Pixar ​– 5 perces mesék (értékelés és nyereményjáték)

 


Szeretnél újra elmerülni a Pixar-mesék világában? Tovább kalandoznál Villám McQueen, Buzz Lightyear vagy WALL-E társaságában? Tarts öt bloggerünkkel a Pixar ​– 5 perces mesék blogturnéján, és nyerd meg a Kolibri Kiadó jóvoltából az újabb izgalmas, színes és vidám mesegyűjteményt!



Kiadó: Kolibri Kiadó, 2022
Oldalszám: 184 oldal
ISBN: 9789634378839
Fordította: Tóth Zsuzsanna


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

– Ausztráliába megyünk! – jelentette be Riley a szüleinek.
– Azért vacsorára érj haza – mondta az anyukája. – Krumplipürét készítek.
– Ne felejtsd el, hogy Minnesota és Ausztrália között van egy nagy óceán! – emlékeztette az apja.

Éld át a 12 fantasztikus mesét!

Főzz együtt Remyvel és Linguinivel, hallgasd meg a Rivera Családi Zenekar koncertjét, és segíts Woodynak a mentőakcióban! Számtalan izgalmas kaland vár rád kedvenc Pixar-szereplőid oldalán – olvass el egy-egy történetet akár 5 perc alatt!

Véleményem:

A korábbi két 5 perces Disney-válogatás után egy újabb gyűjtemény került a kezembe a Kolibri Kiadótól, egész pontosan a Pixar ​– 5 perces mesék. Bevallom, olyan szempontból tartottam kicsit a könyvtől, hogy a Pixar-rajzfilmek közül azért elég sok van, amit nem ismerek. Ezek a filmek akkor jöttek ki, amikor már nagyobbacska voltam és kevéssé követtem az új megjelenéseket, aztán nem voltam benne biztos, hogy úgy is érteni és élvezni fogok minden történetet, hogy nem ismerem az eredeti mesét. Szerencsére azért akadt jó néhány régi, kedves ismerős a lapokon, és végül fordítva sült el a dolog: olvashattam olyan mesét a kötetben, ami meghozta a kedvem a kapcsolódó rajzfilmhez is.


A korábbi gyűjteményekhez hasonlóan ebben a könyvben is tizenkét történetet olvashatunk, melyek a Pixar-mesék világába kalauzolnak bennünket, a már megszokott igényes, színes és vidám lapokon. A teljesség igénye nélkül olvashatunk a Toy Story, a Verdák, az Agymanók, a Szörny Egyetem vagy a Hihetetlen család világában játszódó meséket - ezeket ismertem korábban is-, illetve néhány olyat, amivel én is csak most ismerkedtem meg, mint például a Coco vagy a Dínó tesó. Érdekes volt, mert először arra számítottam, hogy a Disney-válogatásokhoz hasonlóan ezek is afféle "spin-off" mesék lesznek, tehát olyan történetek, amik kiegészítik a rajzfilmekben látottakat. Ehhez képest van több olyan történet is, ahol a rajzfilm rövidített verzióját olvashatjuk, például a Toy Story 4. esetében. Ez olyan szempontból pozitívum, hogy aki nem ismeri a rajzfilmeket, kedvet kaphat ahhoz, hogy megnézze őket (mondjuk az én esetemben), de azoknak, akik már sokszor látták és szeretik azokat, talán kevésbé adnak pluszt.


A mesék szellemisége, üzenete most is alapvetően pozitív, fontos értékek és mondanivaló jelenik meg a lapokon. A Pikáns páros című mesében (L'ecsó) például megjelenik, hogy még ha kicsit ügyetlenek is vagyunk, akkor is fontos, hogy megpróbáljunk önerőből, szívvel készíteni valamit annak, akit szeretünk. A Fel világában játszódó Jelvénykészítés arról tanít, hogy fontos, hogy megtaláljuk azt, amiben erősek és tehetségesek vagyunk, és próbáljunk meg abban kiteljesedni. A Verdákból jól ismert járgányok pedig rámutatnak, hogy a versengésnél néha sokkal fontosabb, hogy jól érezzük magunkat aközben, amit csinálunk. Mindegyik történetben megjelenik valamilyen úton-módon a segítségnyújtás fontossága, hogy kiálljunk azokért, akik fontosak nekünk, vagy egyszerűen csak támogassuk őket akkor is, ha kicsit nehezebb helyzetben vannak. 

Nagyon szeretem ezekben az 5 perces válogatásokban, hogy rengeteg illusztrációt tartalmaznak, mégsem olyan nyúlfarknyi bennük a szöveg. Az oldalakon megelevenednek a főhősök kalandjai, mozgalmas és vidám szinte minden kép. Otthon nálunk nagyon népszerűek ezek a kötetek, párom kislánya szereti őket, ráadásul számára ismerősebbek is azok a Pixar-hősök, akik nekem már kimaradtak felnőttkoromban. A vastag, strapabíró lapoknak köszönhetően az apróbb kezek is bátran nyúlhatnak a képek felé, még ha nem is feltétlenül érti egy kisebb gyerkőc a cselekményt, nézegetni, hallgatni már óvodás kortól érdemes lehet (én olyan 5-6 éves kortól lőném be a fő célközönséget). Meglepődve tapasztaltam, hogy az egyik mese (Merida kihívása) szerepelt egy korábbi válogatásban is, nem tudom, hogy ez mennyire volt szándékos a kötetek szerkesztői részéről, talán ez az egy dolog, amit kritikaként felhozhatnék, hogy ha valaki minden válogatást igyekszik beszerezni, az nyilván jobban örül, ha minden történet új, amit olvashat. De persze egy aranyos mese esetében ennyi belefér, szerencsére a többi 11 történet bőven adott újdonságot. 


Alapvetően elégedett vagyok, bár voltak mesék, amik jobban, voltak, amik kevéssé fogtak meg, azért összességében kaptam pluszt ettől a kötettől, megismertem olyan szereplőket, akiknek a kalandjairól szívesen megtudnék többet is. Ismét egy igényesen kivitelezett, tartalmas könyvet vehettem a kezembe, ami valószínűleg sokszor elő fog kerülni az esti mesék során, és ami jól kiegészíti az itthon fellelhető, klasszikusabb darabokat.

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Elsősorban azoknak a kis (és nagyobbacska) olvasóknak, akik szeretik a Pixar-rajzfilmeket, illetve a szépen kivitelezett mesegyűjteményeket.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban a Pixar-mesék egy-egy szereplőjét kell felismernetek. Minden állomáson találtok egy-egy képet, a ti feladatotok pedig, hogy a szereplő nevét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
04.01. Könyv és más
04.09. Dreamworld

Megjegyzések