Nyomtalanul (értékelés és nyereményjáték)



Roy Grace felügyelő ezúttal egy rejtélyes eltűnés ügyében nyomoz. Tartsatok a Blogturné Klub három bloggerével, ha kíváncsiak vagytok, hogy ők mit gondolnak erről a krimiről.
Egy szerencsé játékosé lehet a Kiadó által felajánlott nyereménykönyv, ha követitek a turnénkat, és részt vesztek a nyereményjátékunkban.



Kiadó: General Press Kiadó, 2024
Oldalszám: 432 oldal
Eredeti cím: Left You Dead
Fordította: Kajsza Krisztina
ISBN: 9789634528418


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Nincs holttest?
Nincs nyom?
Bűntény sincs?

Ez a vasárnap is ugyanolyan, mint a többi. Niall és Eden kirándulni megy, hosszan kocsikázik a környéken, és hazafelé megáll a helyi szupermarketnél. Aztán egyik pillanatról a másikra megváltozik minden. Niall hiába várja a parkolóban, Eden soha többé nem tér vissza a boltból. Otthon sem várja a férjét, és sem a családjuk, sem a barátaik nem hallottak felőle. Nyomtalanul eltűnik.
A gyanú egyből Niallra terelődik. Gyilkosság vádjával azonnal letartóztatják, és egyre érdekesebb bizonyítékokra bukkan a rendőrség. Roy Grace főfelügyelő azonban hamar rájön, hogy semmi sem az, aminek látszik, és ez lehet a pályafutása eddigi legrejtélyesebb ügye.

Véleményem:

Nagyon jó tapasztalataim vannak a General Press Kiadó krimijeivel, igaz, viszonylag kevés volt, amibe eddig belevágtam, mert sok a sorozat, én pedig tartottam tőle, hogy az összefüggő részek miatt kevéssé érteném a történetet. Így voltam sokáig Peter James Roy Grace-sorozatával is, de mivel volt, aki megnyugtatott, hogy a kötetek önállóan is olvashatók, próbát tettem a szerző legújabb, Nyomtalanul című darabjával. A fülszöveg alapján egy izgalmas és fordulatokban gazdag történetre számítottam, és ezt tulajdonképpen meg is kaptam, ráadásul a regény sok szempontból újdonságot jelentett a korábban olvasott kötetekhez képest. 

A regény elején egyből belecsöppenünk az eseményekbe, követhetjük, ahogy egy házaspár, Eden és Niall Paternoster éppen egy kirándulásról tér hazafelé, amikor a feleségnek eszébe jut, hogy elfogyott otthon a macskaalom. A férj vonakodva áll be a Tesco parkolójába, hiszen arra számított, hogy még időben hazaérnek az esti meccs közvetítésére, és várja, hogy Eden gyorsan megvásárolja, amire szüksége van. A kiinduló helyzetünk tehát meglehetősen banális, mégis rengeteg bonyodalom kerekedik hamarosan ebből az egyszerűnek tűnő szituációból. Eden ugyanis nem érkezik vissza a parkoló autóhoz, férje pedig hiába keresi, nem leli nyomát. Hamarosan bejelenti felesége eltűnését a rendőrségen, akik a nyomozás során meglehetősen terhelő bizonyítékokra bukkannak, melyek alapján őrizetbe veszik a Niall-t gyilkosság vádjával. 


A nyomozást a sorozatnak címet adó Roy Grace főfelügyelő vezeti, de az eddig megszokottakhoz képest ez nem egy olyan történet, ahol a főszereplő gyakorlatilag mindent egyedül old meg és göngyölít fel. Roy-jal nagyszámú csapat dolgozik együtt, és kifejezetten tetszett, hogy ennek a csapatnak minden tagjáról viszonylag átfogó képet kaphattam, ahogy a nyomozás legapróbb részleteiről is. A házaspár házának átkutatása során előkerül néhány olyan nyom, ami alapján az eltűnést gyilkosságként kezdik kezelni, bár az a legtöbb rendőrt, így főhősünket is összezavarja, hogy a férj semmi jelét nem adja annak, hogy valami ilyesmit titkolna. Vajon mi állhat igazából az eltűnés mögött? Úgy tűnik, a férj hazudik, de vajon Eden is rejtegetett valamit, vagy egy harmadik fél áll az eltűnése mögött? Ezekre a kérdésekre kaphatunk választ, ha elolvassuk a könyvet. 

Maga a nyomozás, a kirakós darabkáinak összerakása engem végig lekötött, kíváncsi voltam, mi fog kisülni ebből a rejtélyes esetből. Ugyanakkor, ami az előnye, az a hátránya is a történetnek, néha a nyomozás olyan részletesen van bemutatva, hogy az olvasó azt érezheti, nagyon lassan halad a cselekmény. Nekem alapvetően tetszett, hogy bepillanthattam a rendőri munkába, de nem tagadom azt sem, hogy 70-100 oldal mínusz talán jót tett volna ennek a történetnek. További érdekesség, hogy a nyomozás mellett hangsúlyos szerepet kap egy elég erős és sötét magánéleti szál is Roy fiával kapcsolatban. Bár a téma érdekes, szomorú és elgondolkodtató, kicsit furcsa volt számomra, én biztos, hogy nem tudtam volna egy ilyen helyzetben ilyen professzionálisan elvégezni a munkámat, mint főhősünk. Akadt a cselekményben egy másik mellékszál is Grace felettesével kapcsolatban, amit nagy vonalakban tudtam követni, de ennél a szálnál éreztem, hogy előnyösebb lenne az előzmények ismerete. 

A fentieket leszámítva egyébként egyáltalán nem éreztem magam hátrányban, hogy nem olvastam a sorozat többi részét, a történet érthető és kerek egész volt így is. Ami mindenképpen pozitívum, hogy képes volt újszerű élményt nyújtani, más megoldásokkal találkozhattam, mint az eddigi olvasmányaimban, és maga a rejtély is izgalmas volt. A vége is tulajdonképpen kereken lezárt, és bár voltak sejtéseim azzal kapcsolatban, milyen irányt fog venni a cselekmény, azért a részleteket tekintve abszolút tudott meglepetéseket nyújtani. Összességében tehát én ajánlom a könyvet olyan krimi-rajongóknak, akiket a véres részletek helyett jobban érdekel maga a nyomozás, és ha valaki hozzám hasonlóan félne belevágni egy sorozat 17. részébe, azt megnyugtathatom, hogy ez a félelem alaptalan. Mindenesetre az megfogalmazódott bennem, hogy még ha egy ennyire sokadik rész is egy erős négyest kapott tőlem, akkor érdemes lehet elkezdeni az elejétől a sorozatot, szívesen olvasnék még Grace főfelügyelőről. 

Értékelésem: 5/4
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti a csavaros, fordulatokban gazdag krimiket, amik a nyomozói munkát helyezik előtérbe. 

Nyereményjáték:

A regény egy rejtélyes eltűnés utáni nyomozásról szól. A játékunk is ehhez kapcsolódik. Minden állomáson egy képet találtok egy filmről, ami szintén egy rejtélyes eltűnéshez kapcsolódik. A feladat kitalálni a film címét és beírni a rafflecopter megfelelő rublikájába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
05/05 Könyv és más

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések