Palacsinta éjfélkor - Kedvcsináló idézetek

 


Király Anikó és Erdős Zsuzsanna alakját már nem kell bemutatni a hazai közönség számára. A két szerző, most egy közös regénnyel örvendezteti meg a rajongókat. A Palacsinta éjfélkor egy igazán kedves és szerethető kamaszregény, mely bloggereink szívét is rabul ejtette. 
Mira gondolatait Erdős Zsuzsanna, míg Máté karakterét Király Anikó szólaltatta meg. Tartsatok velünk, pillantsunk be együtt két kamasz kollégiumi életébe, és ha nektek kedvez a szerencse, meg is nyerhetitek a kötet egy példányát. 




Kiadó: Menő Könyvek, 2024
Oldalszám: 332 oldal
ISBN: 9789635845132


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Bár ​ugyanabban a kollégiumban laknak, és valószínűleg már jó párszor elmentek egymás mellett a folyóson, mégis az álmatlanság és az éhség intézi úgy, hogy útjaik keresztezzék egymást. Hol máshol, mint a konyhában, éjfélkor.
Bár szokatlan a szituáció, mégis beszélgetni kezdenek. Nem sokban hasonlítanak egymásra, de az első estét követi a második, a harmadik, majd hamarosan rendszeressé válnak az éjszakai gasztro randik.
Odaégett palacsinták, kőkemény rizs és ehetetlen mártások szegélyezik az átvitatkozott éjszakáikat, de ahogy a főzőcskézésbe egyre jobban belejönnek, úgy ébrednek rá fokozatosan arra is, hogy milyen remek párost alkothatnának ők ketten…
Az élet azonban számos akadályt gördít eléjük: megszólaló tűzjelző, egy makacs vírus, egy összetört autó, egy elpuskázott hétvégi buli… Miközben mindezekkel szembenéznek, vajon megtalálják önmagukat és helyüket a világban?
Az ízig-vérig kamaszregény két hangja két kiváló író négykezes játékából született: Mira gondolait és érzelmi vívódásait Erdős Zsuzsanna, míg Máté poénjait Király Anikó szólaltatta meg.


Kedvenc idézeteim:

Erdős Zsuzsanna és Király Anikó ifjúsági regénye, a Palacsinta éjfélkor egy igazán szórakoztató, egyszerre vicces és elgondolkodtató olvasmány, ami annak ellenére is rabul ejtette a szívem, hogy nem én vagyok az elsődleges célközönség. A továbbiakban kigyűjtöttem nektek néhány idézetet, remélem, meghozzák a kedveteket ahhoz, hogy ti is elolvassátok a könyvet! :)



"Szokás szerint nyitott szemmel fekszem az ágyban, és hallgatom az egyik szobatársam, Kata dünnyögését. Gőzöm sincs, hogy csinálja, de folyamatosan motyog álmában. Úgy látszik, az agya ilyenkor adja ki magából a napközben benn rekedt mondanivalót, mert egyébként Katának a hangját nem lehet hallani egész nap."  


"Később megpróbálta az én családomra terelni a beszélgetést, és így, utólag visszagondolva a történtekre, végül is ez indította el az utána következő katasztrófasorozatot. Konkrétan azt, hogy majdnem felgyújtottuk a kolit, majd az ablakon át kiszöktünk egyenesen a Mekibe, ahol aztán szembesülnöm kellett a nap fénypontjával, mégpedig, hogy órák óta úgy üldögéltem Mátéval édes kettesben, hogy fogalmam sem volt róla, pontosan úgy nézek ki, mint Szörnyella de Frász fénykorában.


" Tudsz főzni?
Olyan váratlanul ért a kérdés, hogy majdnem hanyatt vágtam magam a székkel együtt.
- Nem igazán - ráztam a fejemet, miközben nagy nehezen visszanyertem az egyensúlyomat.
- Mennyire nem igazán?
- Tulajdonképpen semennyire - ismertem be grimaszolva. - Egyszer csináltam tojásrántottát, de minden falat után köpködtem a héjdarabokat." 


"- Azt már tudjátok, hogy régen a Bűzösborisz volt a szobatársam. De igazából nem ő a legfurább a listámon - ismerte be Luigi. - Volt egy, aki vödörből árulta a díszpontyokat. A vödröt a szekrényben tartotta. Minden ruhám halszagú volt, de nem mertem neki szólni, mert vagy három fejjel magasabbra nőtt nálam. " 


" Visszacsoszogtam a szobánkba, és életemben először örültem neki, hogy a földszinten vagyunk elszállásolva. Még egy közvetlenül nyugdíjazás előtt álló csiga is könnyesre röhögte volna magát, látva a tempót, amit diktáltam." 


"Még másnap reggel is a számban éreztem a félresikerült szósz förtelmes ízét, de amikor szokás szerint végigtüsszögtem a fürdőszobába vezető pár métert, esküszöm, még annak is gyömbérszaga volt, ami az orromon keresztül távozott, annak ellenére, hogy végül fél éjjel kakaós tésztát eszegettünk, a szósz meg a klotyóban végezte, habár megfordult a fejemben, hogy meg kellene etetni a kollégiumi szarkával."


"Vannak olyan emberek, akikkel tényleg önmagad lehetsz, akikkel megoszthatod a tikaidat. Na, ha olyat találsz, a jó ég áldjon meg, Máté, el ne engedd!" 




Nyereményjáték:

Ebben a játékban most a palacsintáé a főszerep és azt szeretnénk megtudni, hogy ti hogyan viszonyultok ehhez az ételhez. Minden állomáson találtok egy kérdést, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni a válaszotokat. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:
Ha választhatnál egy könyves karaktert, akivel palacsintázhatnál éjfélkor, kit választanál?
a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
07.04.: Csak olvass!
07.08.: Könyv és más (extra)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések