5 ​perces Verdák-történetek – 12 száguldó mese Villám McQueennel (értékelés és nyereményjáték)

 

A Kolibri Kiadó legújabb kötetében 12 rövid történet erejéig ismét találkozhatunk kedvenc verdáinkkal, és elkísérhetjük őket egy-egy izgalmas kalandra. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!




Kiadó: Kolibri, 2020
Oldalszám: 254 oldal
ISBN: 9789634377252
Fordította: Bárdos Zsuzsanna


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Éld át a mesés pillanatokat Villámmal, Matukával, Cruzzal és barátaikkal! Olvasd el mindhárom film történetét, és a haverdák legújabb kalandjait, amelyek turbósebességbe kapcsolják a fantáziádat! Felkészültél? Vigyázz, kész, rajt!

Véleményem:

A Kolibri Kiadó gondozásában korábban megjelent 5 perces történeteket eddig mindig nagyon szívesen vettem a kezembe, így annak ellenére, hogy nem láttam a Verdák-filmeket, úgy döntöttem, hogy a rúluk szóló mesekönyvet is szeretném elolvasni. Bíztam benne, hogy nem fog különösebb problémát okozni, hogy még csak most ismerkedek a történettel, hiszen a rövid mesék az olyan gyerekek számára is élvezetesek szoktak lenni, akik életkorukból adódóan még szintén nem látták az eredeti rajzfilmeket. Így kezdtem hát bele az inkább kicsit fiús, de mindenesetre nagyon szépen kivitelezett gyűjteménybe, az 5 perces Verdák-történetekbe


Az első dolog, ami szembeötlő volt, hogy a korábbi kötetekhez képest ez most kisebb alakú, ami nekem nagyon tetszik, mert sokkal könnyebben hordozható és fogni is jobban lehet, ha az ember felolvas belőle. Emellett elég vaskos, összesen 254 oldal. Fellapozva a tartalomjegyzéket látjuk, hogy összesen tizenkét mesét találunk a könyvben, később pedig az is kiderül, hogy ebből három a meglévő rajzfilmek rövidített, leegyszerűsített változata, aminek eleinte nagyon megörültem, hiszen így pótolhattam a cselekménnyel kapcsolatos hiányosságaimat. A lapok rendkívül gazdagon illusztráltak, egyértelműen a képeken van a fő hangsúly, a szöveg általában elég rövid, ami nem is baj akkor, ha kisebb gyerekeknek olvasunk fel belőle. 


A három filmet összefoglaló történetet olvasva kicsit zavarban voltam, mert nagyon kellett koncentrálnom, hogy értsem a cselekményt. Úgy érzem, ez a kis felfrissítés inkább azoknak fog bejönni, akik már ismerik a filmeket, nem mondom, hogy így nem volt élvezhető, de én kicsit vázlatosnak éreztem ezeket a meséket (ráadásul kevéssé derült ki belőlük, hogy például a főhős, Villám McQueen milyen jellembeli változáson megy keresztül a cselekmény során). Sokkal jobban tetszett a következő kilenc történet, melyek Kipufogófürdő, a különböző járgányok és nemzetközi versenyek kalandjait mesélik el. 

A kedvenc történetem a Hogy válhatunk bajnokká? című mese volt, melyből megtudhatjuk, hogy Cruz Ramirez hogyan vált sikeres versenyautóvá. Szerintem ennek a mesének volt a legpozitívabb üzenete, hiszen sokat lehet tanulni belőle a kitartás és a szorgalom fontosságáról és arról, hogy sose adjuk fel az álmainkat. Több mesében köszön vissza egyébként pozitív tanulság, sokszor azzal kapcsolatban, hogy a sportszerűség, a versenyzés szenvedélye és a részvétel sokkal fontosabb, mint a győzelem, és hogy fontos, hogy törődjünk a barátainkkal és segítsünk nekik, ha szükségük van rá. 


Összességében úgy gondolom, hogy ez egy nagyon igényesen és szépen megszerkesztett kötet, nagyon tetszik, hogy tele van mozgalmas, színes illusztrációkkal, biztos vagyok benne, hogy az autó- vagy éppen Verdák-rajongó gyerkőcök rettenetesen fogják élvezni. Engem személy szerint sokszor megmosolyogtatott, de azért volt is egy pici hiányérzetem, lehet, hogy tényleg csak az volt a gond, hogy nem láttam az eredeti meséket. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy kézbe vettem, és biztos, és előbb-utóbb igyekszem majd a mozikra is sort keríteni, mert megkedveltem Kipufogófürdő lakóit, különösen Matukát. :)

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Minden kisfiúnak és kislánynak, aki szereti az autókat vagy a Verdák-meséket, akár felolvasásra, akár kisebb korban a színes képek nézegetésére.

Nyereményjáték:

Mostani játékunk során természetesen kedvenc verdáinké lesz a főszerep. Az állomásokon a mese egy-egy szereplőjéről találhattok képet, a feladat pedig az, hogy a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírjátok az adott blogon található karakter nevét. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Kolibri Kiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
Blogturné Klub
12/12 - Dreamworld
12/14 - Utószó
12/16 - Csak olvass!
12/18 - Könyv és más

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések