3 ​éves lettem! (értékelés és nyereményjáték)

 


A Pagony Kiadó 3 éves lettem! című antológiájában a kiadó legkedveltebb mesehőseinek történetein keresztül olvashatunk mindarról, ami egy óvodás számára fontos lehet. A kötetben találhatunk meséket önállóságról, testvér születéséről, óvodakezdésről, szobatisztaságról, elalvásról, betegségről és persze sok-sok játékról. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!




Kiadó: Pagony, 2020
Oldalszám: 112 oldal
ISBN: 9789634106128

A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Amikor az ember hároméves, rengeteg minden változik körülötte: egyedül alszik, elkezdi használni a vécét, óvodába megy, bátran beveszi a gyógyszert, kistestvére születik. Mindeközben persze rengeteg idő marad rajzolásra, maszatolásra, labdázásra, barátkozásra.

Egy kötetbe gyűjtöttük a Pagony legkedvesebb mesehőseinek történeteit:
Boribon, Maszat, Babaróka, Pitypang, Lea és barátai mind itt sorakoznak a lapokon. De nemcsak a kedvenceikkel találkozhatnak a kötetben a legkisebbek, hanem életük minden fontos eseményével is.

Véleményem:

Az az igazság, hogy szeretem az olyan meseválogatásokat, ahol több különböző szerzőtől olvashatok, az pedig csak hab a tortán, ha még a mesékhez tartozó illusztrációk is más-más alkotók munkái. Ilyenkor viszonylag szélesebb rálátása lesz az embernek az adott műfaj képviselőire, és sokkal könnyebb később már célirányosan keresgélni a nekünk szimpatikus szerzők kötetei között. A Pagony kiadó újdonságát, a 3 éves lettem! című könyvet azért szerettem volna mindenképpen beszerezni, mert, bár párom kislánya kicsit idősebb, de mégis óvodás korosztály, így arra számítottam, hogy biztosan találok a kötetben olyan meséket, amik tetszeni fognak neki. Ráadásul ebben a gyűjteményben a Pagony Kiadó kedvenc alkotóitól olvashatunk verseket, meséket, akik közül sokan vannak, akiket egyébként is ismerek és kedvelek. Kíváncsian vágtunk tehát bele az olvasásba.


A könyv több nagyobb tematikus egységre oszlik, és mind olyan témakörökkel foglalkozik, melyek az óvodás korosztály számára aktuálisak és fontosak. Vannak versek, mesék állatokról, testvérekről, óvodába járásról, elalvásról, játékról, illetve az orvoshoz járásról. Nekem nagyon tetszett ez a tartalmi felosztás, hiszen hároméves kor felett ezek a dolgok egyrészt egyre fontosabbá válnak, másrészt sok nehézség és szorongás is kapcsolódhat hozzájuk, amiket ebben az életkorban nagyszerűen lehet a mesék világán keresztül kezelni. Megjelenik például az óvodától való félelem, amit a legtöbb gyermek átél kiskorában, amikor először kell beilleszkedniük egy nagyobb közösségbe úgy, hogy a szüleik sincsenek végig mellettük. De ugyanilyen releváns téma például az elalvás, sok gyerkőc ilyenkor még fél a sötéttől, éjszaka átvándorolnak a szülők ágyába, és érdemes akár nekik szóló történeteken keresztül enyhíteni az ehhez kapcsolódó szorongásokat. A mesék hangulata és végkicsengése alapvetően nagyon pozitív, és végső soron rámutatnak arra, hogy a problémák és kihívások ellenére ez egy nagyon klassz időszak az ember életében. 


A könyvben összesen 29 különböző verset és mesét találunk, és ahogy korábban is írtam, ezek nagyon sokszínűek, a teljesség igénye nélkül megtaláljuk benne Marék Veronika, Lackfi János, Bartos Erika, Pásztohy Panka, Harcos Bálint és Kiss Judit Ágnes műveit is (van, akitől többet is). Régi ismerősként köszönthetünk olyan mesehősöket, mint Boribon, Babaróka, Maszat vagy Pitypang, szóval tényleg elég széles a paletta. A magam részéről úgy gondolom, hogy ami ilyenkor az előny, az a hátrány is: a sokféle mesének/versnek köszönhetően sok szerzőt megismerünk, viszont így óhatatlanul lesznek olyan darabok, amik jobban, és lesznek, amik kevésbé fognak tetszeni. Én egyébként kevés olyan darabot találtam a könyvben, ami kifejezetten nem tetszett volna (őszintén szólva a versek között volt talán egy-kettő olyan, ami nekem egyáltalán nem fér bele a gyermekirodalom műfajába és abszolút nem éreztem az adott korosztályhoz illőnek), inkább azt éreztem, hogy nagy a szórás abban, hogy hány éves kortól érdemes őket olvasni. Sok történet már egy hároméves számára is élvezhető, de azért én inkább a 4+ korosztályt érzem stabil célközönségnek a komplexebb vagy elvontabb mesék és versek miatt. 

Személyes kedvencem több is volt, például Marék Veronika történetei (itt azért erős a nosztalgia-faktor, mert gyerekkoromban is imádtam a meséit, a dedikált Kippkopp-kötetem az egyik legnagyobb kincsem a könyvespolcon), Szabó T. Anna Kézmosó-verse, aminek remek ritmusa van, vagy éppen Jeli Viktória Tökfej című meséje. Bár még nem olvastunk el közösen mindent, úgy tapasztaltam, hogy párom kislányát is eléggé lekötik a könyvben található mesék, igaz, eleve azokat olvastam fel neki eddig, amikről úgy gondoltam, hogy szeretni fogja. Örültem annak, hogy többféle illusztrátor munkái díszítik a kötetet, annak pedig főleg, hogy több kedvencet is felismertem bennük, például Agócs Írisz vagy Rátkai Kornél képeit. 


Összességében tetszik ez a válogatás, mert jónak és fontosnak tartom a bemutatott témákat, és mert nagyon sokszínűre sikeredett a kötet. Persze voltak olyan mesék, amik nem hagytak bennem annyira mély nyomot, de ez tényleg természetes egy ilyen gyűjtemény esetében, az pedig kárpótol, hogy egy nagyon igényes kivitelezésű, színes és vidám könyvről beszélhetünk. Kíváncsian várom a kiadó további köteteit is ebben a sorozatban, ahol majd az eggyel nagyobb korosztály számára válogatnak történeteket, biztos, hogy azokat is el fogjuk olvasni.

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Óvodás kortól felfelé mindenkinek, főleg azoknak, akik olyan mesegyűjteményt keresnek, amiben célzottan jelennek meg ennek a korosztálynak a mindennapos élethelyzetei.

Nyereményjáték:

A kötetben a Pagony Kiadó legnépszerűbb mesehőseivel találkozhatunk. Mostani játékunk során az állomásokon egy-egy a kötetben is szereplő mesehősről találhattok képet. A feladat az, hogy a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírjátok az adott blogon található karakter és az őt megalkotó szerző nevét. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
12/03 - Könyv és más

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések