A ​Hawthorne testvérek (értékelés és nyereményjáték)

 


A Hawthrone testvérek című könyvvel Jennifer Lynn Barnes visszarepít minket a Hawthorne-ok izgalmas és rejtvényekkel teli világába. Nyomozzatok együtt négy bloggerünkkel, hogy a turné végén ti is nyerhessetek egy példányt a könyvből.




Kiadó: Lampion Könyvek, 2024
Oldalszám: 472 oldal
Eredeti cím: The Brothers Hawthorne 
Fordította: Bottka Sándor Mátyás
ISBN: 9789636143725


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Négy ​testvér. Két rejtély. Egy lebilincselő regény.
Jennifer Lynn Barnes visszatér bestsellere, az Örökösök viadala-trilógia világába, és emeli a tétet.

Grayson Hawthorne-t milliárdos nagyapja születése óta az utódának nevelte. Aztán kitagadta az örökségből az egész családját, és meghalt, de a hatása és a tanításai ott élnek a fiúban. Így amikor a két húga bajba kerül, Grayson kézbe veszi az ügyet, és azt teszi, amihez a legjobban ért: hatékonyan és kíméletlenül megoldja a helyzetet. Anélkül, hogy belegabalyodna az érzelmi szálakba. Legalábbis ez a terv.

Jameson Hawthorne született játékos, az izgalmat és a kockázatot kergeti. Amikor felbukkan titokzatos apja, és szívességet kér tőle, naná hogy nem tud ellenállni a kísértésnek. Be kell jutnia London legexkluzívabb titkos szerencsejáték-klubjába, hogy megnyerjen egy elképzelhetetlen tétért folyó, lehetetlenül nehéz játékot. Még szerencse, hogy Jamesonnak a lehetetlen a specialitása.

A világ két végén bonyolult játszmákba keveredő Grayson és Jameson testvéreik és Avery segítségével egyre mélyebbre kénytelenek ásni, hogy eldöntsék, kik akarnak lenni, és mi mindent hajlandóak feláldozni a győzelemért.

A New York Times bestsellerlistájának élén!


Véleményem:

Jennifer Lynn Barnes az Örökösök viadala című sorozatával robbant be a könyvpiacra, és bár eredetileg duológiának indult a történet, azóta már a trilógiát is magunk mögött hagyva, egy negyedik kötetet vehet a kezébe az olvasó. A ​Hawthorne testvérek ugyan hivatalosan kiegészítő könyv, de tulajdonképpen nyugodtan tekinthetjük folytatásnak is: bár a fő történetszál lezárult Az örökség kulcsával, ebben a regényben továbbra is nyomon követhetjük kedvenc fivéreink és örökösnőnk sorsát. Az az igazság, hogy nem voltak különösebb elvárásaim, én eddig is élveztem az írónő stílusát és a különféle rejtélyeket, amiket a könyveiben felvonultatott, így csak annyit reméltem, hogy a mostani kötet is hozni fogja nagyjából az eddigiek szintjét, még ha ez nem is könnyű egy sikeresen lezárt sztori esetében.


Bár a könyv címe A ​Hawthorne testvérek, alapvetően Grayson és Jameson kerül előtérbe ebben a történetben, és persze Avery. Az egyik történetszálon Jameson életében felbukkan az édesapja, aki azonban ahelyett, hogy sajnálatáról biztosítaná, amiért eddig nem törődött vele, egy szívességet kér, amiről tudja, hogy fia nem fogja visszautasítani. A fiú feladata, hogy bekerüljön egy szuper titkos és elit társaságba, és elérje, hogy beválogassák egy különleges játékba, aminek a tétje óriási. Jameson, akinek egész gyerekkorát meghatározták a játékok, rejtvények és a bizonyítási vágy, természetesen tényleg nem tud nemet mondani az ajánlatra, és Avery-vel együtt bemerészkednek az oroszlán barlangjába. Mindeközben Greyson felkeresi a húgait, akiknek a létezéséről csak nemrég szerzett tudomást, és igyekszik megtudni, maradtak-e fent apja után olyan információk, amik esetleg kompromittálhatják őket. A két szál párhuzamosan halad, a fejezeteket váltott nézőpontból olvashatjuk, és nekem kimondottan tetszett, hogy valahogy arányosnak is éreztem őket: ha az egyik kicsit ellaposodott, a másik oldalon biztos, hogy éppen nagyon felpörögtek az események. 

Egy ilyen sorozat folytatásánál/kiegészítésénél mindig kérdéses, hogy a szerző csak még egy bőrt akar lehúzni a sztoriról, vagy érdemben hozzá tud tenni az addigi munkásságához. Én úgy érzem, valamennyire biztos, hogy mind a kettő szerepet játszott, de szerencsére én tudtam élvezni ezt a regényt, és örültem, hogy kiléptünk az eddigi problémakörökből és témákból, és kicsit tágultak a történet dimenziói. Nagyon tetszett a könyvben szereplő titkos társaság "bázisa", mint helyszín, és a cselekmény egyik legizgalmasabb része volt, amikor Jameson és Avery megpróbál bekerülni egy olyan játékba, aminek a pontos ismérveivel és tétjével ők maguk sincsenek tisztában. Greyson szálában azt szerettem leginkább, ahogy igyekezett távolságot tartani újdonsült húgaitól, és hogy ez mennyire nem sikerült neki. Gigi igazi atombombaként robbant be az életébe, én pedig szívből drukkoltam, hogy ne keveredjen a kelleténél nagyobb bajba. 

Azt egy kicsit sajnáltam, hogy Nash és Xander jelentősen kevesebb szerepet kapott ebben a regényben, a legifjabb Hawthorne testvér már belopta magát a szívembe az előző kötetekben és mindig megmosolyogtat. Viszont tetszett, hogy Jameson és Greyson karaktere, személyisége tovább mélyült, én legalábbis úgy éreztem, megismertem néhány olyan érzésüket és gondolatukat, ami eddig kevésbé került felszínre. Alapvetően nem vagyok egy nagy romantika-rajongó, így azt sem bántam, hogy Jameson és Avery kapcsolata nem lett túlságosan reflektorfénybe helyezve, és a romantikus érzelmek mellett legalább olyan fontos szerepet kapott a kettejük közti bizalom (és az esetleges titkok), illetve az, hogy milyen csapatot alkotnak együtt. A történetben előkerülnek régebbi és újabb szereplők is, természetesen közülük többen is a testvérek vesztét akarják, és a befejezés is erősen sejteti, hogy ezzel még koránt sem érnek véget a kalandok. 

Összességében nekem pozitív élmény volt ez a regény, és bár értem azokat is, akik úgy érzik, már nem nagyon tud újat mutatni az írónő, én csak arra vágytam, hogy újra magába szippantson a rejtvények, fejtörők és családi titkok világa, és ezt meg is kaptam. A könyv stílusa végig nagyon olvasmányos, a fejezetek nem túl hosszúak, így összességében szerintem nagyon haladós a történet. Ha valaki hozzám hasonlóan ezt az élményt keresi, szerintem nem fog csalódni, nekem jól esett visszacsöppenni ebbe a világba. Egyre többször fogalmazódik meg bennem, milyen szívesen látnék valamilyen adaptációt a sorozatról, remélem, egyszer ez is meg fog valósulni a jövőben. 


Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szerette a sorozatot, önálló olvasásra viszont nem ajánlom, mert erősen épül a trilógiára. 

Nyereményjáték:

Ezúttal néhány egyszerű kérdésre kell válaszolnotok a sorozat első három része alapján. A helyes megfejtést írjátok be a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Kire hagyta az öreg Hawthorne a vagyonát?

 

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
05. 29. Könyv és más
06. 01. Spirit Bliss Sárga könyves út


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések