Sicc a hóban (értékelés és nyereményjáték)

 

Egy igazi retró meseturnéval készültünk nektek, melynek főhőse nem más, mint a sokunk számára ismert és szeretett Sicc, Kálmán Jenő népszerű macskája. A Sicc a hóban című kötetben különféle téli kalandokban vehetünk részt, melyek különösen aktuálisak így decemberben. Tartsatok öt bloggerünkkel, és nyerjétek meg a Móra Könyvkiadó által felajánlott három példány egyikét!



Kiadó: Móra, 2020
Oldalszám: 48 oldal
ISBN: 9789634866657
Illusztrálta: Tankó Béla


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Sicc télen sem rest a csínytevésre; a Jégmezőkről szállít jegesmedvét az állatkertbe, megynyeri a nagy síugróversenyt, leleplezi Szarka Dénest, és persze Róka Rudi sem menekülhet furfangos cselvetése elől.


Véleményem:

Gyerekkoromban hatalmas Sicc-rajongó voltam, nem csupán mesekönyvben, hanem diafilmen is megvolt néhány történet, amiket szó szerint rongyosra olvastam. Amikor próbáltam visszaemlékezni, hogy mit is szerettem benne annyira, vagy mitől működtek ezek a mesék, csak egy dolog villant be határozottan: Siccet elképesztően cukinak tartottam, és nagyon jól szórakoztam a vicces kalamajkákon, amikbe keveredett. Nagyon megörültem, amikor láttam, hogy a Móra Könyvkiadó újra megjelenteti Kálmán Jenő köteteit, és kíváncsi voltam, hogy vajon évtizedekkel később mennyire fognak tetszeni ezek a mókás illusztrációval ellátott, verses mesék. 


Ahogy az értékelés megírása előtt kicsit utánanéztem a dolgoknak, meglepődve olvastam, hogy Sicc figurája eredetileg nem is hazánkban született, hanem Amerikában, és a Felix the Cat című néma rajzfilmekben jelent meg. Miután a két világháború között a Bibliotéka Kiadó megvásárolta a képregény jogait, Kálmán Jenő alkotott hozzá rövid verseket és történeteket, Tankó Béla pedig mókás illusztrációkat. Magyarországon az elmúlt évtizedekben több válogatás-kötet is megjelent, ezek közül az egyik a frissen újra kiadott Sicc a hóban

A kötetben összesen 9 rövid verses mesét találunk, melyek elég változatos történéseket mutatnak be. Sok mesének van valamilyen kötődése a télhez vagy a hóhoz, de azért nem mindegyiknek. Főhősünk, Sicc, különböző kalandokba keveredik, például próbál megmenteni egy fagyoskodó hóembert, elkapja a csirkéket terrorizáló Róka Rudit, igazságot tesz a kötélhúzó gyerekek között, elindul egy síversenyen vagy éppen elkap egy tolvaj szarkát. A mesékre általában jellemző, hogy rövidek, pörgősek, és valamilyen csattanót tartalmaznak. Sicc igazi kotnyeles macska, aki mindenre kíváncsi, szereti mindenbe beleütni az orrát, és bár alapvetően segítő szándék vezérli, sokszor rosszul sülnek el a próbálkozásai. Ilyen például, amikor a hóembert próbálja bevinni a jó melegbe, hogy ne fázzon, de hát sejthetjük, hogy mi lesz a vége a mentőakciónak...


Olvasás közben többször elmosolyodtam azon, hogy azért a meséken érződik, hogy nem mai darabok. Értem ezalatt, hogy vannak bizonyos aspektusaik, amiket manapság már nem biztos, hogy egy gyerekkönyv-szerző bele merne tenni a könyvébe (lásd a szivarozó Sicc), de az én gyerekkoromban az ilyesmi még nem ütötte meg senkinek az ingerküszöbét, ahogy az sem, ha egy mesének nem feltétlenül totális happy-end a vége. Én felnőtt fejjel most is nagyon élveztem ezeket a rövid, verses történeteket, a szövegek szerintem nagyon frappánsak, a rímek ötletesek, a rajzok pedig egyszerre bájosak és viccesek. Na de persze arra is kíváncsi voltam, hogy a mai generáció mit fog szólni ehhez a kötethez, így a mesekönyvet felolvastam párom négy és fél éves kislányának is. Szerencsére őt is egyből beszippantotta Sicc világa, egy szuszra be is fejeztük a könyvet. A ritmusos versek szerintem nagyon jól működnek a gyerekeknél, sokszor jobban fogyaszthatók, mint az egyszerű szövegek, ennél a korosztálynál pedig már nagyon jól érthető a cselekmény is. 


Összességében nagyon örülök annak, hogy újra felfedezhettem ezeket a meséket, és már alig várom, hogy a kiadó megjelentesse a sorozat összes darabját (nekem gyerekkoromban a Sicc Afrikában volt a kedvencem). Igazi időutazás volt ez a számomra, nagyon jól esett felidézni a gyerekkori pillanatokat, ahogy az is, hogy ezt az élményt mással is megoszthattam. Ha a kötet felkeltette a ti érdeklődéseteket is, itt tudjátok megnézni az egyik benne található mese animációs feldolgozását Gáspár András Gáspár előadásában:



Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Ovis kortól mindenkinek, aki szeretne egy szeleburdi, kíváncsi macska kalandjairól olvasni.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban további híres, könyves macskák nyomába eredünk! Minden állomáson találtok egy-egy borítórészletet, amelyen macska szerepel, a ti feladatotok pedig, hogy beírjátok a szerző nevét a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

Megjegyzések