Medve a karácsonyfában- Könyv extrákkal

A Pagony Kiadó legújabb brummogós karácsonyi meséje egy kislányról szól, aki karácsonyra egy háziállatot szeretett volna, de azt álmában sem gondolta, hogy végül egy medve várja majd őt a fa alatt. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!



Kiadó: Pagony, 2020

Oldalszám: 40 oldal
ISBN: 9789634105046

Illusztrálta: Agócs Írisz


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Liza és apu karácsonyfát vásárolnak. Liza kiválaszt egy JÓ nagyot. Apu hazacipeli. JÓ nehéz! Liza és apu feldíszítik a fát. De NAGYON furcsa hangok jönnek a fa belsejéből… Mi lehet ez? A titokra karácsony estéjén fény derül… Szívmelengető karácsonyi mesekönyv Harcos Bálinttól, Agócs Írisz csodálatos rajzaival.

Medve a karácsonyfában:

Az utóbbi időkben sajnos sokkal ritkábban jelentkeztem "Könyv extrákkal" bejegyzésekkel, valahogy az ihlet is elkerült, és időm sem volt túl sok. Viszont az adventi időszak mindig jobban megmozgatja a fantáziámat, és Harcos Bálint új könyvével, A medve aki a karácsonyfában lakott című mesével kapcsolatban egy csomó ötletem támadt. Olvasás közben egyből elkezdtek azon pörögni a gondolataim, hogyan lehetne megvalósítani, hogy egy "igazi" medve költözzön idén nálunk is a karácsonyfába. Így adta magát, hogy valamilyen karácsonyfadíszt készítsek, lehetőleg olyat, ahol a mackó a leginkább hasonlít az Agócs Írisz által megálmodott, kedves figurához, és ami a képességeimet sem haladja meg. :) A választásom végül egy anyagból varrt, pihe-puha medvés díszre esett, amihez viszonylag könnyedén beszerezhetjük a hozzávalókat.



Amire szükségem volt:

- barna barkácsfilc vagy nemezlap a mackóhoz (én az utóbbit választottam, mert a boltban csak ebből volt elérhető a kívánt szín), zöld pedig a sálhoz
- vatta a kitöméshez
- tű, cérna, hímzőfonal
- papír és ceruza a sablon előzetes felrajzolásához

Első körben papíron rajzoltam meg a medve sziluettjét, hogy ezt könnyen körberajzolhassam majd az anyagon, két példányban. Miután kivágtam a két anyag-medvét, és eldöntöttem, melyik lesz az első fele, sötétbarna hímzőfonallal szemeket és orrot készítettem, majd jöhetett a két fél összevarrása. Bevallom, nem vagyok egy nagy varrónő, de a pelenka-öltéssel úgy-ahogy boldogulok, legalább annyira, hogy a végeredmény ne legyen látványosan katasztrofális, így szépen elkezdtem öltögetni a medvémet. 


Már a vége felé, amikor csak egy kis rész maradt hátra a varrásból, elkezdtem megtömködni pici vattadarabkákkal (érdemes valamilyen hosszú, egyenes tárggyal segíteni, hogy a karokba is egyenletesen bele tudjuk tuszkolni), majd végigöltöttem az egészet. Végezetül a zöld filcanyagból kivágtam egy kis sálat, illetve rögzítettem rá egy kis akasztót is. 



Ezzel kész is lett a saját karácsonyi mackóm, aki már alig várja, hogy 24-én beköltözzön a karácsonyfába. Ha szerettétek Harcos Bálint meséjét, akkor nektek is jó szívvel ajánlom, hogy próbáljatok ki valami hasonlót, a gyerekek garantáltan díjazni fogják. Ha pedig még nem olvastátok a könyvet, akkor mindenképpen érdemes beszerezni ezt a kedves, mókás karácsonyi történetet. :)





Nyereményjáték:

Mostani játékunk során az állomásokon olyan könyvek fülszövegét találjátok, amelyekben a medvéké a főszerep. A feladat az, hogy a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírjátok az adott blogon található könyv címét. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

 

Őszi eső, mikor esik, / sűrű erdő nedvesedik, / ki nem szeret náthát kapni, / erdőre ne menjen lakni! ... Hajnal Anna népszerű verse Reich Károly rajzaival a legkisebbeknek.

 a Rafflecopter giveaway


Állomáslista:
11/26 - Csak olvass!
11/28 - Utószó
12/02 - Könyv és más (extra)
12/04 - Hagyjatok! Olvasok!
12/06 - Veronika’s Reader Feeder

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések