Lore (értékelés és nyereményjáték)

 


Hétévente a megbüntetett istenek kénytelenek az emberek között járni, de egyesek megpróbálják levadászni őket hatalmukért és halhatatlanságukért! Az utolsó istenek egyike, Athéné Lore segítségét kéri az új vadászat alkalmával. Tartsatok bloggereinkkel az új kalandjukon, és ne feledjétek, hogy ha velünk játszotok, akkor a turné végén megnyerhetitek a Maxim kiadó által felajánlott LORE példányt!



Kiadó: Maxim Kiadó, 2023
Oldalszám: 496 oldal
Eredeti cím: Lore
Fordította: Bozai Ágota
ISBN: 9789634996033


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Tagadhatod ​a sorsot, de a sors nem tagadja meg magát.
Ha harcolsz ellene, az nem ment meg attól, ami rád vár.
Egy régi lázadás büntetéseként hétévente kilenc görög isten kénytelen halandóként járni a földön, és ősi dinasztiák leszármazottai vadásznak rájuk. Mindannyian meg akarnak ölni egy istent, hogy megszerezzék annak hatalmát és halhatatlanságát.
Lore Perseous már régen hátat fordított ennek a brutális világnak, miután egy rivális dinasztia megölte a családját. Évekig ellenállt a bosszú gondolatának, de a következő vadászat előtt segítségét kéri két résztvevő: Castor, a rég halottnak hitt gyerekkori barát, aki megdobogtatja Lore szívét, valamint az utolsó eredeti istenek egyike, a súlyosan sebesült Athéné.
Az istennő szövetséget ajánl közös ellenségük legyőzésére. Azonban Lore döntése, hogy sorsát Athénéhoz köti, és újra csatlakozik a vadászathoz, halálos árat követel – és talán nem is elég ahhoz, hogy megállítsa egy új isten felemelkedését, akinek hatalmában áll az emberiséget térdre kényszeríteni.


Véleményem:

Kifejezetten szeretem a görög mitológiát, ezért ha bármikor meglátok egy olyan regényt, ami valamilyen módon kapcsolódik hozzá, azonnal felcsillan a szemem. Alexandra Bracken írónőtől még évekkel ezelőtt olvastam a Sötét elmék című sorozatindító kötetét, ami bevallom, akkor nem fogott meg annyira, hogy folytatni akarjam. Kíváncsi voltam hát, hogy ennyi idő elteltével és egy teljesen más témakörben vajon milyen történetet írt, és hogyan alakul kettőnk kapcsolata a tapasztalataim függvényében. Belevágtam hát a Lore című regénybe, ami egyébként igen figyelemre méltó a stílusos, medúzás borítójával, én pedig izgatottan vártam, hogy magával ragadjon a történet. Sajnos a várakozásaim azonban csak részben teljesültek, úgy érzem, a fantasztikus és eredeti ötletet nem sikerült maradéktalanul kiaknáznia az írónőnek. Na de lássuk, miről is van szó pontosan. 


A történet elején megismerjük főszereplőnket, Lore-t, aki első pillantásra is igen kemény csajnak tűnik, kegyetlen küzdősport mérkőzéseken vesz részt, és látszólag nem fél semmitől. Ezután következik a háttér és a világ felépítése, amikor a szerző bemutatja nekünk, pontosan miről is lesz szó ebben a regényben. Ezek szerint sok-sok évvel ezelőtt Zeusz bosszújaként az úgynevezett Agon keretében a görög isteneknek hétévente le kell szállniuk a halandók közé, hogy emberi testben mérkőzzenek meg egymással. A dolgokat bonyolítja, hogy a különböző dinasztiákhoz tartozó vadászok is az istenek életére törnek, hogy így szerezzék meg hatalmukat. Emiatt vannak olyan istenek, akik még eredeti formájukban léteznek, de olyanok is, akik már valaki más testében születtek újjá. Lore-ral kapcsolatban annyi hamar kikristályosodik, hogy nem kíván részt venni ezekben a harcokban a Perszeusz Ház dinasztia leszármazottjaként, az utóbbi években viszonylag normális fiatal nőként élte életét, azonban egy istennő és egy régi barát váratlan felbukkanása miatt képtelen figyelmen kívül hagyni az eseményeket. 

Maga az Agon egy meglehetősen véres és brutális harc a különböző felek között, olyannyira, hogy néha már súrolta szerintem az ifjúsági kategória határait. Persze ettől még nekem nem lett volna problémám vele, szeretem a sötétebb történeteket, azt meg pláne, ha a mitológia erősen beleszövi magát egy modern történetbe. Amivel gondom volt, az a fent említett világépítés, ami leírva egész logikusan hangzik, viszont az első százötven oldalt olvasva csak pislogtam, annyira nem értettem, hogy mi is történik itt tulajdonképpen. Az sem volt teljesen tiszta, hogy Lore kicsoda valójában, hogyan viszonyulnak a dinasztiák az istenekhez, és egyáltalán hogyan és miért indult ez az egész csatározás. Szerintem, ha ez a háttér stabilabb alapokon állt volna, akár egy rövid bevezető vagy visszatekintő formájában, akkor sokkal élvezetesebb lett volna az egész regény. 

Amikor már úgy-ahogy helyre tudtam tenni magamban a dolgokat, akkor már élvezhetőbbé vált az olvasás. Érdekesnek találtam Castor karakterét, aki annak idején Lore jó barátja és társa volt a kiképzésein, viszont a jelenben nagy csavar kapcsolódik a személyéhez. A különféle intrikák, összeesküvések és véres összecsapások szépen színesítették a történetet, ugyanakkor sokszor éreztem túlírtnak, vagy úgy, hogy nem a kellő arányban kerülnek bővebb kifejtésre bizonyos jelenetek vagy történések. Akcióban és csavarokban nem szűkölködünk, ez mindenképpen a történet előnyére vált, ahogy az is, hogy Lore karaktere egyre jobban kibontakozik a regényben, de sajnos nekem már az elején eldőlt, hogy mivel nem tudtam megfelelően kapcsolódni, végig azt éreztem, hogy egy lépéssel az írónő mögött járok. Tényleg azt érzem, hogy kár érte, mert nagyon szeretem a hasonló történeteket (sok szempontból teljesen más, de az alapsztori emlékeztetett egyik nagy kedvencemre, az Arkánum Krónikákra, annyira sokat ki lehetett volna hozni itt is a különféle, isteneken alapuló karakterekből), és egy jobb kidolgozással akár kedvenc is lehetett volna. 

Mindettől függetlenül azért nem venném el senki kedvét a kísérletezéstől, lehet, hogy csak annyi volt a gond, hogy nem én vagyok az elsődleges célközönség vagy csak nem voltam olyan hangulatban, hogy jól összepasszoljunk a regénnyel. Ha valaki szereti a sok akciót, brutálisabb dolgokat egy ifjúsági regényben, lehet, hogy nálam jobban meg fogja találni a számításait, meg hát azért alapvetően élvezetesen, olvasmányosan ír az írónő. A közel 500 oldal szerintem így is sokra sikeredett, de ahogy olvasom a kritikákat, van, akinek pont, hogy bejön a hosszabb terjedelem. Zárásként pedig mindenképpen értékelem, hogy valaki a témát tekintve ilyen formában nyúlt a klasszikus mitológiához, jó volt egy kicsit kalandozni az olümposzi istenekkel. 

Értékelésem: 5/3,5
Kinek ajánlom?  Azoknak az olvasóknak, akikhez közel áll a görög mitológia és kedvelik a határozott női főhősöket egy ifjúsági regényben.

Nyereményjáték:

Történetünk egy görög mitológiát tartalmazó Young Adult regény, így a mostani játékunk is ehhez a témához kapcsolódik! Minden állomáson találtok egy nevet, és az a feladatotok, hogy kitaláljátok a könyv/könyvsorozat címét és az írójának a nevét, amiben szerepel!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Szellő Miranda 
a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések