesül azzal, hogy újdonsült mostohabátyja a legrosszabb dolog, ami valaha is történhetett vele. Nick (akié egyébként a másik nézőpont a regényben) elképesztően jóképű, ugyanakkor már az első pillanatban nagyon kiállhatatlanul viselkedik Noah-val. Az is kiderül hamar, hogy a felszín mögött sötét és kétes ügyletekkel foglalkozik, új ismerősei is figyelmeztetik a lányt, hogy jobb, ha kerüli őt. Noah-t sem kell szerencsére félteni, mert ahelyett, hogy megijedne Nick arrogáns fogadtatásától, felveszi a kesztyűt, és ha kell, kiáll magáért. Talán nem túl eredeti vagy meglepő módon a kezdeti gyűlölet ellenére a két főhősünk szép fokozatosan elkezd vonzódni egymáshoz, nagyon eltérő személyiségük és családi kapcsolatuk miatt viszont ezek az érzések mindkettejük számára veszélyesek. 

Bevallom, a regény elején még eléggé meg voltam ijedve. Bár Nick a rosszfiú, és volt is pár igazán szemét húzása a történet elején, mégis Noah volt az, aki eleinte rettenetesen bosszantott. Néha úgy éreztem, feleslegesen provokálja mostohabátyját, és nagyon sok gyerekes megnyilvánulása van. Aztán szerencsére ez szép lassan enyhülni kezdett, az írónő fokozatosan adagolja nekünk az infókat vele és a múltjával kapcsolatban, így egy idő után sokkal inkább együtt tudtam érezni vele. Hasonló volt a helyzet Nick esetében is. Szerintem nagyon összetettre és izgalmasra sikeredett a karaktere, teljesen érthető, miért viselkedik úgy, ahogy, miért keresi a veszélyes helyzeteket és miért nem tud komoly kapcsolatot kialakítani senkivel. Bár minimális volt a bizalmam azzal kapcsolatban, hogy engem majd egy ilyen páros húzd meg-ereszd meg játéka érdekelni fog, mégis azon kaptam magam, hogy le se tudom tenni a könyvet, és pillanatok alatt ledaráltam. 

Ha végiggondolom, miért tudott ez a sztori ennyire jól működni, több dolgot is ki kell emelnem. A korábban említett jó karakterábrázolások mellett az is tetszett, hogy mindig történt valami, ami miatt izgulni lehetett, vagy ami színt vitt a cselekménybe. Igaz, volt, amikor annyira felbosszantottak a hőseink, hogy bele tudtam volna harapni a könyvbe, de akkor is mindig érdekelt, mi fog kisülni egy-egy helyzetből vagy konfliktusból. Talán erre mondják azt, hogy az ember imád utálni valakit, bár ahogy írtam, ez az utálat azért hamar átváltott megértésbe és a végén szimpátiába is. Maga a nyelvezet és a szöveg nagyon olvasmányos és gördülékeny, könnyen lehet haladni, ráadásul a váltott szemszögű fejezeteknek köszönhetően sosem laposodik el a sztori. Végül azt is pozitívumnak tartom, hogy a történetben előkerülnek fontosabb és komolyabb témák is, így az egésznek lett egy kicsit sötét alaptónusa, borongós atmoszférája. 

Összességében tehát abszolút meglepődtem, és a szó legjobb értelmében. A borító, de még a fülszöveg alapján sem erre számítottam, arra meg végképp nem, hogy engem majd egy ilyen regény fog teljesen a fotelbe szegezni. Ha valaki tehát azt hiszi, hogy ez is csak egy a sok tucat-sztoriból, amiben a szegény jókislány és a gazdag rosszfiú összekerül, megnyugtathatom, hogy szerintem ennek a könyvnek sokkal több és mélyebb rétegei vannak. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz majd a folytatás, remélem, sikerül tartani (vagy esetleg még meg is fejelni) a mostani színvonalat.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti az izgalmas, dinamikus és kicsit sötétebb szerelmi történeteket.

Nyereményjáték:

A játékunk során olyan regényekből fogunk idézni, amelyekben - Az én hibám-hoz hasonlóan - mostohatestvérek szeretnek egymásba. A feladat, hogy kitaláljátok melyik könyvre gondoltunk, és beírjátok a könyv szerzőjét és címét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

"Egyszóval szeretném megismerni az igazságot róla. Tudnom kell, kicsoda ő valójában, és nem érdekel, hogy mit akar elhitetni magáról. Mert csak megjátssza magát és színészkedik. Tudnom kell, mi zajlik a színpad mögött, amikor vége van a műsornak, és lemegy a függöny. Ki marad akkor ott?"

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
11.22. Könyv és más
11.24. Dreamworld

Megjegyzések