A ​sárkány ígérete (értékelés és nyereményjáték)



A Menő Könyveknek köszönhetően már hazánkban is olvasható Elizabeth Lim nagysikerű, duológiájának második része, A sárkány ígérete. Ráadásul a kiadónak hála, szemet gyönyörködtető, éldekorált változatban szerezhetik be a történetet a magyar olvasók. Az ázsiai mesék és mítoszok világából merítkező fantasy bloggereinket is elvarázsolta. Tartsatok velünk, derítsük ki együtt hogyan folytatódik a történet és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet. 



Kiadó: Menő Könyvek, 2023
Oldalszám: 608 oldal
Eredeti cím: The Dragon's Promise
Fordította: Herman Alexandra
ISBN: 9789635844753


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

"Az ígéret nem holmi csók a szélben, amivel csak úgy dobálózunk. Egy darab saját magunkból, amit odaadunk valaki másnak, és nem kapjuk vissza, amíg nem teljesítjük a fogadalmunkat."

Vannak azonban ígéretek, amelyeket szinte lehetetlen teljesíteni. Egy elátkozott sárkánygyöngy visszajuttatása a jogos tulajdonosának pont ilyen feladat. Különösen, ha a szóban forgó gyöngyöt a világ összes nagy hatalmú sárkánya, varázslója és démona magának akarja. És ha ez nem lenne elég, a roppant erővel rendelkező varázstárgy rendkívül szeszélyes is... Shiorinak el kell utaznia a sárkányok tenger mélyén rejtőző királyságába, démonokkal és szellemekkel kell harcolnia, és haza kell juttatnia a gyöngyöt, mielőtt az teljesen kettétörik, és elpusztítja a világot.
De maga Shiori vajon hazatalál-e valaha? El tudják-e fogadni az emberek az ereiben csörgedező varázserőt, vagy elszabadult papírsárkányként kell kóborolnia a világban, távol az apjától, a testvéreitől, a szerelmétől?

A Hat bíborszín darumadár folytatásában Kiata hercegnőjének minden varázserejét és leleményességét be kell vetnie, ha túl akarja élni a rá váró megpróbáltatásokat, és nem akarja, hogy elszakadjon a sors fonala, amely az igaz szerelméhez köti.


Véleményem:

A tél egyik kiemelkedő olvasmánya volt számomra Elizabeth Lim Hat ​bíborszín darumadár című ifjúsági regénye (értékelésem ITT). Nagyon szeretem a meséket, emellett egyre szívesebben kalandozom keleti világokban, így a Hat hattyút feldolgozó, varázslatban és sárkányokban bővelkedő történet éppen belevágott az érdeklődési körömbe, ráadásul a Manő Könyvek lenyűgözően szép, élfestett kiadást hozott el a számunkra. Hazai viszonylatban szerintem meglepően hamar érkezett el A ​sárkány ígérete című folytatás, amit azóta, hogy a Kiadó rendezvényén meghallgathattam egy beszélgetést Elizabeth Limmel, ha lehet, még jobban vártam. Mivel egy duológiáról beszélünk, a történetünk ezzel a kötettel le is zárul, az pedig, hogy a befejező kötet kinek mennyire nyeri majd el a tetszését, nagyon szubjektív lesz. Én annak ellenére, hogy látom a hibáit, szerettem ezt a részt is, az írónő ismét bebizonyította, hogy nagyon jól tud mesélni, aminek köszönhetően még a picit indokolatlan terjedelem sem bántott. 


A történetünk ott folytatódik, ahol az előző rész véget ér. Shiori a Raikamanak tett ígérete végett elhatározza, hogy visszajuttatja a nála lévő sárkánygyöngyöt a jogos tulajdonosához, ehhez azonban információra van szüksége, hogy merre érdemes keresnie az Alakmást. A lány Seryu-val együtt Ai’longba, a sárkányok birodalmába megy, ahol szembe kell néznie barátja nagy hatalmú nagyapjával, aki szintén meg akarja kaparintani a gyöngyöt. Shiori rövid időn belül kelepcében találja magát, ahonnan, ha nem szabadul, örökre a sárkányok világában ragad, ugyanakkor maga a kísértés is erős, hiszen ha így tenne, talán megmenthetné az otthonát és biztonságban tudhatná a szeretteit. Sok új karakter felbukkanása és némi akció után Shiorinak sikerül hazatérnie, ami egyrészt örömteli, hiszen újra láthatja a családját, ugyanakkor szembe kell néznie azzal, hogy a sárkányoknál is nagyobb veszedelem fenyegeti, ha véghez akarja vinni küldetését. 

Tulajdonképpen azért volt furcsa nekem ez a könyv, mert az eddig leírtak szerintem önmagukban alkalmasak lettek volna arra, hogy egy kötetet megtöltsenek. Nyilván olyan formában, hogy a részletek jobban ki vannak dolgozva, de nekem ez a szál lehetett volna egy kerek egész, ahonnan el lehet kezdeni egy harmadik történetet. Az írónő azonban nem így döntött, és ezt tiszteletben tartva tovább kalandoztam főhősünkkel. Újra felbukkan Bandur, aki a démonok felett uralkodva akarja leigázni a világot, ráadásként pedig az emberek birodalmában is akadnak olyanok, akik a hercegnő vesztét akarják. Én ezen a ponton már tényleg úgy éreztem, hogy a kevesebb talán több lett volna, de szerencsére a problémáimon azért nagyrészt átlendített az olvasmányos írásmód, a már megszokott, csipkelődős humor és a mesés történetszövés. 

Nagyon szerettem, ahogy ebben a sorozatban megjelenik a szerelem. Takkan és Shiori kapcsolata őszinte, tiszta és szép, igazán jó társai, partnerei tudnak lenni egymásnak. Hálás voltam azért, hogy az írónő véletlenül sem állt bele egy olyan szerelmi háromszögbe, aminek semmi keresnivalója nem lett volna ebben a regényben, így pedig őszintén tudott fájni a szívem Seryu-ért. Sok érdekes figura bukkan fel a történetben, és pozitívum, hogy sokukról egyáltalán nem könnyű eldönteni, hogy barátok vagy ellenségek, hátráltatni, vagy éppen segíteni fogják főhősünket. Mégis, megint csak egy kis levonás a túlírtság miatt, ugyanis ha esetleg két kötetre lett volna lebontva a sztori, akkor jobban ki lehetett volna dolgozni ezeket az egyébként figyelemre méltó figurákat. Shiori szimpatikus volt számomra, ebben a részben azért sokkal komolyabb döntéseket kellett hoznia és felnőnie a feladathoz, mégis megmaradt benne az a gyermeki ártatlanság is, amiért megkedveltem az elején. Kiki természetesen továbbra is a szívem csücske, nagyon jópofának találtam, hogy egy történetben ilyen kísérőt választott az írónő a főhős mellé. 


Egy szó, mint száz, az egyik szemem sír, a másik nevet, viszont az utóbbi erőteljesebben. Tényleg annyira jól, olvasmányosan van megírva a történet, hogy akkor is tudtam élvezni, amikor éppen nem sikerült olyan jól kanyarítani a szálakat, talán pont ezért sajnálom, hogy nem három kötetben gondolkodott a szerző. Az ötletek szerintem jók voltak, a sárkányok birodalmában én nagyon sok potenciált láttam volna még, kicsit sajnáltam tehát, hogy ott relatíve kevesebbet időzhettem. Viszont tényleg minden hibája ellenére úgy gondolom, hogy ez egy érdekes, különleges sorozat az ifjúsági fantasy kategóriáján belül, olyan értékekkel, amik szerintem egyre ritkábbak ebben a műfajban, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben is esélyt fogok adni Elizabeth Lim történeteinek. 

Értékelésem: 5/4,5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szereti a keleti világban játszódó, fantasztikus történeteket vagy a klasszikus mesék újragondolását. 

Nyereményjáték:

Ebben a játékban most nincs más dolgotok, mint figyelmesen elolvasni a kiadó által feltöltött beleolvasó fájlt és válaszolni a feltett kérdésekre, a megoldást pedig beírni a Rafflecopter megfelelő sorába. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Mi minden volt Shiori táskájában?

 


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
05.02.: Csak olvass!
05.06.: Utószó
05.08.: Readinspo
05.10.: Könyv és más
05.12.: Hagyjatok! Olvasok!
05.14: Spirit Bliss Sárga könyves út
05.16.: Dreamworld

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések