Aranylánc - Az utolsó órák 1. (értékelés és nyereményjáték)

 

Hamarosan nálunk is megjelenik a Könyvmolyképző kiadó gondozásában Cassandra Clare Az utolsó órák című sorozatának első kötete, az Aranylánc. Ez a történet egyenesen Londonba repít minket, méghozzá az 1900-as évek elejére. Tartsatok velünk, fedezzük fel a rejtélyeket, üldözzük együtt a démonokat, melyek a Herondale, Carstairs, Lightwood és Fairchild családok legifjabb tagjaira várnak. Ha kitartóak vagytok, a kiadó jóvoltából megnyerhettek egy példányt ebből az újonnan megjelenő Árnyvadász-történetből.



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2021
Oldalszám: 332 oldal

ISBN: 9789635619412
Eredeti cím: Chain of Gold
Fordította: Sándor Alexandra Valéria 


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Az ​árnyvadászok élete az Edward korabeli Londonban!

Üdv itt, az elektromos lámpák és a hosszúra nyúlt árnyékok idejében! Vannak, akik a művészetek szépségét ünneplik, vannak, akik az örömöket hajszolják vadul, és persze vannak, akik démonokkal küzdenek. Éveken át béke honolt az árnyvadászvilágban, James és Lucie Herondale, Will és Tessa gyermekei idillben nőttek fel, szerető családjuk és barátaik körében, történeteket hallgatva a jó diadaláról a rossz fölött, s arról, hogy a szerelem mindent legyőz. De minden megváltozik, amikor a Blackthorn és a Carstairs család megérkezik Londonba… és velük együtt egy ismeretlen démon is.

James Herondale a nagy szerelemre vár, s úgy véli, hogy megtalálta a gyönyörű és titokzatos Grace Blackthorn személyében. Cordelia Carstairs nagyon szeretne hős lenni, megmenteni a családját a romlástól, titokban tartva a James iránti szerelmét. Ám amikor katasztrófa sújtja az árnyvadászokat, James, Cordelia és a barátaik vad kalandokba keverednek, hihetetlenül sötét erőkkel találkoznak, és kiderül számukra a hősi lét valódi, kegyetlen ára… mint ahogy a szerelemé is.


Véleményem:

Annak idején A Végzet Ereklyéi-sorozat hatalmas durranás volt a számomra, akkoriban még nem volt ennyire nagy a kínálat ebben a műfajban, és teljesen el voltam varázsolva az eredeti és izgalmas történettől. Ez a rajongásom kitartott egészen a sorozat végéig, nem is gondoltam volna, hogy valamilyen módon felül tudja majd múlni Cassandra Clare, mégis megtette. Ugyanis a Pokoli szerkezetek-trilógia, ha lehet, még jobban is tetszett, nagyon szerettem, ahogy az írónő ezt az egész árnyvadászos-démonos cselekményszálat átültette egy 19. századi környezetbe. Később kicsit megtorpantam az Árnyvadász-univerzumban, még egy párat elolvastam a Bane krónikák közül, de a Gonosz fortélyok-sorozat például még érintetlenül hever a polcomon. Féltem kicsit emiatt az új megjelenésű Aranylánctól, elsősorban azért, mert az előzményeket nyolc éve olvastam (te jó ég, durva belegondolni!), ugyanakkor annyira szerettem Tessa és Will történetét, hogy mindenképpen tudni szerettem volna, milyen kalamajkákba keverednek a gyermekeik és az újabb generáció. Felkötöttem tehát a nadrágomat, elővettem egy családfát, aztán nagyon hamar megnyugodtam, ugyanis olyan könnyen visszasimultam az árnyvadászok világába, mintha soha nem is hagytam volna el őket.

Az Aranylánc egy új sorozat, Az utolsó órák bevezető darabja, ami zömmel az 1900-as évek elején játszódik. Tessa és Will gyerekei, Lucie és James Herondale már közel járnak a fiatal felnőttkorhoz, és éppen szárnyaikat bontogatják ifjú árnyvadászként. A történet nagyon hamar felvonultat egy rakás új szereplőt, például hamar megismerjük Lucie leendő parabataiját, Cordelia Carstairst, illetve Will legjobb barátait, Thomast, Matthew-t és Christophert (ők négyen alkotják a Vidám Zsiványok csapatát, akiket egyébként nagyon könnyen a szívébe zár az olvasó). A Londonban élő árnyvadászok jó néhány éve viszonylagos nyugalmat tudhatnak a magukénak, teljesen megszűntek a démoni támadások, így a családoknak van idejük és energiájuk arra, hogy egyéb problémákkal foglalkozzanak. Több esetben is kulcskérdés például a leendő párválasztás, illetve az, hogy barátokra tegyenek szert hőseink. Különösen fontos ez Cordelia számára, kinek édesapja ellen éppen eljárás folyik Idrisben, ezért szeretne tenni azért, hogy családja becsületét visszaszerezze. A látszólagos gondtalanságot természetesen előbb-utóbb megzavarja valami, méghozzá egy minden eddiginél különösebb démon-támadás. A pokolfajzatok egy nap számos árnyvadászt megsebesítenek, és nem elég, hogy mindez fényes nappal történik, de ráadásul a démonok harapása után az áldozatok rejtélyes mérgezésben szenvednek, és fogytán az idő, hogy a Klávé megfelelő gyógymódot találjon. Ifjú hőseink persze legalább olyan öntörvényűek és bátrak, mint szüleik generációja, így saját nyomozásba kezdenek, hogy megtudják, ki áll az események mögött. A nyomozás során számos titokra tény derül, többek között Tessa származásával, és gyermekei képességeivel kapcsolatban is. 


Bár a fő cselekményszálat most sikerült egész röviden összefoglalnom, ez a történet sokkal-sokkal komplexebb és gazdagabb ennél. Szinte már el is felejtettem, hogy Clare milyen fantasztikus mesélő, rengeteg karakterrel és különféle cselekményszállal dolgozik, ráadásul úgy, hogy az olvasó számára végig világos és érthető minden. Puskáznom tényleg csak azzal kapcsolatban kellett, hogy ki kinek a felmenője, mert azért ennyi nevet nem egyszerű észben tartani, pláne nyolc év után. A szöveg abszolút olvasmányos és igényes, a 700+ oldal ellenére sem éreztem úgy egy percig sem, hogy üresjáratok vagy unalmas részek vannak benne, ami azért tényleg nem kis teljesítmény ilyen terjedelemnél. Az írónőtől már megszokhattuk, hogy szereti a váratlan fordulatokat, ezeket most sem kell nélkülöznünk, ahogy a néha fájdalmas, szívszorító jeleneteket sem. 

Kicsit aggódtam, hogy vajon a romantikus szálak mennyire fognak dominálni a történetben, szerencsére ezzel kapcsolatban abszolút pozitívak a tapasztalataim. Természetesen szövődnek szerelmek a történetben, sőt, többen is látszólag reménytelenül epekednek valakiért, de nem éreztem fájdalmukat céltalan vergődésnek, szerintem nagyon jók voltak az ezzel kapcsolatos arányok (ráadásul, ahogy az írónőtől megszokhattuk, teljes természetességgel kezeli az LMBT-karaktereket és kapcsolatokat is, amit én nagy pozitívumnak tartok). A szereplők közül sokakat megkedveltem, főleg Cordelia került közel a szívemhez. A lány eleinte kicsit félszegen és határozatlanul viselkedik, hiszen fiatalabb korában nem szerzett annyi tapasztalatot a társasági életben, mégis nagyon hamar megmutatkozik, milyen okos, talpraesett és hűséges teremtés. Bár gyengéd - és látszólag viszonzatlan - érzelmeket táplál James iránt, egy percig sem mutatja ki a csalódottságát vagy a fájdalmát, még belső monológok formájában sem, inkább igyekszik félretenni a saját érdekeit és vágyait, és mindenek előtt barátait, családját és az árnyvadász-közösséget szolgálni. Később azt is bebizonyítja, hogy  kiváló harcos, úgyhogy számomra talán ő volt az univerzum eddigi legszimpatikusabb női hőse. Szintén nagyon erős karakternek éreztem Grace Blackthornt is, aki Cordeliaval szemben cseppet sem volt szimpatikus, de nagyon jól meg tudta kavarni a szálakat. Örültem annak is, hogy újra találkozhattam Willel, Tessával és Jemmel, akik, ha mellékszereplőként is, de azért a háttérben folyamatosan jelen vannak. 

Tényleg nehéz összefoglalni ezt az akcióban és érzelmekben gazdag történetet, de talán meggyőző, ha azt mondom, még jobban is tetszett, mint Cassandra Clare eddigi könyvei, pedig valószínűleg kritikusabb lettem az elmúlt években. Nagyon kidolgozott, részletgazdag, szövevényes és izgalmas regény, amiben szerintem senki sem fog csalódni, aki szerette az írónő előző köteteit. Nagyon bízom benne, hogy nem kell majd sokáig várni a folytatásra, főleg, hogy sok izgalmas kérdés maradt nyitva a kötet végén.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Azoknak, akik olvasták legalább a Pokoli szerkezetek-sorozatot. Akik meg nem, azok meg olvassák el gyorsan azt is, meg ezt is. :)

Nyereményjáték:

Felismered a képen látható híres árnyvadászt? Ha igen, nincs más dolgod, mint beírni a megfejtést Rafflecopter doboz megfelelő rubrikájába, így esélyed lehet megnyerni a kiadó által felajánlott könyvet.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

Megjegyzések