Piszke papa meséi (értékelés és nyereményjáték)

 


Egressy Zoltán bájos gyermekkönyvében, a Piszke Papa meséiben összesen tíz történetet találunk, melyek középpontjában kedves és mókás állatok és az ő kalandjaik állnak. A meséket Láng Anna csodaszép illusztrációi teszik teljessé. Tartsatok négy bloggerünkkel, és nyerjétek meg a Manó Könyvek által felajánlott példányt!





Kiadó: Manó Könyvek, 2021
Oldalszám: 48 oldal
Illusztrálta: Láng Anna
ISBN: 9789635840250


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Egressy Zoltán gyerekkönyve az állatmesék hagyományait – Ezópust, La Fontaine-t – követi bölcsen. Tíz állat, tíz kedves, okosan tanító, elgondolkodtató történet és megannyi meséléssel töltött közös perc.


Véleményem:

Egy ideje nagyon megszerettem Láng Anna illusztrációit, egyedi és vidám stílusát, így tulajdonképpen az első dolog, ami felhívta magára a figyelmemet ebben a könyvben, az a borítója volt. Amikor tüzetesebben is megvizsgáltam, egyre kíváncsibb lettem, szeretem az aranyos, állatos történeteket, és gondoltam, majd bővíthetjük az itthoni esti mese-repertoárt. Egressy Zoltántól korábban még nem olvastam (bár ahogy láttam, általában nem is a mese műfajában szokott alkotni, ami nálam már jó pont, szeretem a sokoldalú szerzőket), így épp itt volt az ideje, hogy őt is megismerjem kicsit jobban a Piszke papa meséi által.



A Manó Könyvek gondozásában megjelent kemény fedeles, vékonyka kötet egyből magára vonja a figyelmet vidám színvilágával, és a már korábban is említett Láng Anna-rajzokkal. A könyvben összesen tíz állatmesét találunk, melyek főhősei mind ismerik egymást, és minden egyes történetben más-más karakter lesz éppen a főszereplő. Tetszett, hogy nem csupán szokványosabb, más mesékből is ismert állatok szerepelnek, hanem például kullancs, flamingó, dromedár vagy éppen lajhár. Ja, és persze egy pók is, ami nekem külön jól jött volna kiskoromban, talán ha annak idején megismerek kedves pók-karaktereket, akkor nem csokiznék tőlük ennyire. :)

A rövidke történetek (tényleg ne gondoljunk túl terjedelmes mesékre, általában négy oldalasak) többnyire pozitív hangulatúak, és főként az állatok valamilyen tulajdonságát helyezik a középpontba. A kengurugyerek falánk, a flamingó túlérzékeny, a lajhár kicsit lassú felfogású, a kecske mindenbe beleüti az orrát, egyszóval senki sem tökéletes, ami nem is baj, hiszen így sokkal könnyebb velük azonosulni. Bár a különféle állatok néha ugratják egymást, alapvetően segítőkészség és jó szándék jellemzi őket, különösen Zoli pókot, aki legokosabbként igyekszik a jó irányba terelgetni a többieket. A mesékben kisebb-nagyobb konfliktusok vagy problémahelyzetek fordulnak elő, melyek mindig meg is oldódnak a történet végére.

Párom ovis kislányának tetszettek a mesék és a főbb karakterek, bevallom, én egy picivel szigorúbb voltam. Azzal együtt, hogy minden történet kerek egész és alapvetően jópofa, nekem hiányzott egy kicsit több mondanivaló vagy egyértelműbb tanulság (azért voltak mesék, amiknek jó üzenete volt, például azzal kapcsolatban, hogy nem kell valakit csúfolni csak azért, mert kicsit lassabban beszél, vagy gondolkodik, mint a többiek), de azt gondolom, hogy a kötet elsődleges célközönsége számára (ami 4+) ezek nagyon jól funkcionálnak rövid, jó hangulatú esti meseként. A személyes kedvencem Zoli pók mellett Biti, a lajhár volt, aki, bár nagyon lassan mennek számára a dolgok, néha igazán meg tudja lepni barátait egy-egy jó ötlettel vagy gondolattal. 


Nem bántam meg, hogy beszereztem és elolvastam ezt a könyvet, főleg így, hogy jól bevált itthon a gyerkőccel, a szöveg mellett pedig tényleg hatalmasat dob rajta a gazdag, színes és vidám képanyag, ami miatt már csak lapozgatni is megéri. Jó koncepciónak tartom, hogy adott egy "szereplőgárda", akik közül minden mesében egy-egy állatot helyez a szerző a középpontba, Nem akarja megváltani a világot, de kellemesen szórakoztat, és valamennyire talán arra is rávilágít, hogy sokan sokfélék vagyunk, különféle különcségekkel, ami így is van rendjén, amíg elfogadjuk és segítjük egymást.

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Olyan óvodáskorú gyerkőcöknek, akik kifejezetten szeretik az állatos történeteket.

Nyereményjáték:

Mostani nyereményjátékunkban olyan mesekönyveket keresünk, melyeket szintén Láng Anna illusztrált. Minden állomáson találtok egy-egy borítórészletet, a ti feladatotok pedig, hogy a könyv címét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
11.08. Könyv és más
11.12. Veronika’s Reader Feeder
11.14. Dreamworld

Megjegyzések