Brúnó ​bemutatja Budapestet (értékelés és nyereményjáték)

 


Bartos Erika nagysikerű Brúnó Budapesten sorozata most egy új kötettel bővül, amely a sorozat korábbi részeinek összefoglalásaként, egyfajta útikönyv formában mutatja be Budapest nevezetességeit Brúnó kalandjain keresztül. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!




Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2023
Oldalszám: 240 oldal
Illusztrálta: Bartos Erika
ISBN: 9789636033897


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Mit néznél meg Budapesten, ha csak néhány napod volna a városjárásra?

Az építészmérnök végzettségű meseíró, akit a legtöbben Bogyó és Babóca sorozatáról ismerhetnek, gyerekszemmel mutatja be a főváros legszebb részeit az olvasóknak.
Ez a könyv tömör válogatást nyújt a Brúnó Budapesten sorozat fejezeteiből.


Véleményem:

Először is bevallom töredelmesen, korábban talán egy mesét leszámítva semmit nem olvastam Bartos Erikától. Mind a nagy sikerű Anna, Peti és Gergő, mind a Bogyó és Babóca-láz elkerült, persze tudtam, hogy ezek népszerű és keresett mesék, de valahogy engem nem szólítottak meg annyira, hogy jobban meg akarjam ismerni őket. Amikor felmerült, hogy blogturné indul a Brúnó ​bemutatja Budapestet című kötettel, két okból mondtam igent. Egyrészt szerettem volna pótolni a korábban említett hiányosságot és jobban megismerni az írónőt, másrészt kíváncsi voltam, milyen lehet egy útikönyv-jellegű mesekönyv. Azt már előre leszögezhetem, hogy abszolút felülmúlta a könyvecske az előzetes elvárásaimat, és csak kapkodtam a fejem, mennyire színes és tartalmas utazásra indulhattam Brúnóval és családjával a fővárosunkban. 


A mese elején megismerhettem a kisfiú Brúnót és családját, akikkel más olvasók már találkozhattak a Brúnó Budapesten-sorozat köteteiben. A családhoz hamarosan látogatóba érkezik Brúnó anyukájának barátnője, Mia néni, a férje, Alex bácsi és a kislányuk Bella. Két hetet töltenek náluk vendégségben, Brúnóék pedig elkezdenek azon gondolkodni, milyen nevezetességeket mutassanak majd meg nekik, amikor idelátogatnak. Tulajdonképpen ennek a tervezésnek az eredményét nézhetjük/olvashatjuk végig a viszonylag vaskos kis könyvben, melyben az egyes fejezetekben egy-egy nap történéseit követhetjük nyomon, és persze azokat a csodás látnivalókat, amiket Brúnóék megmutatnak Mia néniéknek. Ilyen értelemben ez a könyv kettő az egyben: egyrészt egy nagyon szépen illusztrált, látványos mese, másrészt egy szuper útikönyv, hiszen rengeteg ötletet meríthetünk belőle ahhoz, hogy mi is jobban megismerjük kicsit a fővárost. 


Úgy éreztem, Brúnó családja - és persze az írónő - törekedett arra, hogy minél szélesebb területet mutasson meg Budapestből. Persze megtaláljuk a programban a legnépszerűbb úti célokat, mint amilyen a Parlament, a Budavári Palota, a Szent István Bazilika vagy éppen a Margitsziget, de akadnak olyan nevezetességek is, amikhez kicsit távolabb kell merészkedni a központtól. Ellátogathatunk például a Szemlő-hegyi-barlangba vagy a 22. kerületi Tropicariumba is, amik szintén szuper programok, ha valaki a fővárosban szeretné eltölteni az idejét. Egy külön fejezetben Budapest hídjait ismerhetjük meg, de nekem nagyon tetszett az is, amikor a Vasúttörténeti Parkot barangolhattam be. Bár a kötetben viszonylag kevés szöveg található, még így is sikerült sok hasznos információt és apró érdekességet feltüntetni benne, ami miatt nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is érdekes lehet az olvasás. Korábban például nem tudtam, hogy a Városligetben található hőlégballon egy 120 évvel ezelőtti elődjének állít emléket, vagy például azt sem, milyen érdekes kis szobrok rejtőznek az Erzsébet-kilátónál. Olvasás közben folyamatosan rácsodálkoztam, tulajdonképpen mennyire szép a fővárosunk és mennyi lenyűgöző épület található benne, jó lenne, ha kicsit jobban tudnánk vigyázni rá.

Muszáj kihangsúlyozni, hogy a szöveg mellett mekkora szerepe van ebben a kötetben az illusztrációknak, amik a szerző sajátjai. Ebből a könyvből tudtam meg, hogy Bartos Erika építészmérnök végzettséggel rendelkezik, de számomra még így is csodás, milyen hihetetlen aprólékos és látványos képeket készített a főváros híres épületeiről, szobrairól és egyéb nevezetességeiről. Szinte olyan, mintha mi is ott sétálnánk a két családdal, nagyon érdekes számomra, hogy lehet ilyen jól ötvözni a mesés és a realisztikus stílust. Tényleg már a képek miatt is élmény lapozgatni ezt a kötetet, de a szöveggel és a hasznos információkkal együtt tökéletes egységet alkot. Kis extra a mese végén, hogy a tartalomjegyzék mellett találunk egy képes összefoglalót, ahol a szereplők által bejárt helyszínek valós fotóit nézhetjük meg kicsiben. 


Ez az év úgy érzem, a mesekönyvek éve lesz, az legalábbis biztos, hogy eddig több kedvencet avattam és sorban kerültek a kezembe a jobbnál jobb kötetek ebben a műfajban. Nagyon örülök, hogy a Brúnó ​bemutatja Budapestet is bekerült ebbe a körbe, egyszerre volt nagyon hasznos és szórakoztató kis mese. Bár egész életemben Budapesten éltem, még így is találtam benne olyan látnivalókat, amiket nem ismertem vagy csak keveset tudtam róluk, így biztos, hogy fel fogom még lapozni, ha valamelyikhez programot szervezek. Szerintem már óvodás kortól mesélhetünk belőle bátran, de főleg a kisiskolásokat gondolom az igazi célközönségnek. Ha valaki szeretné a családjával jobban megismerni fővárosunkat, mindenképpen érdemes beszerezni.

Értékelésem: 5/5
Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szeretné jobban megismerni Budapestet egy aranyos és rendkívül látványos mesekönyv segítségével.

Nyereményjáték:

Mostani játékunk során az egyes állomásokon egy-egy borítórészletet találtok. A feladat az, hogy kitaláljátok, hogy melyik Brúnó Budapesten kötet borítójának részletét láthatjátok az adott képen, és a helyes megoldást beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő helyére. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
11/11 Könyv és más
11/13 Veronika’s Reader Feeder

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések